Fiat 124 Spider nie jest już dostępny w sprzedaży na terenie UK

Dlaczego? Oficjalnie tego nie wiadomo. Ale jest kilka możliwości dla których FCA zdecydowało się na taki krok.

Pierwsza sprawa – sprzedaż modelu 124 Spider w UK nie była rewelacyjna – delikatnie mówiąc. W całej Europie auto rozeszło się w liczbie 7800 egzemplarzy w 2017 roku, z czego do UK trafiła tylko niewielka część produkcji.

Ponadto cena Fiata jest wyższa o 1100 funtów (ok. 5200 zł) od konkurencyjnej i bliźniaczej Mazdy MX-5. Jest to o tyle dziwne, że auta niewiele różnią się od siebie, pomijając aspekt wizualny i silniki.

Kolejny trop jest taki, że silnik 1.4 Multiair może nie spełniać norm WLTP, ponieważ został wycofany z innych modelu FCA, jak Alfa Romeo Giulietta oraz Jeep Renegade. A był to jedyny silnik oferowany pod maską tego małego kabrioletu.

Jednostka o pojemności 1.4 litra w standardowej wersji oferowała kierowcy 140 KM oraz 240 Nm momentu obrotowego. Przekładało się to na przyspieszenie do 100 km/h w 7,5 lub 7,6 sekundy.

Sytuacja nie dotyczy jednak mocniejszej odmiany auta, czyli Abarth 124 Spider, która wciąż dostępna jest w sprzedaży.

Auto wyposażone jest również w silnik 1.4, ale już nie o nazwie Multiair, a T-Jet. Różnica to 170 KM zamiast 140 KM oraz 250 Nm zamiast 240 Nm. Zapewnia to przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 6,8 sekundy.

Również na polskiej stronie Fiata próżno szukać cennika modelu 124 Spider. Podobnie jak w UK jest jedynie cennik wersji Abarth. Ceny mocniejszej odmiany zaczynają się od 163 000 zł. Dla porównania Mazdę MX-5 z 184 konnym silnikiem 2.0 kupić można już za 109 900 zł.

Komentarze

Najnowsze


  

Testy

więcej >>

pOPULARNE

Fiat 124 Spider nie jest już dostępny w sprzedaży na terenie UK
Fiat 124 Spider nie jest już dostępny w sprzedaży na terenie UK
Fiat 124 Spider nie jest już dostępny w sprzedaży na terenie UK

Dlaczego? Oficjalnie tego nie wiadomo. Ale jest kilka możliwości dla których FCA zdecydowało się na taki krok.

Pierwsza sprawa – sprzedaż modelu 124 Spider w UK nie była rewelacyjna – delikatnie mówiąc. W całej Europie auto rozeszło się w liczbie 7800 egzemplarzy w 2017 roku, z czego do UK trafiła tylko niewielka część produkcji.

Ponadto cena Fiata jest wyższa o 1100 funtów (ok. 5200 zł) od konkurencyjnej i bliźniaczej Mazdy MX-5. Jest to o tyle dziwne, że auta niewiele różnią się od siebie, pomijając aspekt wizualny i silniki.

Kolejny trop jest taki, że silnik 1.4 Multiair może nie spełniać norm WLTP, ponieważ został wycofany z innych modelu FCA, jak Alfa Romeo Giulietta oraz Jeep Renegade. A był to jedyny silnik oferowany pod maską tego małego kabrioletu.

Jednostka o pojemności 1.4 litra w standardowej wersji oferowała kierowcy 140 KM oraz 240 Nm momentu obrotowego. Przekładało się to na przyspieszenie do 100 km/h w 7,5 lub 7,6 sekundy.

Sytuacja nie dotyczy jednak mocniejszej odmiany auta, czyli Abarth 124 Spider, która wciąż dostępna jest w sprzedaży.

Auto wyposażone jest również w silnik 1.4, ale już nie o nazwie Multiair, a T-Jet. Różnica to 170 KM zamiast 140 KM oraz 250 Nm zamiast 240 Nm. Zapewnia to przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 6,8 sekundy.

Również na polskiej stronie Fiata próżno szukać cennika modelu 124 Spider. Podobnie jak w UK jest jedynie cennik wersji Abarth. Ceny mocniejszej odmiany zaczynają się od 163 000 zł. Dla porównania Mazdę MX-5 z 184 konnym silnikiem 2.0 kupić można już za 109 900 zł.