BMW X3 M i X4 M, czyli luksusowe SUV-y z piekła rodem – setka w 4 sekundy

Gama sportowych SUV-ów BMW poszerzyła się właśnie o dwa nowe modele. X3 M i X4 M rozwijają moc nawet 500 KM, a z zewnątrz wyróżniają się raczej subtelnymi zmianami. Choć to bulwarowe SUV-y, to producent zapewnia, że są rasowymi, sportowymi samochodami.

Odpowiednio dwa lata i rok po debiucie nowych odsłon średniej wielkości SUV-ów X3 i X4, BMW zdecydowało się na prezentację ich ekstremalnych wariantów. Z zewnątrz modyfikacje zachowały oszczędną formę. Przedni zderzak ma nieco większe wloty powietrza, a progi zdobią dodatkowe nakładki.

Sportowe SUV-y stoją teraz na 20-calowych alufelgach, a tył wyposażono w duży dyfuzor wraz z czterema końcówkami wydechu. Do wyboru – inne, bardziej intensywne odcienie lakieru. We wnętrzu – jeszcze mniej zmian. Pojawiły się tylko sportowe fotele i inne kolory materiałów wykończeniowych.

Najwięcej dzieje się oczywiście pod maską. Bazowe X3 M i X4 M napędza podwójnie doładowany, sześciocylindrowy silnik o pojemności 3 litrów i mocy 473 KM. Układ napędowy współtworzy automatyczna skrzynia biegów M Steptronic z ośmioma przełożeniami i napęd na cztery koła.

Osiągi? Budzą respekt. Wyczynowe SUV-y bawarskiej marki od 0 do 100 km/h rozpędzają się w 4,1 sekundy, a maksymalną prędkość ograniczono elektronicznie do 280 km/h. Mało? Dla najbardziej wymagających BMW przygotowało pakiet M Competition.

W takim przypadku, zarówno X3 M jak i X4 M rozwijają moc 510 KM. Sprint do setki skraca się do równych 4 sekund, a v-max rośnie – do 284 km/h. Taki sam pozostaje moment obrotowy, 598 Nm. Z zewnątrz model z serii M Competition poznamy ponadto po większych, 21-calowych kołach.

Każde X3 M i X4 M posiada zmodyfikowane zawieszenie i usztywnione nadwozie. Poprawiono także wydajność układu kierowniczego i hamulcowego, aby samochód lepiej radził sobie w ekstremalnych warunkach drogowych.

Światowa premiera nowych sportowych SUV-ów BMW będzie miała miejsce za niespełna 2 tygodnie w Genewie. Produkcja, a w raz z nią przyjmowanie zamówień, ruszy w kwietniu bieżącego roku. Wtedy też powinniśmy poznać cennik.

Komentarze

Najnowsze


  

Testy

więcej >>

pOPULARNE

BMW X3 M i X4 M, czyli luksusowe SUV-y z piekła rodem – setka w 4 sekundy
BMW X3 M i X4 M, czyli luksusowe SUV-y z piekła rodem – setka w 4 sekundy
BMW X3 M i X4 M, czyli luksusowe SUV-y z piekła rodem – setka w 4 sekundy

Gama sportowych SUV-ów BMW poszerzyła się właśnie o dwa nowe modele. X3 M i X4 M rozwijają moc nawet 500 KM, a z zewnątrz wyróżniają się raczej subtelnymi zmianami. Choć to bulwarowe SUV-y, to producent zapewnia, że są rasowymi, sportowymi samochodami.

Odpowiednio dwa lata i rok po debiucie nowych odsłon średniej wielkości SUV-ów X3 i X4, BMW zdecydowało się na prezentację ich ekstremalnych wariantów. Z zewnątrz modyfikacje zachowały oszczędną formę. Przedni zderzak ma nieco większe wloty powietrza, a progi zdobią dodatkowe nakładki.

Sportowe SUV-y stoją teraz na 20-calowych alufelgach, a tył wyposażono w duży dyfuzor wraz z czterema końcówkami wydechu. Do wyboru – inne, bardziej intensywne odcienie lakieru. We wnętrzu – jeszcze mniej zmian. Pojawiły się tylko sportowe fotele i inne kolory materiałów wykończeniowych.

Najwięcej dzieje się oczywiście pod maską. Bazowe X3 M i X4 M napędza podwójnie doładowany, sześciocylindrowy silnik o pojemności 3 litrów i mocy 473 KM. Układ napędowy współtworzy automatyczna skrzynia biegów M Steptronic z ośmioma przełożeniami i napęd na cztery koła.

Osiągi? Budzą respekt. Wyczynowe SUV-y bawarskiej marki od 0 do 100 km/h rozpędzają się w 4,1 sekundy, a maksymalną prędkość ograniczono elektronicznie do 280 km/h. Mało? Dla najbardziej wymagających BMW przygotowało pakiet M Competition.

W takim przypadku, zarówno X3 M jak i X4 M rozwijają moc 510 KM. Sprint do setki skraca się do równych 4 sekund, a v-max rośnie – do 284 km/h. Taki sam pozostaje moment obrotowy, 598 Nm. Z zewnątrz model z serii M Competition poznamy ponadto po większych, 21-calowych kołach.

Każde X3 M i X4 M posiada zmodyfikowane zawieszenie i usztywnione nadwozie. Poprawiono także wydajność układu kierowniczego i hamulcowego, aby samochód lepiej radził sobie w ekstremalnych warunkach drogowych.

Światowa premiera nowych sportowych SUV-ów BMW będzie miała miejsce za niespełna 2 tygodnie w Genewie. Produkcja, a w raz z nią przyjmowanie zamówień, ruszy w kwietniu bieżącego roku. Wtedy też powinniśmy poznać cennik.