Oficjalny debiut nowego BMW serii 7 z niedorzecznie wielkim grillem

Producent twierdzi, że wyostrza stylistykę w swoich najnowszych samochodach segmentu luksusowego. W praktyce oznacza to po prostu zamontowanie 40% większego grilla.

BMW w oficjalnym komunikacie twierdzi jednak, że nowy design zapewnia jeszcze atrakcyjniejszą prezencję oraz precyzyjną elegancję z zewnątrz. Natomiast dopracowany przyjemny klimat wnętrza i zoptymalizowany komfort jazdy dzięki nowym elementom wyposażenia wnętrza.

Bawarski producent chwali się także, że przód auta znajduje się teraz 50 mm wyżej, natomiast wspomniana atrapa chłodnicy jest dokładnie 40% większa.

Zmodyfikowany został także tył samochodu. Kontury pasa tylnego podobno nawiązują teraz do stylistyki blend wlotów powietrza z przodu. Zintegrowane końcówki rur wydechowych też się zmieniły. Mają teraz chromowane obramowania… znacznie większe.

Nowe są także lampy – trójwymiarowo ukształtowane i niższe o 35 mm z czerwono-czarnymi kloszami. Pojawił się też dodatkowy akcent wizualny w postaci precyzyjnej, wąskiej na 6 mm listwie świetlnej poniżej chromowanej wstawki między lampami tylnymi.

Udoskonalona stylistyka wnętrza

Luksusowy charakter wnętrza ma być teraz widoczny jeszcze bardziej, m.in. za sprawą ekskluzywnej skóry Nappa z rozszerzonym stebnowaniem, nowym listwom ozdobnym z drewna szlachetnego i ambientowemu akcentowi świetlnemu w stylu przydymionego szkła.

Kierownica skórzana zyskała nowy układ przycisków wielofunkcyjnych. Natomiast niecka do bezprzewodowego ładowania telefonów komórkowych umieszczona jest w nowym miejscu. Kolejna zmiana – udoskonalono sprzętowo i programowo tablet BMW Touch Command. Zaś system rozrywki z tyłu ma teraz ekrany dotykowe Full HD.

Mało? Standardowy BMW Live Cockpit Professional z systemem nawigacyjnym, w pełni cyfrowym zestawem wskaźników może mieć przekątną od 10,25 do 12,3 cala.

Nowy system operacyjny BMW 7.0 umożliwia bardzo szybki dostęp do ustawień i funkcji, możliwość indywidualnego dostosowania wskazań i multimodalną obsługę za pomocą ekranu dotykowego, kontrolera iDrive, przycisków na kierownicy, sterowania głosowego i za pomocą gestów.

Jeżeli komuś przeszkadzał nadmierny hałas w poprzedniej siódemce – ja nią jeździłem i nic nie przeszkadzało – to producent zapewnia teraz większy komfort jazdy dzięki zoptymalizowanej akustyce. Pojawiły się lepsze wygłuszenia na tylnych nadkolach, słupkach B, wylotach pasów z tyłu oraz szyby akustyczne po bokach i z tyłu.

Zmodernizowana oferta silników

Silnik V12 BMW M760Li xDrive o mocy 585 KM (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 12,5 – 12,4 l/100 km) dostępny jest teraz z filtrem cząstek stałych do silników benzynowych. Natomiast nowy silnik V8 ma moc zwiększoną o 80 KM do 530 KM w BMW 750i xDrive (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 9,5 – 9,5 l/100 km) i BMW 750Li xDrive (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 9,6 – 9,5 l/100 km).

Ponadto w ofercie są trzy silniki wysokoprężne, w tym nawet z czterema turbosprężarkami. Ich zakres mocy to od 265 KM do 400 KM.

Modele hybrydowe plug-in nowego BMW serii 7 są teraz dostępne z odpowiednio dopasowanym 6-cylindrowym rzędowym silnikiem benzynowym i ulepszonym akumulatorem wysokonapięciowym. Moc systemowa w trybie SPORT zwiększona do 394 KM. Zaś zasięg w trybie elektrycznym wydłużony do 50 – 58 km.

Do tego dochodzi inteligentny asystent osobisty BMW z obsługą za pomocą naturalnej mowy. Jest też poprawiający samopoczucie program witalizacji i relaksu oraz trzy tryby Experience z odpowiednio dobranymi funkcjami oświetlenia, klimatyzacji, zapachu, masażu w fotelu, zacieniania, ogrzewania lub wentylacji foteli. Natomiast zdalne aktualizacje oprogramowania do aktualizacji funkcji samochodu „over the air”.

