Cupra Formentor – Hiszpanie prezentują pierwszego, sportowego SUV-a

Niespełna rok po utworzeniu nowej, sportowej marki Cupra, Hiszpanie prezentują kolejny model zwiastujący jej przyszłą gamę produktów. Duży SUV Formentor to zarazem pierwszy, zbudowany od podstaw pojazd bez odpowiednika w gamie Seata. Znaki szczególne – napęd hybrydowy, ciekawy design i koncepcyjna forma. Czy budżetowe Porsche Macan ma sens?

Zimą ubiegłego roku Seat ogłosił, że dotychczasowa linia modelowa Cupra staje się odrębną marką, która będzie się zajmować produkcją różnego typu aut sportowych. Na pierwszy ogień poszedł model Ateca, będący usportowioną odmianą kompaktowego crossovera o takiej samej nazwie w gamie Seata. Już wtedy Hiszpanie zapowiedzieli, że to początek nadchodzącej ofensywy modelowej.

Poza Atecą, w najbliższych miesiącach gama Cupry poszerzy się o dwa auta osobowe – seryjną wersję przedstawionej już w marcu 2018 Ibizy i nowego Leona, który w cywilnej wersji jako Seat zadebiutuje w połowie roku. Ponadto, Cupra ma też poszerzyć swoją ofertę crossoverów i SUV-ów.

Poza ekstremalnym wariantem miejskiej Arony, na szczycie gamy ma stanąć dla odmiany model opracowany od podstaw, bez odpowiednika w ofercie Seata. Prawdziwa wisienka na torcie. Jej studyjną, ale bardzo bliską w formie do seryjnego modelu, zapowiedź Hiszpanie przedstawią już za nieco ponad tydzień na Salonie w Genewie.

Flagowym, unikalnym modelem Cupry ma być średniej wielkości SUV o nazwie Formentor. Na przedstawionych dzisiaj oficjalnych zdjęciach widać majestatyczne auto o interesującej stylizacji. Poza przednimi lampami zapożyczonymi z Seata Tarraco, sylwetka Formentora wyróżnia się masywnie zarysowanymi nadkolami, łamanymi przetłoczeniami z profilu i oryginalnie stylizowanym tyłem.

Zdobią go modne ostatnio połączone lampy, które biegną przez całą szerokość pasa tylnego. Ponadto, nie zabrakło dyfuzora i dużego spojlera, aby podkreślić sportowy charakter flagowego SUV-a Cupry. Bojowego charakteru dopełniają wielkie alufelgi.

Kokpit, dla odmiany, prezentuje się dość grzecznie. To rozwinięcie projektu z modelu Tarraco, wyróżniające się nieco innym kołem kierownicy i przemodelowanym układem przyrządów w konsoli centralnej. Nie zabrakło dużego ekranu dotykowego, który w Formentorze ma przekątną 10 cali.

Czas zajrzeć pod maskę. Cupra Formentor to hybryda typu plug-in, która rozwija łączną moc 245 KM. Na samym silniku elektrycznym samochód przejedzie do 50 kilometrów. Niestety, poskąpiono danych na temat pojemności spalinowej jednostki napędowej, a także osiągów i wyposażenia.

Te informacje pojawią się prawdopodobnie przy okazji premiery seryjnego modelu, która powinna mieć miejsce na przełomie bieżącego i przyszłego, 2020 roku. Póki co, Cupra mówi nam “do zobaczenia w Genewie”. Czas pokaże, czy koncepcja tańszej alternatywy dla sportowych SUV-ów premium zostanie ciepło przyjęta przez rynek. Pod tym względem bowiem Cupra ma bardzo ambitne założenia.

