Voltimer: sprowadzają stare VW Beetle i wkładają baterie z Tesli

Charakterystyczny dźwięk silnika Garbusa został zastąpiony szumem napędu elektrycznego. Dobrze zachowane karoserie sprowadzane są z Brazylii, gdzie auto było produkowane do 2003 roku. W Niemczech samochody dostają drugie życie i idą do sprzedaży.

Dzięki zabiegom firmy Voltimer klasyczne Garbusy zmieniają się w ekologiczne samochody napędzane silnikiem elektrycznym. Najpierw pracownicy poddają gruntownemu remontowi karoserie i pozostałe elementy. Następnie wyrzucany jest stary napęd spalinowy i zastępowany elektrycznym.

Baterie zasilające Garbusy pochodzą z Tesli i są instalowane za tylnym siedzeniem lub w miejscu zbiornika na paliwo. Akumulatory montuje się w modułach po 5,3 kilowatogodziny każdy. Jak zapewnia producent już 4 moduły (21,2 kWh) zapewniają zasięg około 150 kilometrów. W zależności od liczby modułów akumulatorowych zasięg można zwiększyć do 400 kilometrów. Część energii można odzyskać podczas hamowania przez rekuperację. Auto można ładować z gniazdka przy 4 moduły można naładować w 6,5 godziny a 2 w 3,5 godziny. Stan naładowania baterii pokazuje ładny analogowy wskaźnik.

W nowy/starym Beetle z Voltimer, 48-woltowy silnik elektryczny wytwarza 28 kilowatów. Maksymalny moment obrotowy wynosi 220 Nm a auto przyspiesza do 50 km/h w niespełna 5 sekund. Teoretyczna maksymalna prędkość VW Beetle wynosi 150 km/h.

Ceny Garbusa od Voltimera różnią się w zależności od pojemności akumulatorów: VW z 10,6 kWh i zasięgiem 70 kilometrów kosztuje od 30 500 euro, natomiast za 21,2 kWh i zasięg około 150 kilometrów trzeba zapłacić od 38 500 euro.

Komentarze

Najnowsze


  

Testy

więcej >>

pOPULARNE

Voltimer: sprowadzają stare VW Beetle i wkładają baterie z Tesli
Voltimer: sprowadzają stare VW Beetle i wkładają baterie z Tesli
Voltimer: sprowadzają stare VW Beetle i wkładają baterie z Tesli

Charakterystyczny dźwięk silnika Garbusa został zastąpiony szumem napędu elektrycznego. Dobrze zachowane karoserie sprowadzane są z Brazylii, gdzie auto było produkowane do 2003 roku. W Niemczech samochody dostają drugie życie i idą do sprzedaży.

Dzięki zabiegom firmy Voltimer klasyczne Garbusy zmieniają się w ekologiczne samochody napędzane silnikiem elektrycznym. Najpierw pracownicy poddają gruntownemu remontowi karoserie i pozostałe elementy. Następnie wyrzucany jest stary napęd spalinowy i zastępowany elektrycznym.

Baterie zasilające Garbusy pochodzą z Tesli i są instalowane za tylnym siedzeniem lub w miejscu zbiornika na paliwo. Akumulatory montuje się w modułach po 5,3 kilowatogodziny każdy. Jak zapewnia producent już 4 moduły (21,2 kWh) zapewniają zasięg około 150 kilometrów. W zależności od liczby modułów akumulatorowych zasięg można zwiększyć do 400 kilometrów. Część energii można odzyskać podczas hamowania przez rekuperację. Auto można ładować z gniazdka przy 4 moduły można naładować w 6,5 godziny a 2 w 3,5 godziny. Stan naładowania baterii pokazuje ładny analogowy wskaźnik.

W nowy/starym Beetle z Voltimer, 48-woltowy silnik elektryczny wytwarza 28 kilowatów. Maksymalny moment obrotowy wynosi 220 Nm a auto przyspiesza do 50 km/h w niespełna 5 sekund. Teoretyczna maksymalna prędkość VW Beetle wynosi 150 km/h.

Ceny Garbusa od Voltimera różnią się w zależności od pojemności akumulatorów: VW z 10,6 kWh i zasięgiem 70 kilometrów kosztuje od 30 500 euro, natomiast za 21,2 kWh i zasięg około 150 kilometrów trzeba zapłacić od 38 500 euro.