Genesis pokonał Audi w rankingu konsumentów

Przed 3 laty Koreańczycy pozazdrościli Toyocie Lexusa i powołali do życia luksusową markę Genesis. Biorąc pod uwagę tak krótki staż rynkowy tym bardziej imponujący wydaje się jej ostatni sukces – Genesis zdobył właśnie pierwsze miejsce w amerykańskim Raporcie Konsumentów jako marka produkująca najlepsze samochody. Zdetronizował wieloletniego lidera – Audi.

Nie da się ukryć, że południowokoreański koncern zarządzany jest przez wyjątkowo konsekwentnych ludzi. Dzięki wyjątkowej determinacji modele Kii i Hyundaia uchodzące jeszcze 10 lat temu za samochody nudne, budżetowe i słabo wykonane w zaledwie dekadę dokonały ogromnego skoku wizerunkowego. Pomogło nie tylko zatrudnienie europejskiego uznanego designera i zbudowanie europejskich centrów rozwojowych, ale i konsekwentna strategia marketingowa.

Po staniu się pełnoprawnym konkurentem europejskich i japońskich marek zdobywając szczytowe miejsca w rankingach sprzedaży (jak chociażby w Polsce) Koreańczycy jednak nie ustają w windowaniu poprzeczki. Teraz chcą wylansować markę premium. I wiedzie się jej coraz lepiej!

Genesis G70

Kiedyś musi się udać

Kto myśli, że dopiero po wyrobieniu pozycji w klasie samochodów „dla ludu” Koreańczycy zabrali się za podbój klasy aut luksusowych jest w wielkim błędzie. Genesis to zwieńczenie wieloletniej walki o zaistnienie w klasie premium. Hyundai pierwsze luksusowe auta oferował pod własną marką już w latach 90 na rynku wewnętrznym, a na początku ubiegłej dekady próbował nawet z eksportem na rynki światowe. Bez powodzenia. Kolejną, śmielszą próbą było przedstawienie nowego wcielenia wielkiej limuzyny Equus oraz mniejszego sedana o nazwie Genesis, który jak się potem okazało zainspirował po latach Koreańczyków do rozpoczęcia nowego etapu w swoich dziejach.

W 2015 roku Hyundai postanowił nie nazywać trzeciego wcielenia swojej luksusowej limuzyny w formacie Mercedesa klasy S „Hyundai Equus”. Premierę tego rozpoznawalnego w USA i nieznanego w Europie samochodu wykorzystano jako pretekst do stworzenia tego, czego od lat Hyundai zazdrościł Toyocie i Nissanowi – luksusowej, autonomicznej dewizy. I tak powstał Genesis.

Po wielkim G90 drugim modelem zostało G80, które tuż przed zapadnięciem decyzji o powstaniu marki Genesis nosiło jeszcze znaczek Hyundaia. Trzecim i jak na razie ostatnim krokiem w rozwoju docelowo prestiżowej marki jest sedan klasy średniej G70.

Genesis G80

Ciepłe przyjęcie

Mimo, że marka stawia bardzo ostrożnie pierwsze kroki i nie jest praktycznie obecna jeszcze choćby na rynku europejskim to klienci w Stanach Zjednoczonych, które Hyundai traktuje priorytetowo, szybko docenili nową markę z Południowej Korei.

Najnowsza edycja renomowanego rankingu Consumer Reports podaje, że spośród wszystkich marek Genesis uznany został za najlepszą markę samochodową roku 2017. Istniejąca dwa lata firma przebiła takich producentów, jak Audi, BMW, Lexus czy Porsche! Co ciekawe macierzysty Hyundai zajął w tym plebiscycie 12 miejsce, wyprzedzając z kolei Mercedesa.

Siadanie na laurach wykluczone

Wyróżnienie w tym plebiscycie to sukces, jaki Hyundai może z pełną parą wykorzystać do umacniania swojej pozycji w Ameryce Północnej. Rokowania marki są coraz lepsze, a kluczem do budowania siły w trudnym segmencie premium ma być nadchodząca premiera Genesisa, czyli czwarty w kolejności model. Kto by pomyślał – duży SUV. Otrzyma on nazwę GV80 i zadebiutuje w przyszłym roku.

Genesis G90

Czy prężnie rozwijająca się marka przypadnie wreszcie do gustu także i w Europie? Na zagrożenie tercetowi Audi-BMW-Mercedes oczywiście szans raczej nie ma, ale przy odpowiedniej promocji Genesis może usadowić się w lidze Lexusa. W skali kontynentu marka jest producentem niszowym, ale dobrze rozpoznawalnym, do tego ze stabilnym i rosnącym popytem. Pytanie tylko, czy przy sukcesach na tak dużym rynku, jak USA Hyundaiowi w ogóle zależy na trudnym i wymagającym europejskim rynku.

