Audi A8 Horch – legendarna nazwa powraca dla konkurenta Maybacha!

Wanderer, DKW, Horch. To właśnie te 3 marki dały podwaliny pod utworzenie Auto Union, dziś znane jako Audi. Ostatni z wymienionych emblematów ma niespodziewanie wrócić do użytku. Tym razem nie jako marka, lecz superluksusowa odmiana Audi A8!

Historia niemieckiego Audi wyróżnia się na tle innych, konkurencyjnych producentów samochodów. Firma istnieje wprawdzie od 1909 roku, jednak dopiero w 1932 roku nastąpił przełomowy moment – na skutek fuzji Audi z Wandererem, DKW i Horchem powstało Auto Union. To właśnie ten koncern po raz pierwszy użył kultowy znaczek składający się z czterech połączonych pierścieni. W 1965 firmę przejął Volkswagen, który dla swojego nabytku z dawnych 4 nazw wybrał imię Audi. I tak zaczęły się „nowożytne” dzieje jednej, z najpopularniejszych firm samochodowych na świecie.

Deptanie po piętach

Audi odniosło przez ostatnie pół wieku niebywały sukces wizerunkowy. Volkswagen wykreował podległego mu od 54 lat producenta na pełnoprawną markę premium. Od lat – uznawaną za króla tego segmentu w tercecie z BMW i Mercedesem. Pod wieloma względami producenci nawzajem szukają sposobów na bezpośrednie konkurowanie podobnego rodzaju produktami. Mercedes pokazał ML – BMW i Audi pokazało X5 i Q7. BMW pokazało X6 – Mercedes pokazał GLE Coupe. Audi pokazało A3 – BMW i Mercedes pokazało serię 1 i kompaktową klasę A.

Tym razem do odpowiedzi na produkt konkurencji ponownie szykuje się Audi. Za cel obrano Mercedesa-Maybacha klasy S. Ten w 2014 roku z oddzielnej marki stał się superluksusową linią modelową marki z gwiazdą. Próżno szukać tak luksusowej odmiany u konkurencji z Niemiec – Maybach to w końcu liga Bentleya, a nawet Rolls-Royce’a. Audi chce zmienić ten stan rzeczy.

Nadchodzi Horch. A8 Horch

Za 2-3 lata, przy okazji modernizacji przedstawionej w zeszłym roku najnowszej generacji flagowego A8, jego oferta ma zostać rozszerzona o superluksusową wersję Horch. Ten zabieg, podobny dość do tego, jaki zastosował Mercedes, ma podkreślić wykwintność i odrębność A8 Horch na tle reszty gamy Audi. W ten sposób legendarne imię, które przed 86 laty tworzyło Auto Union, powróci do użytku w zupełnie nowej roli.

Topowa odmiana A8, w przeciwieństwie do Maybacha, nie ma wyróżniać się dłuższym rozstawem osi. Nadwozie będzie zdobione odpowiednimi emblematami, większą ilością chromu i wielkimi alufelgami. W środku pojawią się dodatki wyposażeniowe dla najbardziej wybrednych, a pod maską, prawdopodobnie 6,0-litrowe W12, ostatni taki silnik w historii Audi. Czy wzorem Mercedesa-Maybacha, modeli sygnowanych legendarną nazwą Horch będzie kiedyś więcej? Jak na razie, ciężko powiedzieć. Czas pokaże, czy taki zabieg odejmie trochę klientów konkurencji.

źródło:Motor1

Komentarze

Najnowsze


  

Testy

więcej >>

pOPULARNE

Audi A8 Horch – legendarna nazwa powraca dla konkurenta Maybacha!
Audi A8 Horch – legendarna nazwa powraca dla konkurenta Maybacha!
Audi A8 Horch – legendarna nazwa powraca dla konkurenta Maybacha!

Wanderer, DKW, Horch. To właśnie te 3 marki dały podwaliny pod utworzenie Auto Union, dziś znane jako Audi. Ostatni z wymienionych emblematów ma niespodziewanie wrócić do użytku. Tym razem nie jako marka, lecz superluksusowa odmiana Audi A8!

Historia niemieckiego Audi wyróżnia się na tle innych, konkurencyjnych producentów samochodów. Firma istnieje wprawdzie od 1909 roku, jednak dopiero w 1932 roku nastąpił przełomowy moment – na skutek fuzji Audi z Wandererem, DKW i Horchem powstało Auto Union. To właśnie ten koncern po raz pierwszy użył kultowy znaczek składający się z czterech połączonych pierścieni. W 1965 firmę przejął Volkswagen, który dla swojego nabytku z dawnych 4 nazw wybrał imię Audi. I tak zaczęły się „nowożytne” dzieje jednej, z najpopularniejszych firm samochodowych na świecie.

Deptanie po piętach

Audi odniosło przez ostatnie pół wieku niebywały sukces wizerunkowy. Volkswagen wykreował podległego mu od 54 lat producenta na pełnoprawną markę premium. Od lat – uznawaną za króla tego segmentu w tercecie z BMW i Mercedesem. Pod wieloma względami producenci nawzajem szukają sposobów na bezpośrednie konkurowanie podobnego rodzaju produktami. Mercedes pokazał ML – BMW i Audi pokazało X5 i Q7. BMW pokazało X6 – Mercedes pokazał GLE Coupe. Audi pokazało A3 – BMW i Mercedes pokazało serię 1 i kompaktową klasę A.

Tym razem do odpowiedzi na produkt konkurencji ponownie szykuje się Audi. Za cel obrano Mercedesa-Maybacha klasy S. Ten w 2014 roku z oddzielnej marki stał się superluksusową linią modelową marki z gwiazdą. Próżno szukać tak luksusowej odmiany u konkurencji z Niemiec – Maybach to w końcu liga Bentleya, a nawet Rolls-Royce’a. Audi chce zmienić ten stan rzeczy.

Nadchodzi Horch. A8 Horch

Za 2-3 lata, przy okazji modernizacji przedstawionej w zeszłym roku najnowszej generacji flagowego A8, jego oferta ma zostać rozszerzona o superluksusową wersję Horch. Ten zabieg, podobny dość do tego, jaki zastosował Mercedes, ma podkreślić wykwintność i odrębność A8 Horch na tle reszty gamy Audi. W ten sposób legendarne imię, które przed 86 laty tworzyło Auto Union, powróci do użytku w zupełnie nowej roli.

Topowa odmiana A8, w przeciwieństwie do Maybacha, nie ma wyróżniać się dłuższym rozstawem osi. Nadwozie będzie zdobione odpowiednimi emblematami, większą ilością chromu i wielkimi alufelgami. W środku pojawią się dodatki wyposażeniowe dla najbardziej wybrednych, a pod maską, prawdopodobnie 6,0-litrowe W12, ostatni taki silnik w historii Audi. Czy wzorem Mercedesa-Maybacha, modeli sygnowanych legendarną nazwą Horch będzie kiedyś więcej? Jak na razie, ciężko powiedzieć. Czas pokaże, czy taki zabieg odejmie trochę klientów konkurencji.

źródło:Motor1