Oto zupełnie nowe BMW serii 3 – po staremu, ale inaczej

Po miesiącach zapowiedzi i spekulacji, światło dzienne ujrzało wreszcie nowe BMW serii 3. Siódma generacja otrzymała kod fabryczny G20 i zachowała klasyczną sylwetkę. Trudno przeoczyć jednak szereg zmian w technice, wyglądzie i wystroju wnętrza.

Seria 3 to jeden z najdłużej istniejących modeli w gamie bawarskiej marki. Od 1975 roku powstało już sześć generacji, a przez 43 lata produkcji seria 3 zdążyła się poważnie zmienić. Równo po 7 latach produkcji, dotychczasowy model F30 ustępuje zupełnie nowemu G20, który reprezentuje najnowszą estetykę BMW. Stylistycznie i estetyką wnętrza wprost nawiązuje do innych, ostatnio przedstawionych modeli marki, ponadto – wnosi dużo nowego pod względem techniki.

Większy, dojrzalszy

Choć sylwetka wygląda typowo dla ostatnich generacji, czyli niskie nadwozie, długi przód, krótki tył, to i tutaj się trochę zmieniło. Nowa Seria 3 jest dłuższa o 76 milimetrów, o 43 milimetry wyższa, a rozstaw osi urósł o 41 milimetrów. W zależności od wersji, waga „Trójki” spada nawet o 55 kilogramów. Nowe, większe nadwozie jest niesłychanie aerodynamiczne – współczynnik oporu powietrza wynosi zaledwie 0,26.

Przód odznacza się wielkimi „nerkami”, a reflektory są większe i mają bardziej obły kształt. Sylwetka odznacza się nowymi, wyżej osadzonymi klamkami, a tył zdobią nowe, ciekawie zaprojektowane światła w nieregularnym kształcie.

Kokpit to typowe, nowe BMW. Minimalistyczna konsola środkowa odznacza się 8,8 calowym ekranem ze zaktualizowanym systemem iDrive, a charakterystycznym elementem są nawiewy ze wskaźnikami temperatury pomiędzy nimi. Możliwości personalizacji wnętrza – nieskończone.

Co pod maską?

Do wyboru będzie także sporo wersji stylistycznych – pakiet sportowy (M), pakiet luksusowy, pakiet klasyczny… Dzięki nim, każda Seria 3 będzie wyglądać inaczej, bowiem w zależności od nich inny jest wzór zderzaków i wystrój wnętrza.

Co pod maską? W Europie, na początek dość sporo jednostek napędowych. Czterocylindrowy silnik benzynowy w wersji 320i rozwija moc 181 KM, a model 330i – 255 KM. Czterocylindrowy turbodiesel 318d oferuje 148 KM, a 320d – 188 KM. Ten ostatni dostępny będzie także w wersji z napędem na 4 koła.

Premiera nowej Serii 3 już jutro na Salonie w Paryżu, a początek sprzedaży – prawdopodobnie jeszcze w tym roku.

Komentarze

Najnowsze


  

Testy

więcej >>

pOPULARNE

Oto zupełnie nowe BMW serii 3 – po staremu, ale inaczej
Oto zupełnie nowe BMW serii 3 – po staremu, ale inaczej
Oto zupełnie nowe BMW serii 3 – po staremu, ale inaczej

Po miesiącach zapowiedzi i spekulacji, światło dzienne ujrzało wreszcie nowe BMW serii 3. Siódma generacja otrzymała kod fabryczny G20 i zachowała klasyczną sylwetkę. Trudno przeoczyć jednak szereg zmian w technice, wyglądzie i wystroju wnętrza.

Seria 3 to jeden z najdłużej istniejących modeli w gamie bawarskiej marki. Od 1975 roku powstało już sześć generacji, a przez 43 lata produkcji seria 3 zdążyła się poważnie zmienić. Równo po 7 latach produkcji, dotychczasowy model F30 ustępuje zupełnie nowemu G20, który reprezentuje najnowszą estetykę BMW. Stylistycznie i estetyką wnętrza wprost nawiązuje do innych, ostatnio przedstawionych modeli marki, ponadto – wnosi dużo nowego pod względem techniki.

Większy, dojrzalszy

Choć sylwetka wygląda typowo dla ostatnich generacji, czyli niskie nadwozie, długi przód, krótki tył, to i tutaj się trochę zmieniło. Nowa Seria 3 jest dłuższa o 76 milimetrów, o 43 milimetry wyższa, a rozstaw osi urósł o 41 milimetrów. W zależności od wersji, waga „Trójki” spada nawet o 55 kilogramów. Nowe, większe nadwozie jest niesłychanie aerodynamiczne – współczynnik oporu powietrza wynosi zaledwie 0,26.

Przód odznacza się wielkimi „nerkami”, a reflektory są większe i mają bardziej obły kształt. Sylwetka odznacza się nowymi, wyżej osadzonymi klamkami, a tył zdobią nowe, ciekawie zaprojektowane światła w nieregularnym kształcie.

Kokpit to typowe, nowe BMW. Minimalistyczna konsola środkowa odznacza się 8,8 calowym ekranem ze zaktualizowanym systemem iDrive, a charakterystycznym elementem są nawiewy ze wskaźnikami temperatury pomiędzy nimi. Możliwości personalizacji wnętrza – nieskończone.

Co pod maską?

Do wyboru będzie także sporo wersji stylistycznych – pakiet sportowy (M), pakiet luksusowy, pakiet klasyczny… Dzięki nim, każda Seria 3 będzie wyglądać inaczej, bowiem w zależności od nich inny jest wzór zderzaków i wystrój wnętrza.

Co pod maską? W Europie, na początek dość sporo jednostek napędowych. Czterocylindrowy silnik benzynowy w wersji 320i rozwija moc 181 KM, a model 330i – 255 KM. Czterocylindrowy turbodiesel 318d oferuje 148 KM, a 320d – 188 KM. Ten ostatni dostępny będzie także w wersji z napędem na 4 koła.

Premiera nowej Serii 3 już jutro na Salonie w Paryżu, a początek sprzedaży – prawdopodobnie jeszcze w tym roku.