Ford Explorer ST – pełnowymiarowy sportowy SUV nie dla Europy

Choć po europejskiej gamie SUV-ów Forda może się wydawać, że producent ten przespał panujące obecnie trendy rynkowe, to na rodzimym rynku sytuacja wygląda zgoła inaczej. Jeden z większych reprezentantów sześciomodelowej gamy, Explorer, właśnie doczekał się kolejnej odsłony. Sportowy wariant ST zasługuje na szczególną uwagę!

Ford Explrorer to jeden z najpopularniejszych i najlepiej rozpoznawalnych modeli samochodów w Ameryce Północnej. Od 1990 roku powstało ponad 7,5 miliona egzemplarzy w pięciu generacjach. Dotychczasowa – zdążyła się już od czasu debiutu w 2010 roku poważnie zestarzeć, dlatego obecna pora to najwyższy czas na prezentację następcy.

Szósta generacja Explorera już na pierwszy rzut oka zwraca uwagę charakterystycznymi proporcjami nadwozia. Przód jest krótki i wysoko osadzony, dobrze komponując się z wysoko poprowadzoną linią okien i strzelistymi przetłoczeniami. Przód to typowy, aktualny design Forda, za to tył w stosunku do poprzednika zmienił się w najmniejszym stopniu.

Jako, że mamy do czynienia z wersją ST, to Explorer prezentuje się z zewnątrz szczególnie dobrze. Czarne, 21-calowe aluminiowe alufelgi doskonale współgrają z granatowym lakierem – aż szkoda, że nie zobaczymy tego samochodu w Europie.

Kokpit również robi dobre wrażenie, choć jego generyczność na tle innych nowych aut jest ogromna. Podejrzewamy, że zakrywając znaczek na kierownicy nikt nie zgadłby, jakiej marki samochód aktualnie ogląda. Ale do rzeczy – rozbudowana konsola środkowa współgra z 12,3-calowym ekranem dotykowym i cyfrowymi zegarami. Wariant ST dodatkowo doposażono w skórzane, sportowe fotele.

Pod maską Explorera ST znalazł 3-litrowy benzyniak EcoBoost rozwijający imponującą moc 400 KM i maksymalny moment obrotowy 562 Nm. Samochód wyposażono w dodatkowy, sportowy tryb, który zwiększa czułość pedału gazu i dostosowuje przełożenia automatycznej skrzyni biegów do bardziej agresywnej jazdy.

Sprzedaż nowego Explorera zarówno w wersji cywilnej, jak i sportowej ruszy w połowie bieżącego roku. Ceny nie są jeszcze znane. O europejskim debiucie – nie ma co nawet marzyć.

Komentarze

Najnowsze


  

Testy

więcej >>

pOPULARNE

Ford Explorer ST – pełnowymiarowy sportowy SUV nie dla Europy
Ford Explorer ST – pełnowymiarowy sportowy SUV nie dla Europy
Ford Explorer ST – pełnowymiarowy sportowy SUV nie dla Europy

Choć po europejskiej gamie SUV-ów Forda może się wydawać, że producent ten przespał panujące obecnie trendy rynkowe, to na rodzimym rynku sytuacja wygląda zgoła inaczej. Jeden z większych reprezentantów sześciomodelowej gamy, Explorer, właśnie doczekał się kolejnej odsłony. Sportowy wariant ST zasługuje na szczególną uwagę!

Ford Explrorer to jeden z najpopularniejszych i najlepiej rozpoznawalnych modeli samochodów w Ameryce Północnej. Od 1990 roku powstało ponad 7,5 miliona egzemplarzy w pięciu generacjach. Dotychczasowa – zdążyła się już od czasu debiutu w 2010 roku poważnie zestarzeć, dlatego obecna pora to najwyższy czas na prezentację następcy.

Szósta generacja Explorera już na pierwszy rzut oka zwraca uwagę charakterystycznymi proporcjami nadwozia. Przód jest krótki i wysoko osadzony, dobrze komponując się z wysoko poprowadzoną linią okien i strzelistymi przetłoczeniami. Przód to typowy, aktualny design Forda, za to tył w stosunku do poprzednika zmienił się w najmniejszym stopniu.

Jako, że mamy do czynienia z wersją ST, to Explorer prezentuje się z zewnątrz szczególnie dobrze. Czarne, 21-calowe aluminiowe alufelgi doskonale współgrają z granatowym lakierem – aż szkoda, że nie zobaczymy tego samochodu w Europie.

Kokpit również robi dobre wrażenie, choć jego generyczność na tle innych nowych aut jest ogromna. Podejrzewamy, że zakrywając znaczek na kierownicy nikt nie zgadłby, jakiej marki samochód aktualnie ogląda. Ale do rzeczy – rozbudowana konsola środkowa współgra z 12,3-calowym ekranem dotykowym i cyfrowymi zegarami. Wariant ST dodatkowo doposażono w skórzane, sportowe fotele.

Pod maską Explorera ST znalazł 3-litrowy benzyniak EcoBoost rozwijający imponującą moc 400 KM i maksymalny moment obrotowy 562 Nm. Samochód wyposażono w dodatkowy, sportowy tryb, który zwiększa czułość pedału gazu i dostosowuje przełożenia automatycznej skrzyni biegów do bardziej agresywnej jazdy.

Sprzedaż nowego Explorera zarówno w wersji cywilnej, jak i sportowej ruszy w połowie bieżącego roku. Ceny nie są jeszcze znane. O europejskim debiucie – nie ma co nawet marzyć.