Volkswagen ID Neo, elektryczny następca Golfa ma zjeść Teslę 3 na śniadanie

VW ID Neo ma dysponować mocą 204 KM, a na jednym ładowaniu będzie mógł przejechać do 460 km. Dzięki obsłudze ładowarek 125 kW, po 30 minutach ładowania zyskamy nawet 360 km zasięgu.

Elektryczny następca Golfa ma mieć 4,255 m długości, czyli ma być od niego zaledwie 5 mm dłuższy. Jak wiadomo, Golf nie jest królem przestrzeni na tylnej kanapie, ale w przypadku ID ma być inaczej.

Auto ma bowiem rozstaw osi 2,8 m. Ponad 16 cm więcej od Golfa. To ma się przełożyć na nieco inną sylwetkę auta i więcej przestrzeni w środku.

Volkswagen ID Neo – silnik elektryczny i zasięg

Auto ma dysponować mocą maksymalną 204 KM, czyli dokładnie taką samą, jak Nissan Leaf 2019, tzw. model E-Plus. Pojawiają się też informacje, jakoby ID Neo miał napędzane koła tylne.

Deklarowany zasięg – wg bardziej realistycznych norm WLTP – to 550 km. Jednak biorąc pod uwagę fakt, że te pomiary i tak są oderwane od rzeczywistości, należy się spodziewać, że realny zasięg wyniesie do 460 km. Na tle aut obecnie dostępnych na rynku, poza Teslą Model 3, to i tak prawdziwa rewelacja.

W Sieci przewijają się informacje, że pojemność akumulatorów w najmocniejszych odmianach ID Neo może przekroczyć 100 kWh. Póki co nikt poza Teslą nie oferuje aut z tak dużymi akumulatorami.

Pojemność baterii nie jest jednak oficjalnie znana. To jedynie szacunki na podstawie zasięgu wyjawionego na Twitterze przez Jürgena Stackmann, członka zarządu VW.

Ładowanie ID szybsze niż Tesli

O ile w Polsce mianem szybkich ładowarek określa się urządzenia 50 kW, w przypadku Volkswagena ID będzie zupełnie inaczej. Auto ma być przystosowane do współpracy z ładowarkami o mocy do 125 kW. Innymi słowy, po 30 minutach ładowania od zera, zyskamy zasięg ponad 360 km.

Dla porównania – ładowarki Tesla Supercharger, w zależności od wersji urządzenia i liczby podłączonych aut, potrafią działać z mocą 105-120 kW.

O ile w Polsce nie ma jeszcze tego typu urządzeń, Niemcy planują postawienie 400 takich punktów w całej Europie, do momentu premiery ID Neo, czyli w roku 2020.

Wnętrze bez przycisków

Wnętrze nie zostało jeszcze pokazane, ale z autem zapoznali się już wybrani YouTuberzy. Twierdzą oni, że jest to zupełnie nowe podejście do projektowania. Kabina składa się m.in. z 3 ekranów i została całkowicie pozbawiona przycisków. Opis sugeruje inspirację Teslą Model 3.

Volkswagen odgraża się też, że auto – podobnie jak Tesla – będzie otrzymywało aktualizacje oprogramowania przez Internet (OTA).

Cena VW ID – tyle, co za Golfa

Przedstawiciel Volkswagena stwierdził, że ID będzie kosztował tyle, co wysokoprężny Golf. W Polsce jest to od 87 000 zł, do 115 000 zł. Nawet jeżeli będzie to ta wyższa kwota, to na tle Nissana Leaf, Hyundaia Ioniq, czy Renault Zoe, ID będzie bardzo atrakcyjną ofertą. Wszystkie te auta w podstawie kosztują więcej.

Oczywiście znając zagrania Volkswagena, należy mieć na uwadze, że wersja o najwyższym zasięgu, ze wszystkimi płatnymi opcjami, może być koszmarnie droga. Wiadomo także, że zamówienia na ID Neo będzie można składać już od wiosny 2019 roku.

