Oto Bentley Bentyaga V8 ze słabszym silnikiem o mocy zaledwie 542 KM

Mocniejsza wersja Bentleya Bentyaga wyposażona została w 6 litrowe W12 generujące 608 KM oraz 908 Nm momentu obrotowego. Ta jednostka pozwalała na rozpędzenie się do 100 km/h w 4,1 sekundy i osiągnięcie 301 km/h. Więcej mocy w tej kategorii ma tylko Mercedes-AMG G65 (621 KM) oraz Jeep Grand Cherokee Trackhawk (707 KM).

Bentyaga został po raz pierwszy zaprezentowany jako koncept podczas targów motoryzacyjnych w Genewie w 2012 roku. Wersja produkcyjna zaprezentowana została oficjalnie podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie we wrześniu 2015 roku. Auto zbudowane zostało na bazie płyty podłogowej MLB, dzielonej m.in. z drugą generacją modelu Audi Q7.

Nowa wersja wcale nie jest znacznie słabsza od W12. Silnik V8 oferuje bowiem 542 KM oraz 770 Nm momentu obrotowego. Pozwala to na osiągnięcie 100 km/h w czasie zaledwie 4,5 sekundy, tylko 0,4 s wolniej od mocniejszej odmiany. Prędkość maksymalna też jest nieznacznie mniejsza – wynosi 290 km/h.

Jednostka napędowa ma pojemność 4 litrów i ma 2 turbosprężarki. Producent z jakiegoś powodu i w tym przypadku próbuje nas przekonać, że auto wyróżnia się „niesamowitą oszczędnością paliwa”, ale jakoś ciężko w to uwierzyć. Deklarowana wartość to zaledwie 11,4 litra na 100 km.

Opcjonalnie w aucie zamontować można największe na świecie hamulce ceramiczne montowane na osi przedniej. Z przodu tarcze mierzą 440 mm, z tyłu 370 mm i współpracują z 10 tłoczkowymi zaciskami. Tak wielkie tarcze udało się upchnąć tylko dlatego, że auto wyposażone zostało w felgi o średnicy 22 cali.

We wnętrzu znajdziemy m.in. 8 calowy ekran dotykowy z dyskiem o pojemności 60 GB. Jest także Bentley Entertainment Tablet na zagłówkach foteli. To nic innego jak tablet z ekranem o przekątnej 10,2 cala działający pod kontrolą Androida. Urządzenie obsługuje 4G, Bluetooth oraz Wi-Fi.

Nie da się ukryć, że Bentyaga wraz ze swoją premierą ustanowił zupełnie nową kategorię astronomicznie drogich SUV-ów, przy których nawet Porsche Cayenne prezentuje się dosyć tanio. Cena modelu V8 nie została jeszcze ujawniona. Wersja z silnikiem W12 kosztuje ok. 200 000 euro, czyli grubo ponad 800 000 zł.

Komentarze

Najnowsze


  

Testy

więcej >>

pOPULARNE

Oto Bentley Bentyaga V8 ze słabszym silnikiem o mocy zaledwie 542 KM
Oto Bentley Bentyaga V8 ze słabszym silnikiem o mocy zaledwie 542 KM
Oto Bentley Bentyaga V8 ze słabszym silnikiem o mocy zaledwie 542 KM

Mocniejsza wersja Bentleya Bentyaga wyposażona została w 6 litrowe W12 generujące 608 KM oraz 908 Nm momentu obrotowego. Ta jednostka pozwalała na rozpędzenie się do 100 km/h w 4,1 sekundy i osiągnięcie 301 km/h. Więcej mocy w tej kategorii ma tylko Mercedes-AMG G65 (621 KM) oraz Jeep Grand Cherokee Trackhawk (707 KM).

Bentyaga został po raz pierwszy zaprezentowany jako koncept podczas targów motoryzacyjnych w Genewie w 2012 roku. Wersja produkcyjna zaprezentowana została oficjalnie podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie we wrześniu 2015 roku. Auto zbudowane zostało na bazie płyty podłogowej MLB, dzielonej m.in. z drugą generacją modelu Audi Q7.

Nowa wersja wcale nie jest znacznie słabsza od W12. Silnik V8 oferuje bowiem 542 KM oraz 770 Nm momentu obrotowego. Pozwala to na osiągnięcie 100 km/h w czasie zaledwie 4,5 sekundy, tylko 0,4 s wolniej od mocniejszej odmiany. Prędkość maksymalna też jest nieznacznie mniejsza – wynosi 290 km/h.

Jednostka napędowa ma pojemność 4 litrów i ma 2 turbosprężarki. Producent z jakiegoś powodu i w tym przypadku próbuje nas przekonać, że auto wyróżnia się „niesamowitą oszczędnością paliwa”, ale jakoś ciężko w to uwierzyć. Deklarowana wartość to zaledwie 11,4 litra na 100 km.

Opcjonalnie w aucie zamontować można największe na świecie hamulce ceramiczne montowane na osi przedniej. Z przodu tarcze mierzą 440 mm, z tyłu 370 mm i współpracują z 10 tłoczkowymi zaciskami. Tak wielkie tarcze udało się upchnąć tylko dlatego, że auto wyposażone zostało w felgi o średnicy 22 cali.

We wnętrzu znajdziemy m.in. 8 calowy ekran dotykowy z dyskiem o pojemności 60 GB. