Toyota Corolla to nr 1, ale branżę w górę tylko ciągną SUVy – 2017 w motoryzacji

Sprzedaż niemal wszystkich segmentów spada, ale SUV-y rosną o kolejne 12 %. Zaś rynek samochodów sportowych został zdominowany przez amerykanów. Mustangi, Chargery, Camaro i Tesle nie dały szansy europejskim coupe.

Pojawiły się pierwsze informacje dotyczące sprzedaży aut na całym świecie, z których wynika że rynek samochodów lekkich wciąż rośnie. W 2017 roku wzrost wyniósł 2% i w tym czasie nabywców znalazło 94,5 mln egzemplarzy samochodów nowych.

Patrząc po segmentach, sprzedaż niemal wszystkich z nich zmniejszyła się, w porównaniu do roku 2016. Wyjątkiem jest segment SUV, który w stosunku do roku poprzedniego wzrósł o 12% jednocześnie przeciągając cały sektor na plus.

Pomimo tego najpopularniejszym autem pozostaje sedan – Toyota Corolla. Model sprzedał się w 2017 roku w liczbie aż 1,22 mln egzemplarzy. Jest jeszcze jedno auto, które w zeszłym roku przebiło 1 mln egzemplarzy, to amerykański pickup – Ford F-Series. Samochód produkowany jest od 1948 roku i doczekał się 13 generacji.

W historii tylko dwa modele przebiły jeszcze 1 mln w rok – Ford Focus oraz Volkswagen Golf. Jednak tym razem Golf znalazł się na 3. miejscu, z wynikiem ponad 952 000 sprzedanych egzemplarzy. 4. miejsce należy do Hondy Civic, która osiągnęła wynik ponad 819 000 egzemplarzy. To duży wzrost w branży – aż o 21,7%.

Kategoria SUV rośnie o 12%

Numerem jeden jest Toyota RAV4, której sprzedaż wzrosła o 11%. Drugie miejsce należy do Hondy CR-V, która pomimo wieku trzyma się w rankingu wysoko. Jej popularność spadła w zeszłym roku o 0,4%, ale jeszcze w tym roku powinien pojawić się następca.

Z gigantycznym wzrostem wysko pojawił się Volkswagen Tiugan, który depcze Hondzie po piętach i za chwilę ją przegoni. Sprzedaż Tiguana zwiększyła się o 34,5%. Na uwagę zasługuje też pozycja 12 rankingu, czyli kolejny SUV – Hyundai Tuscon. Auto straciło jednak 3,8%.

Ciekawa jest też wysoka, 15. pozycja samochodu o którym w Europie mało kto słyszał. Wuling Hongguang znalazł w 2017 roku 551 347 nabywców (spadek o 15,2%) Jest to 8 miejscowy minivan (MPV) produkowany przez chińską spółkę złożoną z SAIC Motor, General Motors oraz Liuzhou Wuling Motors.

Coupe? Brak europejskich modeli

Pierwsze miejsce wśród aut typu Coupe należy do Forda Mustanga, którego sprzedano w ponad 103 000 egzemplarzy. Oznacza to spadek o 17%, ale mimo to nie pozbawia Forda pozycji lidera.

Drugie miejsce należy do Dodge Chargera z wynikiem 77 000 egzemplarzy. Trzeci jest Chevrolet Camaro – 60 000 nabywców. Czwarta pozycja Dodge Challenger. 5 miejsce również należy do USA, to Tesla Model S – auto znalazło 31 400 nabywców.

Dopiero 6 i 7 miejsce należy do producentów spoza USA. Jest to Mazda MX-5 oraz Porsche 911. W TOP10 znalazło się także Audi TT oraz Mercedes CLS oraz kolejne auto amerykańskie – Chevrolet Corvette.

