Tak wygląda Lexus RC F 2020 z 5 litrowym V8 pod maską

Japończycy nie dają się modzie i ciągle wsadzają pod maskę V8 o mocy 464 KM. Efekt – przyspieszanie do 100 km/h w 4,1 s. I to bez żadnego turbo!

Na targach NAIAS w Detroit zadebiutował zmodernizowany Lexus RC F model 2020. Wraz z nim zadebiutuje też odmiana wyczynowa o nazwie Track Edition.

Najważniejszym celem Lexusa w modelu RC F 2020 była podobno redukcja masy bez rezygnacji z poczucia solidności. Z tego powodu pełne półosie zastąpiono wydrążonymi, zmniejszono też kolektor dolotowy oraz kompresor klimatyzacji. Ponadto w zawieszeniu część elementów wykonana została z aluminium.

W tylnym zawieszeniu zastosowano sztywniejsze tuleje wahaczy, bardziej sztywne są także mocowania drążka kierowniczego oraz mocowania silnika.

Wolnossące V8 pod maską

Pod maską pracuje wolnossące V8, co powinno przełożyć się na fenomenalne doznania podczas jazdy. Jest to znany już z wcześniejszych modeli, lekko zmodyfikowany silnik benzynowy o pojemności 5 litrów. Maksymalna moc wynosi 464 KM, zaś moment obrotowy to aż 520 Nm (przy 4800 obr./min).

Silnik otrzymał zmodyfikowany układ dolotowy, którego drugi trakt podwójnego otwiera się teraz przy niższych obrotach silnika (2 800 obr./min. zamiast 3 600 obr./min.). Ze zmian należy wymienić także to, że w 8-stopniowej automatycznej skrzyni najwyższy bieg ma wydłużone przełożenie (3.13 zamiast 2.93). Oznaczać to będzie niższe spalanie na autostradach.

W celu zwiększenia dynamiki ruszania, Lexusa RC F 2020 w końcu wyposażono w elektroniczną kontrolę startu. Gdy z niej skorzystamy 0-100 km/h pojawi się na liczniku już po 4,1 sekundy.

Na zewnątrz zmian nie będzie wiele. Producent wspomina o nowych reflektorach przednich LED, lekkiej modyfikacji grilla oraz nowych lampach z tyłu. Ale trzeba przyznać, że przód auta wygląda lepiej, bo w poprzednim modelu jakoś to nie grało do końca.

RC F 2020 Track Edition

Bazuje na standardowej odmianie i ma poprawioną aerodynamikę, zmniejszoną masę, zmienione zawieszenie i poprawioną stylistykę.

Z przodu dodano lotki z włókna węglowego, które zwiększają docisk przedniej części auta, co poprawia przyczepność. W tylnej części nadwozia zamontowano skrzydło z włókna węglowego, które zastąpiło aktywny spojler oferowany w standardowym RC F.

Nowy spoiler jest lżejszy, a jego zadaniem jest redukcja oporu powietrza. Dzięki niemu zyskano też 26 kg dodatkowego docisku ponad to, co zapewnia aktywny tylny spojler standardowej odmiany RC F.

Innym ze sposobów obniżenia masy auta było zastosowanie hamulców Brembo z tarczami węglowo-ceramicznymi. Dzięki temu tylko z przodu auta udało się zredukować nieresorowaną masę o 25 kg.

Samochód stał się lżejszy także dzięki użyciu włókna węglowego na dachu, masce silnika, przegrodzie między tylnymi siedzeniami i wzmocnieniach zderzaków.

Ale i tłumik oraz rury wydechowe z tytanu również przyczyniają się do redukcji masy. Ponadto zastosowanie tytanu podobno nadaje jeszcze lepszy dźwięk 5-litrowego silnika V8.

W rezultacie RC F Track Edition waży o około 70-80 kg mniej niż poprzednia generacja RC F, czyli 1765-1860 kg – zależnie od wyposażenia.

Produkcja Lexusa RC F 2020 oraz RC F Track Edition rozpocznie się w marcu 2019 roku. Ceny zostaną opublikowane niedługo przed premierą rynkową.

