Szwedzki transporter gąsienicowy do zadań specjalnych

Kilka dni temu pokazywałem wam 12-cylindorwy, radziecki transporter Witiaź. Wydawałoby się, że takie rzeczy tylko w Rosji. Okazuje się, że szwedzki Bandvagn 206 z mniejszym silnikiem Ford Cologne może z powodzeniem stanąć z nim w szranki. Aż miło pooglądać go w akcji.

Bandvagn 206 (Bv 206), to gąsienicowy, przegubowy pojazd wojskowy opracowany przez Hägglunds (obecnie część BAE Land Systems) dla armii szwedzkiej. Zgodnie z założeniami projektowymi może przewozić w najtrudniejszym terenie nawet 17 osób. Jako, że składa się z dwóch części, to w pierwszej siedzi kierowca i do pięciu pasażerów, natomiast w tylnej zmieści się 11 ludzi.


Bandvagn 206 (Bv 206) jest następcą Volvo Bv 202. Transporter doskonale radzi sobie w pokonywaniu głębokich śniegów oraz torfowisk północnej Skandynawii. Pojazd jest napędzany przez silnik Ford Cologne V6 o pojemności 2,8 litra. Motor występował w wielu odmianach. Na rynku europejskim mógł mieć gaźnik i 132 KM lub mechaniczny wtrysk paliwa Bosch K-Jetronic i 160 KM. W transporterze zastosowano tę słabszą jednostkę. Co ciekawe to samo serce można było spotkać m.in. w Fordach (Ranger, Capri, Mustang, Granada) oraz w samochodach Mercury.

Tu dla porównania film z radzieckim transporterem Witiaź w roli głównej. Co ciekawe ten pojazd jest produkowany do dziś. Kilka lat temu podobny egzemplarz wszedł do służby w słowackiej straży pożarnej.

Bandvagn 206 (podobnie jak radziecki Witiaź) dzięki niewielkiemu naciskowi na podłoże doskonale radzi sobie w ekstremalnie trudnych warunkach terenowych. Po lądzie porusza sie z maksymalną prędkością 52 km/h, może także pływać z prędkością około 5 km/h. Jego zasięg wynosi 330 km. Bandvagn 206 służył w armiach 37 państw świata. Jednostki wycofane z eksploatacji zostały sprzedane i można je teraz spotkać w prywatnych rękach.

95 transporterów opancerzonych Bv206 służy w Holandii. Zostały zmodernizowane przez BAE Systems Hagglunds.

Komentarze

Najnowsze


  

Testy

więcej >>

pOPULARNE

Szwedzki transporter gąsienicowy do zadań specjalnych
Szwedzki transporter gąsienicowy do zadań specjalnych
Szwedzki transporter gąsienicowy do zadań specjalnych

Kilka dni temu pokazywałem wam 12-cylindorwy, radziecki transporter Witiaź. Wydawałoby się, że takie rzeczy tylko w Rosji. Okazuje się, że szwedzki Bandvagn 206 z mniejszym silnikiem Ford Cologne może z powodzeniem stanąć z nim w szranki. Aż miło pooglądać go w akcji.

Bandvagn 206 (Bv 206), to gąsienicowy, przegubowy pojazd wojskowy opracowany przez Hägglunds (obecnie część BAE Land Systems) dla armii szwedzkiej. Zgodnie z założeniami projektowymi może przewozić w najtrudniejszym terenie nawet 17 osób. Jako, że składa się z dwóch części, to w pierwszej siedzi kierowca i do pięciu pasażerów, natomiast w tylnej zmieści się 11 ludzi.


Bandvagn 206 (Bv 206) jest następcą Volvo Bv 202. Transporter doskonale radzi sobie w pokonywaniu głębokich śniegów oraz torfowisk północnej Skandynawii. Pojazd jest napędzany przez silnik Ford Cologne V6 o pojemności 2,8 litra. Motor występował w wielu odmianach. Na rynku europejskim mógł mieć gaźnik i 132 KM lub mechaniczny wtrysk paliwa Bosch K-Jetronic i 160 KM. W transporterze zastosowano tę słabszą jednostkę. Co ciekawe to samo serce można było spotkać m.in. w Fordach (Ranger, Capri, Mustang, Granada) oraz w samochodach Mercury.

Tu dla porównania film z radzieckim transporterem Witiaź w roli głównej. Co ciekawe ten pojazd jest produkowany do dziś. Kilka lat temu podobny egzemplarz wszedł do służby w słowackiej straży pożarnej.

Bandvagn 206 (podobnie jak radziecki Witiaź) dzięki niewielkiemu naciskowi na podłoże doskonale radzi sobie w ekstremalnie trudnych warunkach terenowych. Po lądzie porusza sie z maksymalną prędkością 52 km/h, może także pływać z prędkością około 5 km/h. Jego zasięg wynosi 330 km. Bandvagn 206 służył w armiach 37 państw świata. Jednostki wycofane z eksploatacji zostały sprzedane i można je teraz spotkać w prywatnych rękach.

95 transporterów opancerzonych Bv206 służy w Holandii. Zostały zmodernizowane przez BAE Systems Hagglunds.