Rozpoczęto testowe przejazdy w tunelu Muska. Loop ma zrewolucjonizować transport w miastach

Firma Boring Company, której właścicielem jest Elon Musk zaprezentowała pierwszy odcinek tunelu Loop. System transportu miejskiego dla aut elektrycznych ma pozwalać poruszać się z prędkością do 250 km/h.

Wykopanie tunelu o długości 1,14 mili (1,83 km) kosztowało 10 mln dolarów. Jak słusznie zauważyli fachowcy z Elektrowóz.pl, to równowartość 20,6 miliona złotych za kilometr. Dla porównania: koszt 1 kilometra drugiej linii metra pod Warszawą to niemal 680 milionów złotych. Tunel The Boring Company jest więc 33 razy tańszy niż metro w Warszawie. Obiekt jest zlokalizowany na terenie Los Angeles w miejscowości Hawthorne. Musk chce, aby w przyszłości takie korytarze transportowe powstawały w dużych aglomeracjach.

Testowe jazdy próbne z dziennikarzami odbyły się w dzielnicy mieszkalnej. Specjalnie skonstruowana winda zwiozła Teslę około 9 metrów pod ziemię. Tam samochód w skonstruowanej wcześniej rurze przejechał odcinek testowy. Dziennikarze Washington Post nazywają podróż imponującą aczkolwiek wyboistą (zwracają uwagę na szarpanie). Elon Musk oznajmił natomiast, że to dopiero prototyp i przyszłości samochody będą sunąć jak po stole.

W zamierzeniach Muska samochody miałyby być zwożone windą do tunelu. Następnie specjalne zaczepy miałyby chwytać przednie koła. Po chwili pojazdy poruszałyby się już z prędkością blisko 250 km/h.

W tej chwili Musk ma problem. Musi znaleźć miasto lub miasta, które byłyby chętne na taką inwestycję. Wiadomo już, że z budowy tunelu zrezygnowało Chicago, korytarz miał połączyć centrum aglomeracji z lotniskiem. Musk mówi również o tunelu pomiędzy Nowym Jorkiem a Waszyngtonem. Podróż skróciłaby się z 4 godzin do 29 minut.

 

Komentarze

Najnowsze


  

Testy

więcej >>

pOPULARNE

Rozpoczęto testowe przejazdy w tunelu Muska. Loop ma zrewolucjonizować transport w miastach
Rozpoczęto testowe przejazdy w tunelu Muska. Loop ma zrewolucjonizować transport w miastach
Rozpoczęto testowe przejazdy w tunelu Muska. Loop ma zrewolucjonizować transport w miastach

Firma Boring Company, której właścicielem jest Elon Musk zaprezentowała pierwszy odcinek tunelu Loop. System transportu miejskiego dla aut elektrycznych ma pozwalać poruszać się z prędkością do 250 km/h.

Wykopanie tunelu o długości 1,14 mili (1,83 km) kosztowało 10 mln dolarów. Jak słusznie zauważyli fachowcy z Elektrowóz.pl, to równowartość 20,6 miliona złotych za kilometr. Dla porównania: koszt 1 kilometra drugiej linii metra pod Warszawą to niemal 680 milionów złotych. Tunel The Boring Company jest więc 33 razy tańszy niż metro w Warszawie. Obiekt jest zlokalizowany na terenie Los Angeles w miejscowości Hawthorne. Musk chce, aby w przyszłości takie korytarze transportowe powstawały w dużych aglomeracjach.

Testowe jazdy próbne z dziennikarzami odbyły się w dzielnicy mieszkalnej. Specjalnie skonstruowana winda zwiozła Teslę około 9 metrów pod ziemię. Tam samochód w skonstruowanej wcześniej rurze przejechał odcinek testowy. Dziennikarze Washington Post nazywają podróż imponującą aczkolwiek wyboistą (zwracają uwagę na szarpanie). Elon Musk oznajmił natomiast, że to dopiero prototyp i przyszłości samochody będą sunąć jak po stole.

W zamierzeniach Muska samochody miałyby być zwożone windą do tunelu. Następnie specjalne zaczepy miałyby chwytać przednie koła. Po chwili pojazdy poruszałyby się już z prędkością blisko 250 km/h.

W tej chwili Musk ma problem. Musi znaleźć miasto lub miasta, które byłyby chętne na taką inwestycję. Wiadomo już, że z budowy tunelu zrezygnowało Chicago, korytarz miał połączyć centrum aglomeracji z lotniskiem. Musk mówi również o tunelu pomiędzy Nowym Jorkiem a Waszyngtonem. Podróż skróciłaby się z 4 godzin do 29 minut.