Udziałowcy Grupy Volkswagena dają Bentleyowi ultimatum – ma być zyskowny

Rodzina Piechów i Porsche, główni udziałowcy Grupy Volkswagena, nie są zadowoleni z kondycji finansowej Bentleya. Dali oni luksusowej brytyjskiej marce dwa lata na wypracowanie zysku. W przeciwnym razie – posiadanie Bentleya w swoim portfolio może okazać się dla Volkswagena zbyt kosztowną przyjemnością.

Brytyjski Bentley należy do grona najszlachetniejszych i zarazem najbardziej elitarnych marek w portfolio Grupy Volkswagena. Zakupiony przed 21 laty, udostępnił niemieckiemu koncernowi dostęp do klasy najbardziej luksusowych i najdroższych samochodów na rynku. Bentley za rządów VW rozkwitł i rozbudował ofertę, ale udziałowcy nie są zadowoleni z jego kondycji finansowej.

“Ważne, aby każda marka grupy VW generowała rozsądny zysk” – mówili Wolfgang Porsche oraz Hans Michel Piech. Marka Bentley ma dwa lata na wypracowanie zysku, co można potraktować za ultimatum. Zarazem, przedstawiciele rodzin mających znaczne udziały w koncernie Volkswagena nie sprecyzowani konsekwencji niespełnienia ich oczekiwań.

Daje to zatem duże pole do spekulacji. Zdaniem niektórych, niemiecki koncern daje sygnał brytyjskiej niszowej marce, że nie będzie do niej dokładał i będzie bezlitosny dla jej dziedzictwa oraz rynkowej pozycji.

Inni widzą też korelację z Brexitem – w końcu Bentley produkuje na Wyspach, ale korzysta z komponentów wytwarzanych w Europie. Koszty produkcji po wyjściu Zjednoczonego Królestwa z Unii mogą wzrosnąć, co przy braku zysków uczyni fakt posiadania Bentleya w portoflio zbyt drogą przyjemnością.

Jak podaje najnowszy raport finansowy Grupy VW, między styczniem a wrześniem 2018 roku Bentley wypracował stratę w wysokości 137 milionów euro. Udział miał w tym nie tylko spadek brytyjskiego funta, ale i mało satysfakcjonujące wyniki sprzedażowe nowego Continentala.

Prezes Bentleya Adrian Hallmark obiecuje, że już w sprawozdaniu finansowym za 2019 rok marka przedstawi znaczny zysk. Czas pokaże, czy te ambitne założenia uda się spełnić.

źródło: Carscops

Komentarze

Najnowsze


  

Testy

więcej >>

pOPULARNE

Udziałowcy Grupy Volkswagena dają Bentleyowi ultimatum – ma być zyskowny
Udziałowcy Grupy Volkswagena dają Bentleyowi ultimatum – ma być zyskowny
Udziałowcy Grupy Volkswagena dają Bentleyowi ultimatum – ma być zyskowny

Rodzina Piechów i Porsche, główni udziałowcy Grupy Volkswagena, nie są zadowoleni z kondycji finansowej Bentleya. Dali oni luksusowej brytyjskiej marce dwa lata na wypracowanie zysku. W przeciwnym razie – posiadanie Bentleya w swoim portfolio może okazać się dla Volkswagena zbyt kosztowną przyjemnością.

Brytyjski Bentley należy do grona najszlachetniejszych i zarazem najbardziej elitarnych marek w portfolio Grupy Volkswagena. Zakupiony przed 21 laty, udostępnił niemieckiemu koncernowi dostęp do klasy najbardziej luksusowych i najdroższych samochodów na rynku. Bentley za rządów VW rozkwitł i rozbudował ofertę, ale udziałowcy nie są zadowoleni z jego kondycji finansowej.

“Ważne, aby każda marka grupy VW generowała rozsądny zysk” – mówili Wolfgang Porsche oraz Hans Michel Piech. Marka Bentley ma dwa lata na wypracowanie zysku, co można potraktować za ultimatum. Zarazem, przedstawiciele rodzin mających znaczne udziały w koncernie Volkswagena nie sprecyzowani konsekwencji niespełnienia ich oczekiwań.

Daje to zatem duże pole do spekulacji. Zdaniem niektórych, niemiecki koncern daje sygnał brytyjskiej niszowej marce, że nie będzie do niej dokładał i będzie bezlitosny dla jej dziedzictwa oraz rynkowej pozycji.

Inni widzą też korelację z Brexitem – w końcu Bentley produkuje na Wyspach, ale korzysta z komponentów wytwarzanych w Europie. Koszty produkcji po wyjściu Zjednoczonego Królestwa z Unii mogą wzrosnąć, co przy braku zysków uczyni fakt posiadania Bentleya w portoflio zbyt drogą przyjemnością.

Jak podaje najnowszy raport finansowy Grupy VW, między styczniem a wrześniem 2018 roku Bentley wypracował stratę w wysokości 137 milionów euro. Udział miał w tym nie tylko spadek brytyjskiego funta, ale i mało satysfakcjonujące wyniki sprzedażowe nowego Continentala.

Prezes Bentleya Adrian Hallmark obiecuje, że już w sprawozdaniu finansowym za 2019 rok marka przedstawi znaczny zysk. Czas pokaże, czy te ambitne założenia uda się spełnić.

źródło: Carscops