Komentarze

Najnowsze


  

Testy

więcej >>

pOPULARNE

Oficjalny debiut nowego BMW serii 7 z niedorzecznie wielkim grillem
Oficjalny debiut nowego BMW serii 7 z niedorzecznie wielkim grillem
Oficjalny debiut nowego BMW serii 7 z niedorzecznie wielkim grillem

Producent twierdzi, że wyostrza stylistykę w swoich najnowszych samochodach segmentu luksusowego. W praktyce oznacza to po prostu zamontowanie 40% większego grilla.

BMW w oficjalnym komunikacie twierdzi jednak, że nowy design zapewnia jeszcze atrakcyjniejszą prezencję oraz precyzyjną elegancję z zewnątrz. Natomiast dopracowany przyjemny klimat wnętrza i zoptymalizowany komfort jazdy dzięki nowym elementom wyposażenia wnętrza.

Bawarski producent chwali się także, że przód auta znajduje się teraz 50 mm wyżej, natomiast wspomniana atrapa chłodnicy jest dokładnie 40% większa.

Zmodyfikowany został także tył samochodu. Kontury pasa tylnego podobno nawiązują teraz do stylistyki blend wlotów powietrza z przodu. Zintegrowane końcówki rur wydechowych też się zmieniły. Mają teraz chromowane obramowania… znacznie większe.

Nowe są także lampy – trójwymiarowo ukształtowane i niższe o 35 mm z czerwono-czarnymi kloszami. Pojawił się też dodatkowy akcent wizualny w postaci precyzyjnej, wąskiej na 6 mm listwie świetlnej poniżej chromowanej wstawki między lampami tylnymi.

Udoskonalona stylistyka wnętrza

Luksusowy charakter wnętrza ma być teraz widoczny jeszcze bardziej, m.in. za sprawą ekskluzywnej skóry Nappa z rozszerzonym stebnowaniem, nowym listwom ozdobnym z drewna szlachetnego i ambientowemu akcentowi świetlnemu w stylu przydymionego szkła.

Kierownica skórzana zyskała nowy układ przycisków wielofunkcyjnych. Natomiast niecka do bezprzewodowego ładowania telefonów komórkowych umieszczona jest w nowym miejscu. Kolejna zmiana – udoskonalono sprzętowo i programowo tablet BMW Touch Command. Zaś system rozrywki z tyłu ma teraz ekrany dotykowe Full HD.

Mało? Standardowy BMW Live Cockpit Professional z systemem nawigacyjnym, w pełni cyfrowym zestawem wskaźników może mieć przekątną od 10,25 do 12,3 cala.

Nowy system operacyjny BMW 7.0 umożliwia bardzo szybki dostęp do ustawień i funkcji, możliwość indywidualnego dostosowania wskazań i multimodalną obsługę za pomocą ekranu dotykowego, kontrolera iDrive, przycisków na kierownicy, sterowania głosowego i za pomocą gestów.

Jeżeli komuś przeszkadzał nadmierny hałas w poprzedniej siódemce – ja nią jeździłem i nic nie przeszkadzało – to producent zapewnia teraz większy komfort jazdy dzięki zoptymalizowanej akustyce. Pojawiły się lepsze wygłuszenia na tylnych nadkolach, słupkach B, wylotach pasów z tyłu oraz szyby akustyczne po bokach i z tyłu.

Zmodernizowana oferta silników

Silnik V12 BMW M760Li xDrive o mocy 585 KM (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 12,5 – 12,4 l/100 km) dostępny jest teraz z filtrem cząstek stałych do silników benzynowych. Natomiast nowy silnik V8 ma moc zwiększoną o 80 KM do 530 KM w BMW 750i xDrive (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 9,5 – 9,5 l/100 km) i BMW 750Li xDrive (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 9,6 – 9,5 l/100 km).

Ponadto w ofercie są trzy silniki wysokoprężne, w tym nawet z czterema turbosprężarkami. Ich zakres mocy to od 265 KM do 400 KM.

Modele hybrydowe plug-in nowego BMW serii 7 są teraz dostępne z odpowiednio dopasowanym 6-cylindrowym rzędowym silnikiem benzynowym i ulepszonym akumulatorem wysokonapięciowym. Moc systemowa w trybie SPORT zwiększona do 394 KM. Zaś zasięg w trybie elektrycznym wydłużony do 50 – 58 km.

Do tego dochodzi inteligentny asystent osobisty BMW z obsługą za pomocą naturalnej mowy. Jest też poprawiający samopoczucie program witalizacji i relaksu oraz trzy tryby Experience z odpowiednio dobranymi funkcjami oświetlenia, klimatyzacji, zapachu, masażu w fotelu, zacieniania, ogrzewania lub wentylacji foteli. Natomiast zdalne aktualizacje oprogramowania do aktualizacji funkcji samochodu „over the air”.