Nowe BMW Z4 poznamy oficjalnie tego lata

Zobaczyliśmy już dziesiątki zdjęć zamaskowanych egzemplarzy, poznaliśmy zapowiadający prototyp, usłyszeliśmy wiele wstępnych informacji. BMW nareszcie zorientowało się, że już nastał najwyższy czas na prezentację nowej odsłony swojego średniej wielkości roadstera.

W miejscu Z4 panuje obecnie wakat, bo ostatnia generacja zniknęła z rynku pod koniec 2016 roku. Jednak trzecie wcielenie Z4 zadebiutuje oficjalnie już tego lata. Tradycja kompaktowych roadsterów w gamie BMW sięga roku 1989, kiedy to bawarska marka przestawiła awangardowe Z1. Przez dwa lata produkcji powstało zaledwie 8000 sztuk jednego z oryginalniejszych samochodów z Monachium. Auto do dziś wyróżnia się niespotykaną koncepcją drzwi – obsuwają się one w dół.

Awangardowe BMW Z1 po niespełna 30 latach od premiery nadal szokuje koncepcją otwierania drzwi.

Do koncepcji małego roadstera Niemcy powrócili dopiero 6 lat później. Przedstawione w 1997 roku Z3 skonstruowano w bardziej konwencjonalnej koncepcji. Drzwi otwierały się klasycznie, za to wygląd zamiast szokować – zachwycał. Wytwarzane w amerykańskiej fabryce BMW auto produkowano przez 5 lat i poza wersją bez dachu oferowane było ono także w odmianie coupe.

Od Z1 do Z4

W 2002 roku po zniknięciu z produkcji Z3 następca pojawił się na posterunku w błyskawicznym tempie. Bawarski producent postanowił jednak po raz kolejny zmienić nazwę i tym razem najmniejszy roadster BMW ozdobił emblemat Z4. W zakładach w amerykańskim Spartanburgu przez 7 lat powstało niemal 200 tysięcy egzemplarzy, z czego zdecydowaną większość stanowiła wersja z otwartym dachem. Wersja coupe ponownie pozostała niszowa – 17 000 wytworzonych sztuk.

Ostatni znany jak na razie rozdział w historii Z4 miał początek w 2009 roku. Auto wywołało zachwyt finezyjną stylistyką, a ponadto po raz pierwszy przyjęło koncepcję coupe-cabrioleta, identyczną do konkurencyjnego Mercedesa SLK. Produkcja powróciła z USA do ojczystych Niemiec i trwała do sierpnia 2016 roku. Co ciekawe, auto po zniknięciu z gamy nie otrzymało następcy. Ten, w momencie wycofania ostatniej generacji Z4, był dopiero w fazie rozwoju.

Dotychczasowa odsłona BMW Z4 zniknęła po 7 latach produkcji z oferty pod koniec 2016 roku.

Trzeci odsłona nareszcie na horyzoncie

Nowa odsłona małego roadstera BMW będzie samochodem wyjątkowym. Z dwóch głównych doniesień, jakie przez ostatni rok wokół niej krążyły, jedna okazała się prawdziwa. Auto istotnie, opracowane zostanie wspólnie z Toyotą i będzie technicznym bliźniakiem również nadchodzącej nowej Toyoty Supry. Nie otrzyma jednak spodziewanej nazwy Z5, lecz kontynuuje sagę rodu Z4.

Przedsmakiem nowego auta BMW był przedstawiony w sierpniu 2017 prototyp, który wzbudził ogromne zainteresowanie głównie za pomocą elektryzującego designu. Dziś nareszcie poznaliśmy informacje na temat premiery seryjnej postaci nowego Z4.

Koncepcyjna zapowiedź nowego BMW Z4 wywołała ogromne emocje w drugiej połowie 2017 roku.

Pierw lato, potem prosto do Paryża

Oficjalnie trzecią generację Z4, po równo dwóch latach od wycofania ze sprzedaży poprzednika, poznamy latem bieżącego roku. Zaś w błysku fleszy BMW pochwali się swoją nowością na jesiennym Salonie w Paryżu, przynajmniej tak donosi portal Automotive News. Nowa odsłona Z4 otrzyma kod fabryczny G29 i ponownie zostanie klasycznym kabrioletem. Bawarczycy nie planują ekstremalnej odmiany M i skupią się na budowie gamy zwykłego Z4.

Pierwsze egzemplarze trafią do klientów na przełomie bieżącego i 2019 roku. A to jeszcze nie wszystko w kwestii emocjonujących BMW. W tym roku poznamy także flagowe BMW serii 8, pierw w wersji coupe.

