Volkswagen opracuje SUV-a dla ludu, ale nie europejskiego

Boom na SUV-y i crossovery, który opanował większość światowych rynków, zaczyna skłaniać producentów do zagęszczania swojej oferty. Gama Volkswagena w ostatnim czasie pokaźnie rozrosła się o nowe auta tego typu, jednak ofensywa wcale się nie kończy. W tym roku poznamy małego T-Crossa, a klienci światowi będą mogli niebawem kupić nową, kompaktową propozycję. Ale nie dla Europy, bo my mamy Tiguana.

Swoją gamę SUV-ów Volkswagen zaczął budować przed 16 laty, przedstawiając dużego Touarega. Dekadę temu Niemcy zdecydowali się szukać nowych klientów w klasie kompaktowej i tak powstał Tiguan. Popularność SUV-ów, jaka sukcesywnie rośnie w ostatnich latach, skutecznie rozprzestrzenia się na inne segmenty. Dlatego coraz mniej marek nie posiada SUV-a w co najmniej trzech segmentach – klasie miejskiej, kompaktowej i średniej.

Volkswagen Atlas to pierwszy SUV marki nieoferowany w Europie.

Takie czasy

Wielu ma pewnie już po dziurki w nosie informacji o kolejnych SUV-ach, które stają się coraz bardziej wszechobecne. Producenci jednak uparcie zalewają rynek kolejnymi propozycjami i nie inaczej jest z opisywaną firmą z Wolfsburga. W zeszłym roku poznaliśmy model T-Roc, który w uplasował się na granicy klasy miejskiej i kompaktowej. Za tydzień poznamy nowego, większego Touarega, a za parę miesięcy europejską ofertę skompletuje najmniejszy T-Cross. Dla Europy to by było na tyle.

Światowe rynki w kwestii SUV-ów mają jeszcze jeden dodatkowy element w ofercie. Chińczycy, Amerykanie i Rosjanie mogą kupić topowego, większego od Touarega, pięciometrowego Atlasa. A wkrótce otrzymają kolejnego, skonstruowanego z myślą o pozaeuropejskich klientach, SUV-a w rozmiarach kompaktowych.

Nie dla Europy

Moment, kompaktowy SUV? Przecież jest już Tiguan. Tak, ale nowy model Volkswagena – ochrzczony mianem Volks-SUV – ma być od niego nieco mniejszy i zdaniem marki, na niektórych rynkach idealnie uzupełni ofertę. Skonstruowane z myślą o Chinach auto trafi także na rynek Ameryki, gdzie będzie jedyną propozycją w klasie C. Logiczne.

Nowy SUV Volkswagena pojawi się w 2020 roku. Europa musi się zadowolić Tiguanem.

Zbudowany na platformie MQB samochód kontynuuje sagę tej architektury, na której oparte są obecnie coraz bardziej różnorodne auta koncernu Volkswagena – od Audi TT, po Volkswagena Atlas. Kompaktowy crossover zadebiutuje w roku 2020 i nie trafi do sprzedaży w Europie. Tutaj oferta do końca roku ma być już w pełni kompletna. Co ciekawe, egzemplarze na rynek Ameryki Północnej pochodzić będą z fabryki w Chinach. To kolejny taki przypadek po Buicku Envision i nowym Fordzie Focusie. Procesy obecne w towarach innej kategorii docierają na dobre do motoryzacji.

źródło: jalopnik.com

Komentarze

Najnowsze


  

Testy

więcej >>

pOPULARNE

Volkswagen opracuje SUV-a dla ludu, ale nie europejskiego
Volkswagen opracuje SUV-a dla ludu, ale nie europejskiego
Volkswagen opracuje SUV-a dla ludu, ale nie europejskiego

Boom na SUV-y i crossovery, który opanował większość światowych rynków, zaczyna skłaniać producentów do zagęszczania swojej oferty. Gama Volkswagena w ostatnim czasie pokaźnie rozrosła się o nowe auta tego typu, jednak ofensywa wcale się nie kończy. W tym roku poznamy małego T-Crossa, a klienci światowi będą mogli niebawem kupić nową, kompaktową propozycję. Ale nie dla Europy, bo my mamy Tiguana.

Swoją gamę SUV-ów Volkswagen zaczął budować przed 16 laty, przedstawiając dużego Touarega. Dekadę temu Niemcy zdecydowali się szukać nowych klientów w klasie kompaktowej i tak powstał Tiguan. Popularność SUV-ów, jaka sukcesywnie rośnie w ostatnich latach, skutecznie rozprzestrzenia się na inne segmenty. Dlatego coraz mniej marek nie posiada SUV-a w co najmniej trzech segmentach – klasie miejskiej, kompaktowej i średniej.

Volkswagen Atlas to pierwszy SUV marki nieoferowany w Europie.

Takie czasy

Wielu ma pewnie już po dziurki w nosie informacji o kolejnych SUV-ach, które stają się coraz bardziej wszechobecne. Producenci jednak uparcie zalewają rynek kolejnymi propozycjami i nie inaczej jest z opisywaną firmą z Wolfsburga. W zeszłym roku poznaliśmy model T-Roc, który w uplasował się na granicy klasy miejskiej i kompaktowej. Za tydzień poznamy nowego, większego Touarega, a za parę miesięcy europejską ofertę skompletuje najmniejszy T-Cross. Dla Europy to by było na tyle.

Światowe rynki w kwestii SUV-ów mają jeszcze jeden dodatkowy element w ofercie. Chińczycy, Amerykanie i Rosjanie mogą kupić topowego, większego od Touarega, pięciometrowego Atlasa. A wkrótce otrzymają kolejnego, skonstruowanego z myślą o pozaeuropejskich klientach, SUV-a w rozmiarach kompaktowych.

Nie dla Europy

Moment, kompaktowy SUV? Przecież jest już Tiguan. Tak, ale nowy model Volkswagena – ochrzczony mianem Volks-SUV – ma być od niego nieco mniejszy i zdaniem marki, na niektórych rynkach idealnie uzupełni ofertę. Skonstruowane z myślą o Chinach auto trafi także na rynek Ameryki, gdzie będzie jedyną propozycją w klasie C. Logiczne.

Nowy SUV Volkswagena pojawi się w 2020 roku. Europa musi się zadowolić Tiguanem.

Zbudowany na platformie MQB samochód kontynuuje sagę tej architektury, na której oparte są obecnie coraz bardziej różnorodne auta koncernu Volkswagena – od Audi TT, po Volkswagena Atlas. Kompaktowy crossover zadebiutuje w roku 2020 i nie trafi do sprzedaży w Europie. Tutaj oferta do końca roku ma być już w pełni kompletna. Co ciekawe, egzemplarze na rynek Ameryki Północnej pochodzić będą z fabryki w Chinach. To kolejny taki przypadek po Buicku Envision i nowym Fordzie Focusie. Procesy obecne w towarach innej kategorii docierają na dobre do motoryzacji.

źródło: jalopnik.com