Komentarze

Najnowsze


  

Testy

więcej >>

pOPULARNE

Tak wygląda Lexus RC F 2020 z 5 litrowym V8 pod maską
Tak wygląda Lexus RC F 2020 z 5 litrowym V8 pod maską
Tak wygląda Lexus RC F 2020 z 5 litrowym V8 pod maską

Japończycy nie dają się modzie i ciągle wsadzają pod maskę V8 o mocy 464 KM. Efekt – przyspieszanie do 100 km/h w 4,1 s. I to bez żadnego turbo!

Na targach NAIAS w Detroit zadebiutował zmodernizowany Lexus RC F model 2020. Wraz z nim zadebiutuje też odmiana wyczynowa o nazwie Track Edition.

Najważniejszym celem Lexusa w modelu RC F 2020 była podobno redukcja masy bez rezygnacji z poczucia solidności. Z tego powodu pełne półosie zastąpiono wydrążonymi, zmniejszono też kolektor dolotowy oraz kompresor klimatyzacji. Ponadto w zawieszeniu część elementów wykonana została z aluminium.

W tylnym zawieszeniu zastosowano sztywniejsze tuleje wahaczy, bardziej sztywne są także mocowania drążka kierowniczego oraz mocowania silnika.

Wolnossące V8 pod maską

Pod maską pracuje wolnossące V8, co powinno przełożyć się na fenomenalne doznania podczas jazdy. Jest to znany już z wcześniejszych modeli, lekko zmodyfikowany silnik benzynowy o pojemności 5 litrów. Maksymalna moc wynosi 464 KM, zaś moment obrotowy to aż 520 Nm (przy 4800 obr./min).

Silnik otrzymał zmodyfikowany układ dolotowy, którego drugi trakt podwójnego otwiera się teraz przy niższych obrotach silnika (2 800 obr./min. zamiast 3 600 obr./min.). Ze zmian należy wymienić także to, że w 8-stopniowej automatycznej skrzyni najwyższy bieg ma wydłużone przełożenie (3.13 zamiast 2.93). Oznaczać to będzie niższe spalanie na autostradach.

W celu zwiększenia dynamiki ruszania, Lexusa RC F 2020 w końcu wyposażono w elektroniczną kontrolę startu. Gdy z niej skorzystamy 0-100 km/h pojawi się na liczniku już po 4,1 sekundy.

Na zewnątrz zmian nie będzie wiele. Producent wspomina o nowych reflektorach przednich LED, lekkiej modyfikacji grilla oraz nowych lampach z tyłu. Ale trzeba przyznać, że przód auta wygląda lepiej, bo w poprzednim modelu jakoś to nie grało do końca.

RC F 2020 Track Edition

Bazuje na standardowej odmianie i ma poprawioną aerodynamikę, zmniejszoną masę, zmienione zawieszenie i poprawioną stylistykę.

Z przodu dodano lotki z włókna węglowego, które zwiększają docisk przedniej części auta, co poprawia przyczepność. W tylnej części nadwozia zamontowano skrzydło z włókna węglowego, które zastąpiło aktywny spojler oferowany w standardowym RC F.

Nowy spoiler jest lżejszy, a jego zadaniem jest redukcja oporu powietrza. Dzięki niemu zyskano też 26 kg dodatkowego docisku ponad to, co zapewnia aktywny tylny spojler standardowej odmiany RC F.

Innym ze sposobów obniżenia masy auta było zastosowanie hamulców Brembo z tarczami węglowo-ceramicznymi. Dzięki temu tylko z przodu auta udało się zredukować nieresorowaną masę o 25 kg.

Samochód stał się lżejszy także dzięki użyciu włókna węglowego na dachu, masce silnika, przegrodzie między tylnymi siedzeniami i wzmocnieniach zderzaków.

Ale i tłumik oraz rury wydechowe z tytanu również przyczyniają się do redukcji masy. Ponadto zastosowanie tytanu podobno nadaje jeszcze lepszy dźwięk 5-litrowego silnika V8.

W rezultacie RC F Track Edition waży o około 70-80 kg mniej niż poprzednia generacja RC F, czyli 1765-1860 kg – zależnie od wyposażenia.

Produkcja Lexusa RC F 2020 oraz RC F Track Edition rozpocznie się w marcu 2019 roku. Ceny zostaną opublikowane niedługo przed premierą rynkową.