Komentarze

Najnowsze

  •  

    Renault Talisman TCe 225 EDC FAP – TEST

    Trochę się bałem tego testu, bo jakieś 3 lata temu jeździłem Talismanem z początku produkcji i auto okazało się przeciętniakiem. Piękne nadwozie...
    19 maja 2019

  

Testy

więcej >>

pOPULARNE

Cupra Formentor – Hiszpanie prezentują pierwszego, sportowego SUV-a
Cupra Formentor – Hiszpanie prezentują pierwszego, sportowego SUV-a
Cupra Formentor – Hiszpanie prezentują pierwszego, sportowego SUV-a

Niespełna rok po utworzeniu nowej, sportowej marki Cupra, Hiszpanie prezentują kolejny model zwiastujący jej przyszłą gamę produktów. Duży SUV Formentor to zarazem pierwszy, zbudowany od podstaw pojazd bez odpowiednika w gamie Seata. Znaki szczególne – napęd hybrydowy, ciekawy design i koncepcyjna forma. Czy budżetowe Porsche Macan ma sens?

Zimą ubiegłego roku Seat ogłosił, że dotychczasowa linia modelowa Cupra staje się odrębną marką, która będzie się zajmować produkcją różnego typu aut sportowych. Na pierwszy ogień poszedł model Ateca, będący usportowioną odmianą kompaktowego crossovera o takiej samej nazwie w gamie Seata. Już wtedy Hiszpanie zapowiedzieli, że to początek nadchodzącej ofensywy modelowej.

Poza Atecą, w najbliższych miesiącach gama Cupry poszerzy się o dwa auta osobowe – seryjną wersję przedstawionej już w marcu 2018 Ibizy i nowego Leona, który w cywilnej wersji jako Seat zadebiutuje w połowie roku. Ponadto, Cupra ma też poszerzyć swoją ofertę crossoverów i SUV-ów.

Poza ekstremalnym wariantem miejskiej Arony, na szczycie gamy ma stanąć dla odmiany model opracowany od podstaw, bez odpowiednika w ofercie Seata. Prawdziwa wisienka na torcie. Jej studyjną, ale bardzo bliską w formie do seryjnego modelu, zapowiedź Hiszpanie przedstawią już za nieco ponad tydzień na Salonie w Genewie.

Flagowym, unikalnym modelem Cupry ma być średniej wielkości SUV o nazwie Formentor. Na przedstawionych dzisiaj oficjalnych zdjęciach widać majestatyczne auto o interesującej stylizacji. Poza przednimi lampami zapożyczonymi z Seata Tarraco, sylwetka Formentora wyróżnia się masywnie zarysowanymi nadkolami, łamanymi przetłoczeniami z profilu i oryginalnie stylizowanym tyłem.

Zdobią go modne ostatnio połączone lampy, które biegną przez całą szerokość pasa tylnego. Ponadto, nie zabrakło dyfuzora i dużego spojlera, aby podkreślić sportowy charakter flagowego SUV-a Cupry. Bojowego charakteru dopełniają wielkie alufelgi.

Kokpit, dla odmiany, prezentuje się dość grzecznie. To rozwinięcie projektu z modelu Tarraco, wyróżniające się nieco innym kołem kierownicy i przemodelowanym układem przyrządów w konsoli centralnej. Nie zabrakło dużego ekranu dotykowego, który w Formentorze ma przekątną 10 cali.

Czas zajrzeć pod maskę. Cupra Formentor to hybryda typu plug-in, która rozwija łączną moc 245 KM. Na samym silniku elektrycznym samochód przejedzie do 50 kilometrów. Niestety, poskąpiono danych na temat pojemności spalinowej jednostki napędowej, a także osiągów i wyposażenia.

Te informacje pojawią się prawdopodobnie przy okazji premiery seryjnego modelu, która powinna mieć miejsce na przełomie bieżącego i przyszłego, 2020 roku. Póki co, Cupra mówi nam “do zobaczenia w Genewie”. Czas pokaże, czy koncepcja tańszej alternatywy dla sportowych SUV-ów premium zostanie ciepło przyjęta przez rynek. Pod tym względem bowiem Cupra ma bardzo ambitne założenia.