Hybryda z LPG jest bardziej ekologiczna od samochodu elektrycznego!

Jeżdżąc Toyotą Auris Hybrid z LPG puszczamy w atmosferę 12,5 kg CO2 na 100 km. W przypadku auta elektrycznego jest to ponad 16 kg.

Elektryki są najbardziej ekologiczne, bo wytwarzają najmniej CO2 ze wszystkich samochodów. Z takim stwierdzeniem spotkać się można niemal na każdym kroku.

Ale wyprodukowanie energii elektrycznej przekłada się na emisję CO2. Zwłaszcza w takim kraju jak Polska, gdzie prąd w większości produkowany jest z węgla kamiennego i brunatnego. Co więcej, wg planów rządu sytuacja nie zmieni się do roku 2030 z perspektywą do 2050.

Tak przyjemniej przed rokiem ogłaszał wiceminister energii Grzegorz Tobiszowski, podczas spotkania Zespołów Trójstronnych ds. bezpieczeństwa górników o branży węgla brunatnego.

Jednocześnie rząd ogłosił plany, że za 10 lat na polskich drogach ma jeździć 1 mln samochodów elektrycznych. Oznaczałoby to, że wszystkie samochody elektryczne w rzeczywistości pozyskiwałyby energię z węgla.

Emisja CO2 – hybryda z LPG

Portal Elektrowóz postanowił przyjrzeć się jak w takiej perspektywie wygląda ekologia. Wziął pod uwagę klasyczną hybrydę (nie plug-in), Toyotę Auris Hybrid, która wg nowych pomiarów WLTP emituje 9-9,4 kg CO2 na 100 km.

Z racji, że gaz LPG jest bardziej ekologiczny od benzyny, po założeniu instalacji emisja CO2 powinna spaść o ok. 11%. Oznacza to, że hybrydowa Toyota w gazie będzie emitowała góra 8-8,4 kg CO2 na 100 km.

Emisja CO2 – samochód elektryczny

Redaktorzy wzięli pod uwagę Nissana Leaf nowej generacji, który nie jest jednak najbardziej ekonomicznym autem na rynku. Jest nim Hyundai Ioniq Electric, który idzie łeb w łeb z Teslą Model 3 (nieco pond 14 kWh/100 km), o czym więcej przeczytacie w tekście:

W każdym razie nowy Leaf wg powyższych pomiarów potrzebuje 17,1 kWh, zaś wg danych producenta – nawet 20,6 kWh/100 km i tej wartości będziemy się trzymać.

Wyprodukowanie 1 kWh energii elektrycznej w Polsce przekłada się na emisję 0,585 kg CO2, zaś – wg electricityMap – na dzień 17 grudnia 2018 może być to nawet 0,782 kg. Gdy do tego doliczymy straty na przesyle energii 25%, możemy dowiedzieć się ile kilogramów dwutlenku węgla wyemitujemy przez 100 km.

A ten wynik to 16,1 kg i to licząc bardziej optymistycznie, czyli że 1 kWh w naszym kraju przekłada się na emisję 0,585 kg CO2.

Wyprodukowanie benzyny i LPG też emituje CO2

Oznaczałoby to, że jeżdżąc hybrydą w gazie wprowadzamy do atmosfery minimum 8 kg CO2, zaś w przypadku elektryka – 2x tyle. Ale wytworzenie paliw też kosztuje. Ale po doliczeniu tej wartości, hybryda wciąż wypada korzystniej, emitując góra 12,5 kg CO2 na 100 km.

źródło: http://elektrowoz.pl/porady/czy-hybryda-z-lpg-jest-bardziej-ekologiczna-niz-samochod-elektryczny-liczymy/

Komentarze

Najnowsze


  

Testy

więcej >>

pOPULARNE

Hybryda z LPG jest bardziej ekologiczna od samochodu elektrycznego!
Hybryda z LPG jest bardziej ekologiczna od samochodu elektrycznego!
Hybryda z LPG jest bardziej ekologiczna od samochodu elektrycznego!

Jeżdżąc Toyotą Auris Hybrid z LPG puszczamy w atmosferę 12,5 kg CO2 na 100 km. W przypadku auta elektrycznego jest to ponad 16 kg.

Elektryki są najbardziej ekologiczne, bo wytwarzają najmniej CO2 ze wszystkich samochodów. Z takim stwierdzeniem spotkać się można niemal na każdym kroku.

Ale wyprodukowanie energii elektrycznej przekłada się na emisję CO2. Zwłaszcza w takim kraju jak Polska, gdzie prąd w większości produkowany jest z węgla kamiennego i brunatnego. Co więcej, wg planów rządu sytuacja nie zmieni się do roku 2030 z perspektywą do 2050.

Tak przyjemniej przed rokiem ogłaszał wiceminister energii Grzegorz Tobiszowski, podczas spotkania Zespołów Trójstronnych ds. bezpieczeństwa górników o branży węgla brunatnego.

Jednocześnie rząd ogłosił plany, że za 10 lat na polskich drogach ma jeździć 1 mln samochodów elektrycznych. Oznaczałoby to, że wszystkie samochody elektryczne w rzeczywistości pozyskiwałyby energię z węgla.

Emisja CO2 – hybryda z LPG

Portal Elektrowóz postanowił przyjrzeć się jak w takiej perspektywie wygląda ekologia. Wziął pod uwagę klasyczną hybrydę (nie plug-in), Toyotę Auris Hybrid, która wg nowych pomiarów WLTP emituje 9-9,4 kg CO2 na 100 km.

Z racji, że gaz LPG jest bardziej ekologiczny od benzyny, po założeniu instalacji emisja CO2 powinna spaść o ok. 11%. Oznacza to, że hybrydowa Toyota w gazie będzie emitowała góra 8-8,4 kg CO2 na 100 km.

Emisja CO2 – samochód elektryczny

Redaktorzy wzięli pod uwagę Nissana Leaf nowej generacji, który nie jest jednak najbardziej ekonomicznym autem na rynku. Jest nim Hyundai Ioniq Electric, który idzie łeb w łeb z Teslą Model 3 (nieco pond 14 kWh/100 km), o czym więcej przeczytacie w tekście:

W każdym razie nowy Leaf wg powyższych pomiarów potrzebuje 17,1 kWh, zaś wg danych producenta – nawet 20,6 kWh/100 km i tej wartości będziemy się trzymać.

Wyprodukowanie 1 kWh energii elektrycznej w Polsce przekłada się na emisję 0,585 kg CO2, zaś – wg electricityMap – na dzień 17 grudnia 2018 może być to nawet 0,782 kg. Gdy do tego doliczymy straty na przesyle energii 25%, możemy dowiedzieć się ile kilogramów dwutlenku węgla wyemitujemy przez 100 km.

A ten wynik to 16,1 kg i to licząc bardziej optymistycznie, czyli że 1 kWh w naszym kraju przekłada się na emisję 0,585 kg CO2.

Wyprodukowanie benzyny i LPG też emituje CO2

Oznaczałoby to, że jeżdżąc hybrydą w gazie wprowadzamy do atmosfery minimum 8 kg CO2, zaś w przypadku elektryka – 2x tyle. Ale wytworzenie paliw też kosztuje. Ale po doliczeniu tej wartości, hybryda wciąż wypada korzystniej, emitując góra 12,5 kg CO2 na 100 km.

źródło: http://elektrowoz.pl/porady/czy-hybryda-z-lpg-jest-bardziej-ekologiczna-niz-samochod-elektryczny-liczymy/