BMW M140i Finale Package – ostatni tylnonapędowy kompakt marki w historii

Kończy się pewna epoka. Po 15 latach produkcji najmniejszy model BMW, kompaktowa Seria 1, przestanie być samochodem tylnonapędowym. Za kilka miesięcy poznamy następcę, odtąd oferowanego już tylko jako FWD. Na pożegnanie, australijski oddział marki z Monachium przygotował edycję Finale Package”.

Gdy w 2012 roku BMW ogłosiło, że planuje wdrożyć platformę UKL dostosowaną do przedniego napędu, miłośnicy marki nie szczędzili słów krytyki. Zdrada tożsamości, ślepe podążanie za tłumem, podeptanie tradycji, to nie będą już prawdziwe BMW… i tak dalej.

Bawarczycy nie poczuli się wzruszeni wrogimi ocenami, porównując je do podobnie tonowanych komentarzy na temat pierwszego SUV-a marki, X5. Podobnie, jak rynek oswoił się z takimi samochodami, tak i z przednionapędowymi autami BMW ma być podobnie. I faktycznie, niemiecka marka twardo trzyma się swojego planu.

W ciągu ostatnich 6 lat, zgodnie z zapowiedziami, na rynek trafiły aż 4 nowe modele z napędem przednim. Najpierw był to minivan Seria 2 Active Tourer (podwójny szok) z 2014 roku, następnie Seria 2 Gran Tourer i druga generacja SUV-a X1 z 2015 roku.

W 2017 roku grono to poszerzył sportowo stylizowany crossover X2, a w tym roku fala przednionapędowych BMW dotrze do kolejnego, kompaktowego modelu – Serii 1. Trzecia generacja modelu, po raz pierwszy w historii, ma być wyposażona wyłącznie w napęd na przód. Zgodnie z zapowiedziami, platforma służy tylko autom segmentu C.

Dotychczasowy model, po 8 latach produkcji, szykuje się już na ostatnie zamówienia klientów przed debiutem następcy w połowie tego roku. Ostatnie, kompaktowe BMW z napędem na tył będzie można kupić w Australii w specjalnej, pożegnalnej edycji Finale Package. Cena? Równowartość 172 tysięcy złotych.

Finale Package obejmować będzie model M140i. Wyróżniać się on będzie przyciemnionym oświetleniem wnętrza, 18-calowymi alufelgami w ciemnych barwach i przyciemnionymi wkładami lamp. Bazowe wyposażenie będzie bardzo bogate, składając się m.in. z skórzanej tapicerki, systemu audio i systemu dźwiękowo-nawigacyjnego.

Pod maskę trafi 3-litrowy, podwójnie doładowany benzyniak o mocy 335 KM i momencie obrotowym 369 Nm. Jednostka współpracuje z ośmiostopniowym automatem. Sprint do setki? Zaledwie 4,6 sekundy! Jak się żegnać, to w wielkim stylu.

Komentarze

Najnowsze


  

Testy

więcej >>

pOPULARNE

BMW M140i Finale Package – ostatni tylnonapędowy kompakt marki w historii
BMW M140i Finale Package – ostatni tylnonapędowy kompakt marki w historii
BMW M140i Finale Package – ostatni tylnonapędowy kompakt marki w historii

Kończy się pewna epoka. Po 15 latach produkcji najmniejszy model BMW, kompaktowa Seria 1, przestanie być samochodem tylnonapędowym. Za kilka miesięcy poznamy następcę, odtąd oferowanego już tylko jako FWD. Na pożegnanie, australijski oddział marki z Monachium przygotował edycję Finale Package”.

Gdy w 2012 roku BMW ogłosiło, że planuje wdrożyć platformę UKL dostosowaną do przedniego napędu, miłośnicy marki nie szczędzili słów krytyki. Zdrada tożsamości, ślepe podążanie za tłumem, podeptanie tradycji, to nie będą już prawdziwe BMW… i tak dalej.

Bawarczycy nie poczuli się wzruszeni wrogimi ocenami, porównując je do podobnie tonowanych komentarzy na temat pierwszego SUV-a marki, X5. Podobnie, jak rynek oswoił się z takimi samochodami, tak i z przednionapędowymi autami BMW ma być podobnie. I faktycznie, niemiecka marka twardo trzyma się swojego planu.

W ciągu ostatnich 6 lat, zgodnie z zapowiedziami, na rynek trafiły aż 4 nowe modele z napędem przednim. Najpierw był to minivan Seria 2 Active Tourer (podwójny szok) z 2014 roku, następnie Seria 2 Gran Tourer i druga generacja SUV-a X1 z 2015 roku.

W 2017 roku grono to poszerzył sportowo stylizowany crossover X2, a w tym roku fala przednionapędowych BMW dotrze do kolejnego, kompaktowego modelu – Serii 1. Trzecia generacja modelu, po raz pierwszy w historii, ma być wyposażona wyłącznie w napęd na przód. Zgodnie z zapowiedziami, platforma służy tylko autom segmentu C.

Dotychczasowy model, po 8 latach produkcji, szykuje się już na ostatnie zamówienia klientów przed debiutem następcy w połowie tego roku. Ostatnie, kompaktowe BMW z napędem na tył będzie można kupić w Australii w specjalnej, pożegnalnej edycji Finale Package. Cena? Równowartość 172 tysięcy złotych.

Finale Package obejmować będzie model M140i. Wyróżniać się on będzie przyciemnionym oświetleniem wnętrza, 18-calowymi alufelgami w ciemnych barwach i przyciemnionymi wkładami lamp. Bazowe wyposażenie będzie bardzo bogate, składając się m.in. z skórzanej tapicerki, systemu audio i systemu dźwiękowo-nawigacyjnego.

Pod maskę trafi 3-litrowy, podwójnie doładowany benzyniak o mocy 335 KM i momencie obrotowym 369 Nm. Jednostka współpracuje z ośmiostopniowym automatem. Sprint do setki? Zaledwie 4,6 sekundy! Jak się żegnać, to w wielkim stylu.