Dlaczego Tesla Model X został pierwszym SUVem z najlepszą oceną testu zderzeniowego?

Duże SUV-y są z natury bezpieczeniejsze od mniejszych samochodów, ale mają jeden poważny problem. Wyżej położony środek ciężkości sprawia, że SUV-y łatwiej wywracają się na boki od pierwszego lepszego sedana.

I tu dochodzimy do sedna. Model X ma dużą i ciężką baterię znajdującą się w podłodze (pakiet 85 kWh waży ok. 540 kg), przez co środek ciężkości auta położony jest bardzo nisko. Efekt jest taki, że Teslę wyjątkowo trudno przewrócić.

Ponadto z racji, że Model X jest pojazdem elektrycznym, nie ma żadnych elementów mechanicznych pod maską. Dzięki temu można było stworzyć większą strefę zgniotu, która pochłania energię z uderzenia czołowego.

Komentarze

Najnowsze


  

Testy

więcej >>

pOPULARNE

Dlaczego Tesla Model X został pierwszym SUVem z najlepszą oceną testu zderzeniowego?
Dlaczego Tesla Model X został pierwszym SUVem z najlepszą oceną testu zderzeniowego?
Dlaczego Tesla Model X został pierwszym SUVem z najlepszą oceną testu zderzeniowego?

Duże SUV-y są z natury bezpieczeniejsze od mniejszych samochodów, ale mają jeden poważny problem. Wyżej położony środek ciężkości sprawia, że SUV-y łatwiej wywracają się na boki od pierwszego lepszego sedana.

I tu dochodzimy do sedna. Model X ma dużą i ciężką baterię znajdującą się w podłodze (pakiet 85 kWh waży ok. 540 kg), przez co środek ciężkości auta położony jest bardzo nisko. Efekt jest taki, że Teslę wyjątkowo trudno przewrócić.

Ponadto z racji, że Model X jest pojazdem elektrycznym, nie ma żadnych elementów mechanicznych pod maską. Dzięki temu można było stworzyć większą strefę zgniotu, która pochłania energię z uderzenia czołowego.