Komentarze

Najnowsze


  

Testy

więcej >>

pOPULARNE

Volkswagen ID Neo, elektryczny następca Golfa ma zjeść Teslę 3 na śniadanie
Volkswagen ID Neo, elektryczny następca Golfa ma zjeść Teslę 3 na śniadanie
Volkswagen ID Neo, elektryczny następca Golfa ma zjeść Teslę 3 na śniadanie

VW ID Neo ma dysponować mocą 204 KM, a na jednym ładowaniu będzie mógł przejechać do 460 km. Dzięki obsłudze ładowarek 125 kW, po 30 minutach ładowania zyskamy nawet 360 km zasięgu.

Elektryczny następca Golfa ma mieć 4,255 m długości, czyli ma być od niego zaledwie 5 mm dłuższy. Jak wiadomo, Golf nie jest królem przestrzeni na tylnej kanapie, ale w przypadku ID ma być inaczej.

Auto ma bowiem rozstaw osi 2,8 m. Ponad 16 cm więcej od Golfa. To ma się przełożyć na nieco inną sylwetkę auta i więcej przestrzeni w środku.

Volkswagen ID Neo – silnik elektryczny i zasięg

Auto ma dysponować mocą maksymalną 204 KM, czyli dokładnie taką samą, jak Nissan Leaf 2019, tzw. model E-Plus. Pojawiają się też informacje, jakoby ID Neo miał napędzane koła tylne.

Deklarowany zasięg – wg bardziej realistycznych norm WLTP – to 550 km. Jednak biorąc pod uwagę fakt, że te pomiary i tak są oderwane od rzeczywistości, należy się spodziewać, że realny zasięg wyniesie do 460 km. Na tle aut obecnie dostępnych na rynku, poza Teslą Model 3, to i tak prawdziwa rewelacja.

W Sieci przewijają się informacje, że pojemność akumulatorów w najmocniejszych odmianach ID Neo może przekroczyć 100 kWh. Póki co nikt poza Teslą nie oferuje aut z tak dużymi akumulatorami.

Pojemność baterii nie jest jednak oficjalnie znana. To jedynie szacunki na podstawie zasięgu wyjawionego na Twitterze przez Jürgena Stackmann, członka zarządu VW.

Ładowanie ID szybsze niż Tesli

O ile w Polsce mianem szybkich ładowarek określa się urządzenia 50 kW, w przypadku Volkswagena ID będzie zupełnie inaczej. Auto ma być przystosowane do współpracy z ładowarkami o mocy do 125 kW. Innymi słowy, po 30 minutach ładowania od zera, zyskamy zasięg ponad 360 km.

Dla porównania – ładowarki Tesla Supercharger, w zależności od wersji urządzenia i liczby podłączonych aut, potrafią działać z mocą 105-120 kW.

O ile w Polsce nie ma jeszcze tego typu urządzeń, Niemcy planują postawienie 400 takich punktów w całej Europie, do momentu premiery ID Neo, czyli w roku 2020.

Wnętrze bez przycisków

Wnętrze nie zostało jeszcze pokazane, ale z autem zapoznali się już wybrani YouTuberzy. Twierdzą oni, że jest to zupełnie nowe podejście do projektowania. Kabina składa się m.in. z 3 ekranów i została całkowicie pozbawiona przycisków. Opis sugeruje inspirację Teslą Model 3.

Volkswagen odgraża się też, że auto – podobnie jak Tesla – będzie otrzymywało aktualizacje oprogramowania przez Internet (OTA).

Cena VW ID – tyle, co za Golfa

Przedstawiciel Volkswagena stwierdził, że ID będzie kosztował tyle, co wysokoprężny Golf. W Polsce jest to od 87 000 zł, do 115 000 zł. Nawet jeżeli będzie to ta wyższa kwota, to na tle Nissana Leaf, Hyundaia Ioniq, czy Renault Zoe, ID będzie bardzo atrakcyjną ofertą. Wszystkie te auta w podstawie kosztują więcej.

Oczywiście znając zagrania Volkswagena, należy mieć na uwadze, że wersja o najwyższym zasięgu, ze wszystkimi płatnymi opcjami, może być koszmarnie droga. Wiadomo także, że zamówienia na ID Neo będzie można składać już od wiosny 2019 roku.