Nowa Dacia Duster od stycznia z silnikami 1.3 TCe 130/150 KM!

Nowa Dacia Duster zadebiutowała na początku tego roku i narobiła bardzo dużo zamieszania. Auto już wcześniej było niemałą sensacją i zostało numerem jeden wśród najpopularniejszych aut kupowanych przez klientów indywidualnych. Nowa generacja modelu tylko poprawiła ten wynik.

Już poprzedni Duster szokował ceną, ale mimo wszystko dało się wyczuć, że auto jest nieco gorsze od droższych konkurentów. Układ jezdny i napędowy był bardzo dobre, ale ergonomia wnętrza i komfort foteli – już takie sobie.

Tymczasem nowy Duster rozwiązał niemal wszystkie bolączki poprzednika, zostawiając klientów tylko z jednym problemem. Średnio istotnym, bo chodzi o wnętrze, które jest po prostu bezkresem czarnego plastiku. Ale z tym da się żyć.

Niektórzy narzekali jednak na ograniczoną moc samochodu. Auto oferowane było bowiem z silnikiem benzynowym 1.2 TCe o mocy 125 KM i w ofercie nie było nic mocniejszego. Był też diesel 1.5 dCi o mocy 110 KM.

Benzyna 1.2 została jednak wycofana z rynku tuż po wprowadzeniu auta do sprzedaży. Wszyscy zastanawiali się dlaczego. Przyczyną okazały się normy WLTP i fakt, że Dacia (a raczej Renault) postanowiła podmienić silnik w Dusterze.

2017 – New Dacia DUSTER tests drive in Greece

1.3 TCe stosowany jest m.in. w Mercedesie

Silnik traifł m.in. do nowego Mercedesa klasy A, a także do samochodów ze znaczkiem Renault, w tym do modelu Captur, którym też mieliśmy okazję jeździć. To nie koniec – znaleźć można go także w autach Nissana, m.in. w modelu Qashqai, gdzie oferowany jest w mocach do 160 KM.

W przypadku Dustera silnik 1.3 TCe będzie dostępny w dwóch wersjach. O mocy 130 KM oraz o mocy 150 KM.

2017 – New Dacia DUSTER tests drive in Greece

Technologia z Nissana GT-R

Tak przynajmniej chwali się Dacia. Chodzi o to, że cylindry zostały pokryte specjalną powłoką “Bore Spray Coating”, która podnosi sprawność silnika poprzez redukcję oporów tarcia i lepsze przewodzenie ciepła.

Poza tym wiemy, że ciśnienie doładowania wzrosło do 250 barów i przeprojektowano kształt komór spalania. Pojawiła się też technologia Dual Variable Timing Camshaft, która zmienia pracę zaworów w zależności od obciążenia silnika.

Efekt to wyższy moment w niskim zakresie obrotów

Nasze osobiste wrażenie odnośnie 1.3 TCe to potwierdzają, choć trzeba przyznać, że silnik nieco bardziej warczy i wibruje w porównaniu do 1.2 TCe, który był bardziej ospały, ale pracował przy tym bardziej gładko.

2017 – New Dacia DUSTER tests drive in Greece

Dane techniczne 1.3 TCe

Pojawił się przede wszystkim filtr cząstek stałych FAP, znany do niedawna tylko z diesli. Wersja 130 KM osiąga moc maksymalną przy 5000 obr./min, jednak maksymalny moment obrotowy 240 Nm dostępny jest już od 1500 obr./min.

Z kolei odmiana 150 KM moc maksymalną rozwija przy 5250 obr./min. Moment obrotowy również jest nieco wyższy i wynosi 250 Nm. Dostępny jest przy 1600 obr./min, czyli trochę wyżej, ale wciąż nisko – czyli dobrze.

Wiadomo także, że silnik początkowo oferowany będzie tylko w Dustrze z napędem na przód. Fanów 4×4 uspokajamy, bowiem 1.3 TCe w połowie 2019 roku pojawi się w wersji 4×4.

Ceny Dustera 1.3 TCe

Wersja 130 KM dostępna będzie od 56 100 zł w odmianie wyposażenia Essential. Natomiast odmiana 150 KM oferowana będzie tylko w najwyższym wyposażeniu Prestige. Cena – 69 600 zł.