Komentarze

Najnowsze


  

Testy

więcej >>

pOPULARNE

Nowe BMW Z4 poznamy oficjalnie tego lata
Nowe BMW Z4 poznamy oficjalnie tego lata
Nowe BMW Z4 poznamy oficjalnie tego lata

Zobaczyliśmy już dziesiątki zdjęć zamaskowanych egzemplarzy, poznaliśmy zapowiadający prototyp, usłyszeliśmy wiele wstępnych informacji. BMW nareszcie zorientowało się, że już nastał najwyższy czas na prezentację nowej odsłony swojego średniej wielkości roadstera.

W miejscu Z4 panuje obecnie wakat, bo ostatnia generacja zniknęła z rynku pod koniec 2016 roku. Jednak trzecie wcielenie Z4 zadebiutuje oficjalnie już tego lata. Tradycja kompaktowych roadsterów w gamie BMW sięga roku 1989, kiedy to bawarska marka przestawiła awangardowe Z1. Przez dwa lata produkcji powstało zaledwie 8000 sztuk jednego z oryginalniejszych samochodów z Monachium. Auto do dziś wyróżnia się niespotykaną koncepcją drzwi – obsuwają się one w dół.

Awangardowe BMW Z1 po niespełna 30 latach od premiery nadal szokuje koncepcją otwierania drzwi.

Do koncepcji małego roadstera Niemcy powrócili dopiero 6 lat później. Przedstawione w 1997 roku Z3 skonstruowano w bardziej konwencjonalnej koncepcji. Drzwi otwierały się klasycznie, za to wygląd zamiast szokować – zachwycał. Wytwarzane w amerykańskiej fabryce BMW auto produkowano przez 5 lat i poza wersją bez dachu oferowane było ono także w odmianie coupe.

Od Z1 do Z4

W 2002 roku po zniknięciu z produkcji Z3 następca pojawił się na posterunku w błyskawicznym tempie. Bawarski producent postanowił jednak po raz kolejny zmienić nazwę i tym razem najmniejszy roadster BMW ozdobił emblemat Z4. W zakładach w amerykańskim Spartanburgu przez 7 lat powstało niemal 200 tysięcy egzemplarzy, z czego zdecydowaną większość stanowiła wersja z otwartym dachem. Wersja coupe ponownie pozostała niszowa – 17 000 wytworzonych sztuk.

Ostatni znany jak na razie rozdział w historii Z4 miał początek w 2009 roku. Auto wywołało zachwyt finezyjną stylistyką, a ponadto po raz pierwszy przyjęło koncepcję coupe-cabrioleta, identyczną do konkurencyjnego Mercedesa SLK. Produkcja powróciła z USA do ojczystych Niemiec i trwała do sierpnia 2016 roku. Co ciekawe, auto po zniknięciu z gamy nie otrzymało następcy. Ten, w momencie wycofania ostatniej generacji Z4, był dopiero w fazie rozwoju.

Dotychczasowa odsłona BMW Z4 zniknęła po 7 latach produkcji z oferty pod koniec 2016 roku.

Trzeci odsłona nareszcie na horyzoncie

Nowa odsłona małego roadstera BMW będzie samochodem wyjątkowym. Z dwóch głównych doniesień, jakie przez ostatni rok wokół niej krążyły, jedna okazała się prawdziwa. Auto istotnie, opracowane zostanie wspólnie z Toyotą i będzie technicznym bliźniakiem również nadchodzącej nowej Toyoty Supry. Nie otrzyma jednak spodziewanej nazwy Z5, lecz kontynuuje sagę rodu Z4.

Przedsmakiem nowego auta BMW był przedstawiony w sierpniu 2017 prototyp, który wzbudził ogromne zainteresowanie głównie za pomocą elektryzującego designu. Dziś nareszcie poznaliśmy informacje na temat premiery seryjnej postaci nowego Z4.

Koncepcyjna zapowiedź nowego BMW Z4 wywołała ogromne emocje w drugiej połowie 2017 roku.

Pierw lato, potem prosto do Paryża

Oficjalnie trzecią generację Z4, po równo dwóch latach od wycofania ze sprzedaży poprzednika, poznamy latem bieżącego roku. Zaś w błysku fleszy BMW pochwali się swoją nowością na jesiennym Salonie w Paryżu, przynajmniej tak donosi portal Automotive News. Nowa odsłona Z4 otrzyma kod fabryczny G29 i ponownie zostanie klasycznym kabrioletem. Bawarczycy nie planują ekstremalnej odmiany M i skupią się na budowie gamy zwykłego Z4.

Pierwsze egzemplarze trafią do klientów na przełomie bieżącego i 2019 roku. A to jeszcze nie wszystko w kwestii emocjonujących BMW. W tym roku poznamy także flagowe BMW serii 8, pierw w wersji coupe.