Peugeot 508 Sport Engineered Concept, czyli napęd 4×4 i 4s do 100 km/h

Dokładnie rok po prezentacji drugiej generacji Peugeota 508, Francuzi prezentują studium jego ekstremalnej, wyczynowej wersji. Model Sport Engineered Concept to hybryda szczycąca się 400 KM łącznej mocy układu napędowego i gustownymi modyfikacjami w wyglądzie zewnętrznym. Niestety, nie wiadomo, czy sportowe 508 trafi do produkcji.

Dokładnie w drugiej połowie lutego ubiegłego roku dołączyłem do zespołu redakcyjnego LEFTLANE, a bohaterem mojego pierwszego tekstu był dopiero co przedstawiony nowy Peugeot 508. W rocznicę publikacji, Peugeot ponownie daje mi okazję do poruszenia tematu swojego flagowego modelu. Dlaczego? Otóż na Salonie w Genewie Francuzi przedstawią studium jego sportowej odmiany.

Model Sport Engineered Concept to studium wyczynowego auta klasy średniej przyszłości. Układ napędowy składa się aż z trzech silników – jednego spalinowego i dwóch elektrycznych. Ten pierwszy to benzynowa jednostka PureTech o mocy 200 KM.

Pozostałe dwa to silniki elektryczne. Pierwszy znajduje się przy przedniej osi i rozwija moc 100 KM. Drugi, leżąc przy tylnej osi, może pochwalić się mocą 200 KM. Łącznie, hybrydowy układ napędowy 508 SEC rozwija moc 400 KM (wspomniane wartości nie sumują się), czyniąc tego Peugeota pojazdem szybkim. Bardzo szybkim.

Do 100 km/h rozpędza się w zaledwie 4,3 sekundy, a maksymalną prędkość elektronicznie ograniczono do 250 km/h. 508 SEC może przejechać do 50 kilometrów na samym prądzie dzięki 11,8 kWh akumulatorowi, a silniki elektryczne wspierają spalinową jednostkę aż do prędkości 190 km/h.

Podczas modyfikacji, francuscy konstruktorzy obniżyli zawieszenie i inaczej zestroili układ kierowniczy. O dobre właściwości jezdne mają zadbać opony Michelin Pilot Sport 4S, które zdobią 20-calowe alufelgi. Poza innymi obręczami, sportowe 508 wyróżnia się wyjątkowo gustownie przeprowadzonymi zmianami w wyglądzie.

Od cywilnego modelu wersja Sport Engineered wyróżnia się większymi wlotami powietrza z przodu, inaczej stylizowanym tylnym zderzakiem z dyfuzorem i dodatkowymi nakładkami na progi. Ponadto, inne jest wypełnienie grilla, a całość harmonijnie współgra z grafitowym lakierem.

Podobny klimat utrzymano we wnętrzu, które od zwykłego 508 odróżniają sportowe fotele wykonane z miksu skóry i alcantary. Ponadto, nie zabrakło też sportowej kierownicy i wstawek z włókna węglowego w wykończeniu tunelu środkowym.

Niestety, Peugeot nie potwierdził, czy tak ciekawy projekt sportowego samochodu klasy średniej doczeka się wersji produkcyjnej. Póki co, pozostaje tylko podziwianie go w formie studium na szwajcarskiej wystawie, która odbędzie się już w pierwszych dniach marca tego roku.

Komentarze

Najnowsze


  

Testy

więcej >>

pOPULARNE

Peugeot 508 Sport Engineered Concept, czyli napęd 4×4 i 4s do 100 km/h
Peugeot 508 Sport Engineered Concept, czyli napęd 4×4 i 4s do 100 km/h
Peugeot 508 Sport Engineered Concept, czyli napęd 4×4 i 4s do 100 km/h

Dokładnie rok po prezentacji drugiej generacji Peugeota 508, Francuzi prezentują studium jego ekstremalnej, wyczynowej wersji. Model Sport Engineered Concept to hybryda szczycąca się 400 KM łącznej mocy układu napędowego i gustownymi modyfikacjami w wyglądzie zewnętrznym. Niestety, nie wiadomo, czy sportowe 508 trafi do produkcji.

Dokładnie w drugiej połowie lutego ubiegłego roku dołączyłem do zespołu redakcyjnego LEFTLANE, a bohaterem mojego pierwszego tekstu był dopiero co przedstawiony nowy Peugeot 508. W rocznicę publikacji, Peugeot ponownie daje mi okazję do poruszenia tematu swojego flagowego modelu. Dlaczego? Otóż na Salonie w Genewie Francuzi przedstawią studium jego sportowej odmiany.

Model Sport Engineered Concept to studium wyczynowego auta klasy średniej przyszłości. Układ napędowy składa się aż z trzech silników – jednego spalinowego i dwóch elektrycznych. Ten pierwszy to benzynowa jednostka PureTech o mocy 200 KM.

Pozostałe dwa to silniki elektryczne. Pierwszy znajduje się przy przedniej osi i rozwija moc 100 KM. Drugi, leżąc przy tylnej osi, może pochwalić się mocą 200 KM. Łącznie, hybrydowy układ napędowy 508 SEC rozwija moc 400 KM (wspomniane wartości nie sumują się), czyniąc tego Peugeota pojazdem szybkim. Bardzo szybkim.

Do 100 km/h rozpędza się w zaledwie 4,3 sekundy, a maksymalną prędkość elektronicznie ograniczono do 250 km/h. 508 SEC może przejechać do 50 kilometrów na samym prądzie dzięki 11,8 kWh akumulatorowi, a silniki elektryczne wspierają spalinową jednostkę aż do prędkości 190 km/h.

Podczas modyfikacji, francuscy konstruktorzy obniżyli zawieszenie i inaczej zestroili układ kierowniczy. O dobre właściwości jezdne mają zadbać opony Michelin Pilot Sport 4S, które zdobią 20-calowe alufelgi. Poza innymi obręczami, sportowe 508 wyróżnia się wyjątkowo gustownie przeprowadzonymi zmianami w wyglądzie.

Od cywilnego modelu wersja Sport Engineered wyróżnia się większymi wlotami powietrza z przodu, inaczej stylizowanym tylnym zderzakiem z dyfuzorem i dodatkowymi nakładkami na progi. Ponadto, inne jest wypełnienie grilla, a całość harmonijnie współgra z grafitowym lakierem.

Podobny klimat utrzymano we wnętrzu, które od zwykłego 508 odróżniają sportowe fotele wykonane z miksu skóry i alcantary. Ponadto, nie zabrakło też sportowej kierownicy i wstawek z włókna węglowego w wykończeniu tunelu środkowym.

Niestety, Peugeot nie potwierdził, czy tak ciekawy projekt sportowego samochodu klasy średniej doczeka się wersji produkcyjnej. Póki co, pozostaje tylko podziwianie go w formie studium na szwajcarskiej wystawie, która odbędzie się już w pierwszych dniach marca tego roku.