Opel (PSA) zainwestował w Tychach 250 mln EUR i uruchamia produkcję nowego silnika

W Tychach ma powstawać 460 000 silników 1.2 PureTech o mocach do 130 KM.

Fabryki Opel Manufacturing Poland jeszcze do niedawno należały do General Motors. Ale odkąd Opel przeszedł w ręce grupy PSA (Citroen i Peugeot), również i fabryki zmieniły właściciela. Stało się to w 2017 roku. I to właśnie wyjaśnia dlaczego w polskich fabrykach Opla produkowany będzie silnik benzynowy, znany dotąd tylko z samochodów Citroen i Peugeot.

Jak możemy odczytać w oficjalnej informacji prasowej, dzisiaj Groupe PSA uroczyście uruchomiła nową linię montażową 3‑cylindrowego silnika benzynowego Turbo PureTech w Tychach. W ceremonii wzięli udział: Jadwiga Emilewicz, minister przedsiębiorczości i technologii, Carlos Tavares, prezes zarządu Groupe PSA, oraz przedstawiciele władz lokalnych, kierownictwo zakładu i wszyscy pracownicy.

Za sprawą nowej linii montażowej silnik benzynowy Turbo PureTech — czterokrotnie z rzędu nagrodzony tytułem „Engine of the Year” — stopniowo staje się dla Groupe PSA silnikiem światowym. Silniki EB (wolnossące i turbodoładowane) są obecnie produkowane we Francji (Douvrin, Trémery) i Chinach (Xiangyang), od 2019 r. będą produkowane na Węgrzech (Szentgotthárd) i w Maroku (Al‑Kunajtira), zaś od 2020 r. — w Indiach (Hosur).

Dotychczas wyprodukowano 3,8 mln silników EB, a dodatkowe moce produkcyjne są odpowiedzią na rosnący popyt rynkowy, w tym w szczególności na nowe modele Opla i Vauxhalla, wykorzystujące platformy i technologie Groupe PSA. Ten wysoce wydajny silnik przyczynia się do redukcji emisji CO2 przy średnim zużyciu paliwa zmniejszonym o 4% w porównaniu z poprzednią generacją.

Zakład produkcji zespołów napędowych w Tychach zmodernizowano w celu zwiększenia wydajności zgodnie ze standardami Groupe PSA: nowe technologie i wyposażenie, wspierane przez nowe systemy informatyczne, mają zapewnić wysoką jakość produkcji realizowanej przez odpowiednio wyszkolone zespoły. Natomiast lokalizacja fabryk podzespołów w pobliżu zakładów produkujących pojazdy (Tychy i Gliwice) sprzyja poprawie wydajności produkcji.

„Fabryka w Tychach powraca do gry jako członek Groupe PSA. Cała załoga jest gotowa stawić czoła nowym wyzwaniom, jakie przed nami stoją. Zakład przeszedł gruntowną modernizację przy odpowiednim poziomie inwestycji, aby zapewnić najwyższy poziom efektywności wśród najnowocześniejszych zakładów fabryk silników w Europie. Jesteśmy dumni z tego, że możemy przyczynić się do przechodzenia kierowców na niskoemisyjne silniki benzynowe PureTech” — powiedział Arkadiusz Suliga, dyrektor zakładu w Tychach.

Komentarze

Najnowsze


  

Testy

więcej >>

pOPULARNE

Opel (PSA) zainwestował w Tychach 250 mln EUR i uruchamia produkcję nowego silnika
Opel (PSA) zainwestował w Tychach 250 mln EUR i uruchamia produkcję nowego silnika
Opel (PSA) zainwestował w Tychach 250 mln EUR i uruchamia produkcję nowego silnika

W Tychach ma powstawać 460 000 silników 1.2 PureTech o mocach do 130 KM.

Fabryki Opel Manufacturing Poland jeszcze do niedawno należały do General Motors. Ale odkąd Opel przeszedł w ręce grupy PSA (Citroen i Peugeot), również i fabryki zmieniły właściciela. Stało się to w 2017 roku. I to właśnie wyjaśnia dlaczego w polskich fabrykach Opla produkowany będzie silnik benzynowy, znany dotąd tylko z samochodów Citroen i Peugeot.

Jak możemy odczytać w oficjalnej informacji prasowej, dzisiaj Groupe PSA uroczyście uruchomiła nową linię montażową 3‑cylindrowego silnika benzynowego Turbo PureTech w Tychach. W ceremonii wzięli udział: Jadwiga Emilewicz, minister przedsiębiorczości i technologii, Carlos Tavares, prezes zarządu Groupe PSA, oraz przedstawiciele władz lokalnych, kierownictwo zakładu i wszyscy pracownicy.

Za sprawą nowej linii montażowej silnik benzynowy Turbo PureTech — czterokrotnie z rzędu nagrodzony tytułem „Engine of the Year” — stopniowo staje się dla Groupe PSA silnikiem światowym. Silniki EB (wolnossące i turbodoładowane) są obecnie produkowane we Francji (Douvrin, Trémery) i Chinach (Xiangyang), od 2019 r. będą produkowane na Węgrzech (Szentgotthárd) i w Maroku (Al‑Kunajtira), zaś od 2020 r. — w Indiach (Hosur).

Dotychczas wyprodukowano 3,8 mln silników EB, a dodatkowe moce produkcyjne są odpowiedzią na rosnący popyt rynkowy, w tym w szczególności na nowe modele Opla i Vauxhalla, wykorzystujące platformy i technologie Groupe PSA. Ten wysoce wydajny silnik przyczynia się do redukcji emisji CO2 przy średnim zużyciu paliwa zmniejszonym o 4% w porównaniu z poprzednią generacją.

Zakład produkcji zespołów napędowych w Tychach zmodernizowano w celu zwiększenia wydajności zgodnie ze standardami Groupe PSA: nowe technologie i wyposażenie, wspierane przez nowe systemy informatyczne, mają zapewnić wysoką jakość produkcji realizowanej przez odpowiednio wyszkolone zespoły. Natomiast lokalizacja fabryk podzespołów w pobliżu zakładów produkujących pojazdy (Tychy i Gliwice) sprzyja poprawie wydajności produkcji.

„Fabryka w Tychach powraca do gry jako członek Groupe PSA. Cała załoga jest gotowa stawić czoła nowym wyzwaniom, jakie przed nami stoją. Zakład przeszedł gruntowną modernizację przy odpowiednim poziomie inwestycji, aby zapewnić najwyższy poziom efektywności wśród najnowocześniejszych zakładów fabryk silników w Europie. Jesteśmy dumni z tego, że możemy przyczynić się do przechodzenia kierowców na niskoemisyjne silniki benzynowe PureTech” — powiedział Arkadiusz Suliga, dyrektor zakładu w Tychach.