źródło: focus2move.com

Komentarze

Najnowsze


  

Testy

więcej >>

pOPULARNE

Toyota Corolla to nr 1, ale branżę w górę tylko ciągną SUVy – 2017 w motoryzacji
Toyota Corolla to nr 1, ale branżę w górę tylko ciągną SUVy – 2017 w motoryzacji
Toyota Corolla to nr 1, ale branżę w górę tylko ciągną SUVy – 2017 w motoryzacji

Sprzedaż niemal wszystkich segmentów spada, ale SUV-y rosną o kolejne 12 %. Zaś rynek samochodów sportowych został zdominowany przez amerykanów. Mustangi, Chargery, Camaro i Tesle nie dały szansy europejskim coupe.

Pojawiły się pierwsze informacje dotyczące sprzedaży aut na całym świecie, z których wynika że rynek samochodów lekkich wciąż rośnie. W 2017 roku wzrost wyniósł 2% i w tym czasie nabywców znalazło 94,5 mln egzemplarzy samochodów nowych.

Patrząc po segmentach, sprzedaż niemal wszystkich z nich zmniejszyła się, w porównaniu do roku 2016. Wyjątkiem jest segment SUV, który w stosunku do roku poprzedniego wzrósł o 12% jednocześnie przeciągając cały sektor na plus.

Pomimo tego najpopularniejszym autem pozostaje sedan – Toyota Corolla. Model sprzedał się w 2017 roku w liczbie aż 1,22 mln egzemplarzy. Jest jeszcze jedno auto, które w zeszłym roku przebiło 1 mln egzemplarzy, to amerykański pickup – Ford F-Series. Samochód produkowany jest od 1948 roku i doczekał się 13 generacji.

W historii tylko dwa modele przebiły jeszcze 1 mln w rok – Ford Focus oraz Volkswagen Golf. Jednak tym razem Golf znalazł się na 3. miejscu, z wynikiem ponad 952 000 sprzedanych egzemplarzy. 4. miejsce należy do Hondy Civic, która osiągnęła wynik ponad 819 000 egzemplarzy. To duży wzrost w branży – aż o 21,7%.

Kategoria SUV rośnie o 12%

Numerem jeden jest Toyota RAV4, której sprzedaż wzrosła o 11%. Drugie miejsce należy do Hondy CR-V, która pomimo wieku trzyma się w rankingu wysoko. Jej popularność spadła w zeszłym roku o 0,4%, ale jeszcze w tym roku powinien pojawić się następca.

Z gigantycznym wzrostem wysko pojawił się Volkswagen Tiugan, który depcze Hondzie po piętach i za chwilę ją przegoni. Sprzedaż Tiguana zwiększyła się o 34,5%. Na uwagę zasługuje też pozycja 12 rankingu, czyli kolejny SUV – Hyundai Tuscon. Auto straciło jednak 3,8%.

Ciekawa jest też wysoka, 15. pozycja samochodu o którym w Europie mało kto słyszał. Wuling Hongguang znalazł w 2017 roku 551 347 nabywców (spadek o 15,2%) Jest to 8 miejscowy minivan (MPV) produkowany przez chińską spółkę złożoną z SAIC Motor, General Motors oraz Liuzhou Wuling Motors.

Coupe? Brak europejskich modeli

Pierwsze miejsce wśród aut typu Coupe należy do Forda Mustanga, którego sprzedano w ponad 103 000 egzemplarzy. Oznacza to spadek o 17%, ale mimo to nie pozbawia Forda pozycji lidera.

Drugie miejsce należy do Dodge Chargera z wynikiem 77 000 egzemplarzy. Trzeci jest Chevrolet Camaro – 60 000 nabywców. Czwarta pozycja Dodge Challenger. 5 miejsce również należy do USA, to Tesla Model S – auto znalazło 31 400 nabywców.

Dopiero 6 i 7 miejsce należy do producentów spoza USA. Jest to Mazda MX-5 oraz Porsche 911. W TOP10 znalazło się także Audi TT oraz Mercedes CLS oraz kolejne auto amerykańskie – Chevrolet Corvette.

źródło: focus2move.com