Maserati budzi się – produkcja Alfieri może ruszyć już w 2020 roku

Lepiej późno, niż wcale. Po wielu latach odwlekania i lekceważenia potencjału Maserati, włoski producent nareszcie ma przedstawić jakieś nowe, sportowe auto. Wszystko wskazuje na to, że będzie nim Alfieri. Samochód czeka na seryjną wersję już od 5 lat…

Prototyp Maserati Alfieri wywołał podczas prezentacji na Salonie w Genewie spore poruszenie. Docelowo miał to być następca wysłużonego GranTurismo, które już w 2014 roku było konstrukcją wysłużoną, bo 7 letnią. Niestety, minęło 5 lat, GranTurismo z trudem już pudruje zmarszczki, a Alfieri jak nie było, tak go dalej nie ma.

Maserati generalnie zostało w ostatnich latach bardzo pokrzywdzone przez złe zarządzanie i opieszałość. Marka z produkcji samochodów sportowych chciała stać się producentem premium od aut luksusowych, co średnio zainteresowało klientów w dłuższej perspektywie. W 2018 roku firma zanotowała katastrofalne straty.

Po śmierci Sergio Marchionne i przejęciu jego funkcji przez Mike’a Manleya, nowy prezes FCA postanowił uderzyć się na początek w pierś. Brytyjski menedżer przyznał, że wobec Maserati popełniono dużo błędów, które w najbliższych latach mają zostać wynagrodzone nową formułą działalności.

Zamiast inwestować fundusze w niezbyt udane sedany, które i tak nie są konkurencyjne wobec modeli niemieckich czy japońskich, Maserati ma rozbudować ofertę o jeszcze jednego SUV-a. Włoska firma przypomni sobie też o pojazdach, jakie wytworzyły w końcu jej tożsamość. Już w przyszłym roku możemy poznać pierwsze, nowe sportowe Maserati od 13 lat!

Wszystko wskazuje na to, że po 6 latach od premiery prototypu ma ruszyć produkcja seryjnego wariantu wspomnianego modelu Alfieri. Coupe ma docelowo zastąpić GranTurismo i wyróżniać się nowoczesnym źródłem napędu.

Nie jest wprawdzie jeszcze pewna nazwa i to, czy ów sportowe auto na pewno będzie produkcyjnym Alfieri, jednak już teraz wiemy, że napędzać je będzie układ spalinowo-elektryczny lub całkowicie elektryczny.

Przedprodukcja ma rozpocząć się na początku 2020 roku w zmodernizowanych zakładach produkcyjnych we włoskiej Modenie. Czy faktycznie jest na co czekać? Pożyjemy, zobaczymy…

Komentarze

Najnowsze

  •  

    Renault Talisman TCe 225 EDC FAP – TEST

    Trochę się bałem tego testu, bo jakieś 3 lata temu jeździłem Talismanem z początku produkcji i auto okazało się przeciętniakiem. Piękne nadwozie...
    19 maja 2019

  

Testy

więcej >>

pOPULARNE

Maserati budzi się – produkcja Alfieri może ruszyć już w 2020 roku
Maserati budzi się – produkcja Alfieri może ruszyć już w 2020 roku
Maserati budzi się – produkcja Alfieri może ruszyć już w 2020 roku

Lepiej późno, niż wcale. Po wielu latach odwlekania i lekceważenia potencjału Maserati, włoski producent nareszcie ma przedstawić jakieś nowe, sportowe auto. Wszystko wskazuje na to, że będzie nim Alfieri. Samochód czeka na seryjną wersję już od 5 lat…

Prototyp Maserati Alfieri wywołał podczas prezentacji na Salonie w Genewie spore poruszenie. Docelowo miał to być następca wysłużonego GranTurismo, które już w 2014 roku było konstrukcją wysłużoną, bo 7 letnią. Niestety, minęło 5 lat, GranTurismo z trudem już pudruje zmarszczki, a Alfieri jak nie było, tak go dalej nie ma.

Maserati generalnie zostało w ostatnich latach bardzo pokrzywdzone przez złe zarządzanie i opieszałość. Marka z produkcji samochodów sportowych chciała stać się producentem premium od aut luksusowych, co średnio zainteresowało klientów w dłuższej perspektywie. W 2018 roku firma zanotowała katastrofalne straty.

Po śmierci Sergio Marchionne i przejęciu jego funkcji przez Mike’a Manleya, nowy prezes FCA postanowił uderzyć się na początek w pierś. Brytyjski menedżer przyznał, że wobec Maserati popełniono dużo błędów, które w najbliższych latach mają zostać wynagrodzone nową formułą działalności.

Zamiast inwestować fundusze w niezbyt udane sedany, które i tak nie są konkurencyjne wobec modeli niemieckich czy japońskich, Maserati ma rozbudować ofertę o jeszcze jednego SUV-a. Włoska firma przypomni sobie też o pojazdach, jakie wytworzyły w końcu jej tożsamość. Już w przyszłym roku możemy poznać pierwsze, nowe sportowe Maserati od 13 lat!

Wszystko wskazuje na to, że po 6 latach od premiery prototypu ma ruszyć produkcja seryjnego wariantu wspomnianego modelu Alfieri. Coupe ma docelowo zastąpić GranTurismo i wyróżniać się nowoczesnym źródłem napędu.

Nie jest wprawdzie jeszcze pewna nazwa i to, czy ów sportowe auto na pewno będzie produkcyjnym Alfieri, jednak już teraz wiemy, że napędzać je będzie układ spalinowo-elektryczny lub całkowicie elektryczny.

Przedprodukcja ma rozpocząć się na początku 2020 roku w zmodernizowanych zakładach produkcyjnych we włoskiej Modenie. Czy faktycznie jest na co czekać? Pożyjemy, zobaczymy…