źródło: autoevolution.com

Komentarze

Najnowsze


  

Testy

więcej >>

pOPULARNE

Genesis pokonał Audi w rankingu konsumentów
Genesis pokonał Audi w rankingu konsumentów
Genesis pokonał Audi w rankingu konsumentów

Przed 3 laty Koreańczycy pozazdrościli Toyocie Lexusa i powołali do życia luksusową markę Genesis. Biorąc pod uwagę tak krótki staż rynkowy tym bardziej imponujący wydaje się jej ostatni sukces – Genesis zdobył właśnie pierwsze miejsce w amerykańskim Raporcie Konsumentów jako marka produkująca najlepsze samochody. Zdetronizował wieloletniego lidera – Audi.

Nie da się ukryć, że południowokoreański koncern zarządzany jest przez wyjątkowo konsekwentnych ludzi. Dzięki wyjątkowej determinacji modele Kii i Hyundaia uchodzące jeszcze 10 lat temu za samochody nudne, budżetowe i słabo wykonane w zaledwie dekadę dokonały ogromnego skoku wizerunkowego. Pomogło nie tylko zatrudnienie europejskiego uznanego designera i zbudowanie europejskich centrów rozwojowych, ale i konsekwentna strategia marketingowa.

Po staniu się pełnoprawnym konkurentem europejskich i japońskich marek zdobywając szczytowe miejsca w rankingach sprzedaży (jak chociażby w Polsce) Koreańczycy jednak nie ustają w windowaniu poprzeczki. Teraz chcą wylansować markę premium. I wiedzie się jej coraz lepiej!

Genesis G70

Kiedyś musi się udać

Kto myśli, że dopiero po wyrobieniu pozycji w klasie samochodów „dla ludu” Koreańczycy zabrali się za podbój klasy aut luksusowych jest w wielkim błędzie. Genesis to zwieńczenie wieloletniej walki o zaistnienie w klasie premium. Hyundai pierwsze luksusowe auta oferował pod własną marką już w latach 90 na rynku wewnętrznym, a na początku ubiegłej dekady próbował nawet z eksportem na rynki światowe. Bez powodzenia. Kolejną, śmielszą próbą było przedstawienie nowego wcielenia wielkiej limuzyny Equus oraz mniejszego sedana o nazwie Genesis, który jak się potem okazało zainspirował po latach Koreańczyków do rozpoczęcia nowego etapu w swoich dziejach.

W 2015 roku Hyundai postanowił nie nazywać trzeciego wcielenia swojej luksusowej limuzyny w formacie Mercedesa klasy S „Hyundai Equus”. Premierę tego rozpoznawalnego w USA i nieznanego w Europie samochodu wykorzystano jako pretekst do stworzenia tego, czego od lat Hyundai zazdrościł Toyocie i Nissanowi – luksusowej, autonomicznej dewizy. I tak powstał Genesis.

Po wielkim G90 drugim modelem zostało G80, które tuż przed zapadnięciem decyzji o powstaniu marki Genesis nosiło jeszcze znaczek Hyundaia. Trzecim i jak na razie ostatnim krokiem w rozwoju docelowo prestiżowej marki jest sedan klasy średniej G70.

Genesis G80

Ciepłe przyjęcie

Mimo, że marka stawia bardzo ostrożnie pierwsze kroki i nie jest praktycznie obecna jeszcze choćby na rynku europejskim to klienci w Stanach Zjednoczonych, które Hyundai traktuje priorytetowo, szybko docenili nową markę z Południowej Korei.

Najnowsza edycja renomowanego rankingu Consumer Reports podaje, że spośród wszystkich marek Genesis uznany został za najlepszą markę samochodową roku 2017. Istniejąca dwa lata firma przebiła takich producentów, jak Audi, BMW, Lexus czy Porsche! Co ciekawe macierzysty Hyundai zajął w tym plebiscycie 12 miejsce, wyprzedzając z kolei Mercedesa.

Siadanie na laurach wykluczone

Wyróżnienie w tym plebiscycie to sukces, jaki Hyundai może z pełną parą wykorzystać do umacniania swojej pozycji w Ameryce Północnej. Rokowania marki są coraz lepsze, a kluczem do budowania siły w trudnym segmencie premium ma być nadchodząca premiera Genesisa, czyli czwarty w kolejności model. Kto by pomyślał – duży SUV. Otrzyma on nazwę GV80 i zadebiutuje w przyszłym roku.

Genesis G90

Czy prężnie rozwijająca się marka przypadnie wreszcie do gustu także i w Europie? Na zagrożenie tercetowi Audi-BMW-Mercedes oczywiście szans raczej nie ma, ale przy odpowiedniej promocji Genesis może usadowić się w lidze Lexusa. W skali kontynentu marka jest producentem niszowym, ale dobrze rozpoznawalnym, do tego ze stabilnym i rosnącym popytem. Pytanie tylko, czy przy sukcesach na tak dużym rynku, jak USA Hyundaiowi w ogóle zależy na trudnym i wymagającym europejskim rynku.

źródło: autoevolution.com