Renault Twingo przeszło lifting, ale nie kupimy już go w Polsce

Renault przeprowadziło gruntowną modernizację swojego najmniejszego modelu. Odświeżone Twingo ma być teraz gotowe do dalszej walki w coraz trudniejszym segmencie minisamochodów. Czy podoła? Na pewno nie przyczynią się do tego klienci w Polsce. Samochód został wycofany z polskiej oferty z początkiem roku z powodu fatalnej sprzedaży.

Najmniejszy model Renault, miejskie Twingo, doczekało się liftingu po niespełna 5 latach produkcji. Oryginalny, tylnonapędowy hatchback zyskał odświeżony wygląd reflektorów, inne wkłady tylnych lamp, a także zupełnie nowe zderzaki. Wygląd wydaje się być teraz nieco “gładszy” i lepiej dopasowany do innych modeli w gamie francuskiej marki.

Ponadto, poza nowymi barwami lakieru i zaktualizowanym systemem multimedialnym, pod maską bagażnikiem pojawił się nowy silnik (Twingo ma jednostkę z tyłu, niczym Maluch). Jest to nowy, trzycylindrowy silnik benzynowy SCe o pojemności 1 litra i mocy 74 KM. Działa on wraz z pięciobiegową, manualną skrzynią biegów.

Topową jednostką będzie motor o takiej samej pojemności i ilości cylindrów, wyróżniająca się jednakże wyższą mocą – 92 KM. Poza skrzynią manualną, Twingo będzie można w takiej konfiguracji silnikowej dobrać także ze zautomatyzowaną skrzynią biegów (nie automatem!).

Sprzedaż zmodernizowanego Twingo ruszy wiosną, jednak polskim klientom – nie będzie dane kupić już więcej nowego, małego Renault z salonu sprzedaży. Dlaczego? Z początkiem stycznia polskie przedstawicielstwo francuskiej marki wycofało model Twingo z powodu fatalnych wyników sprzedaży.

Jak podaje SAMAR, w całym 2018 roku sprzedano jedynie… 182 sztuki. To ułamek nie tylko na tle europejskiej sprzedaży, ale i innych graczy w segmencie A. Fakt, klasa ta sukcesywnie traci nabywców, jednak są pewne granice.

Informacje o liftingu tego samochodu możecie zatem przyjąć z całkowitą obojętnością. Podobnie jak np. Brytyjczycy, którzy od tego roku również nie kupią Twingo. Kto wie, być może za kilka lat dołączy do tego grona reszta rynków, bo popularność małego Renault topnieje z roku na rok.

Komentarze

Najnowsze


  

Testy

więcej >>

pOPULARNE

Renault Twingo przeszło lifting, ale nie kupimy już go w Polsce
Renault Twingo przeszło lifting, ale nie kupimy już go w Polsce
Renault Twingo przeszło lifting, ale nie kupimy już go w Polsce

Renault przeprowadziło gruntowną modernizację swojego najmniejszego modelu. Odświeżone Twingo ma być teraz gotowe do dalszej walki w coraz trudniejszym segmencie minisamochodów. Czy podoła? Na pewno nie przyczynią się do tego klienci w Polsce. Samochód został wycofany z polskiej oferty z początkiem roku z powodu fatalnej sprzedaży.

Najmniejszy model Renault, miejskie Twingo, doczekało się liftingu po niespełna 5 latach produkcji. Oryginalny, tylnonapędowy hatchback zyskał odświeżony wygląd reflektorów, inne wkłady tylnych lamp, a także zupełnie nowe zderzaki. Wygląd wydaje się być teraz nieco “gładszy” i lepiej dopasowany do innych modeli w gamie francuskiej marki.

Ponadto, poza nowymi barwami lakieru i zaktualizowanym systemem multimedialnym, pod maską bagażnikiem pojawił się nowy silnik (Twingo ma jednostkę z tyłu, niczym Maluch). Jest to nowy, trzycylindrowy silnik benzynowy SCe o pojemności 1 litra i mocy 74 KM. Działa on wraz z pięciobiegową, manualną skrzynią biegów.

Topową jednostką będzie motor o takiej samej pojemności i ilości cylindrów, wyróżniająca się jednakże wyższą mocą – 92 KM. Poza skrzynią manualną, Twingo będzie można w takiej konfiguracji silnikowej dobrać także ze zautomatyzowaną skrzynią biegów (nie automatem!).

Sprzedaż zmodernizowanego Twingo ruszy wiosną, jednak polskim klientom – nie będzie dane kupić już więcej nowego, małego Renault z salonu sprzedaży. Dlaczego? Z początkiem stycznia polskie przedstawicielstwo francuskiej marki wycofało model Twingo z powodu fatalnych wyników sprzedaży.

Jak podaje SAMAR, w całym 2018 roku sprzedano jedynie… 182 sztuki. To ułamek nie tylko na tle europejskiej sprzedaży, ale i innych graczy w segmencie A. Fakt, klasa ta sukcesywnie traci nabywców, jednak są pewne granice.

Informacje o liftingu tego samochodu możecie zatem przyjąć z całkowitą obojętnością. Podobnie jak np. Brytyjczycy, którzy od tego roku również nie kupią Twingo. Kto wie, być może za kilka lat dołączy do tego grona reszta rynków, bo popularność małego Renault topnieje z roku na rok.