Komentarze

Najnowsze


  

Testy

więcej >>

pOPULARNE

Nowa Dacia Duster od stycznia z silnikami 1.3 TCe 130/150 KM!
Nowa Dacia Duster od stycznia z silnikami 1.3 TCe 130/150 KM!
Nowa Dacia Duster od stycznia z silnikami 1.3 TCe 130/150 KM!

Nowa Dacia Duster zadebiutowała na początku tego roku i narobiła bardzo dużo zamieszania. Auto już wcześniej było niemałą sensacją i zostało numerem jeden wśród najpopularniejszych aut kupowanych przez klientów indywidualnych. Nowa generacja modelu tylko poprawiła ten wynik.

Już poprzedni Duster szokował ceną, ale mimo wszystko dało się wyczuć, że auto jest nieco gorsze od droższych konkurentów. Układ jezdny i napędowy był bardzo dobre, ale ergonomia wnętrza i komfort foteli – już takie sobie.

Tymczasem nowy Duster rozwiązał niemal wszystkie bolączki poprzednika, zostawiając klientów tylko z jednym problemem. Średnio istotnym, bo chodzi o wnętrze, które jest po prostu bezkresem czarnego plastiku. Ale z tym da się żyć.

Niektórzy narzekali jednak na ograniczoną moc samochodu. Auto oferowane było bowiem z silnikiem benzynowym 1.2 TCe o mocy 125 KM i w ofercie nie było nic mocniejszego. Był też diesel 1.5 dCi o mocy 110 KM.

Benzyna 1.2 została jednak wycofana z rynku tuż po wprowadzeniu auta do sprzedaży. Wszyscy zastanawiali się dlaczego. Przyczyną okazały się normy WLTP i fakt, że Dacia (a raczej Renault) postanowiła podmienić silnik w Dusterze.

2017 – New Dacia DUSTER tests drive in Greece

1.3 TCe stosowany jest m.in. w Mercedesie

Silnik traifł m.in. do nowego Mercedesa klasy A, a także do samochodów ze znaczkiem Renault, w tym do modelu Captur, którym też mieliśmy okazję jeździć. To nie koniec – znaleźć można go także w autach Nissana, m.in. w modelu Qashqai, gdzie oferowany jest w mocach do 160 KM.

W przypadku Dustera silnik 1.3 TCe będzie dostępny w dwóch wersjach. O mocy 130 KM oraz o mocy 150 KM.

2017 – New Dacia DUSTER tests drive in Greece

Technologia z Nissana GT-R

Tak przynajmniej chwali się Dacia. Chodzi o to, że cylindry zostały pokryte specjalną powłoką “Bore Spray Coating”, która podnosi sprawność silnika poprzez redukcję oporów tarcia i lepsze przewodzenie ciepła.

Poza tym wiemy, że ciśnienie doładowania wzrosło do 250 barów i przeprojektowano kształt komór spalania. Pojawiła się też technologia Dual Variable Timing Camshaft, która zmienia pracę zaworów w zależności od obciążenia silnika.

Efekt to wyższy moment w niskim zakresie obrotów

Nasze osobiste wrażenie odnośnie 1.3 TCe to potwierdzają, choć trzeba przyznać, że silnik nieco bardziej warczy i wibruje w porównaniu do 1.2 TCe, który był bardziej ospały, ale pracował przy tym bardziej gładko.

2017 – New Dacia DUSTER tests drive in Greece

Dane techniczne 1.3 TCe

Pojawił się przede wszystkim filtr cząstek stałych FAP, znany do niedawna tylko z diesli. Wersja 130 KM osiąga moc maksymalną przy 5000 obr./min, jednak maksymalny moment obrotowy 240 Nm dostępny jest już od 1500 obr./min.

Z kolei odmiana 150 KM moc maksymalną rozwija przy 5250 obr./min. Moment obrotowy również jest nieco wyższy i wynosi 250 Nm. Dostępny jest przy 1600 obr./min, czyli trochę wyżej, ale wciąż nisko – czyli dobrze.

Wiadomo także, że silnik początkowo oferowany będzie tylko w Dustrze z napędem na przód. Fanów 4×4 uspokajamy, bowiem 1.3 TCe w połowie 2019 roku pojawi się w wersji 4×4.

Ceny Dustera 1.3 TCe

Wersja 130 KM dostępna będzie od 56 100 zł w odmianie wyposażenia Essential. Natomiast odmiana 150 KM oferowana będzie tylko w najwyższym wyposażeniu Prestige. Cena – 69 600 zł.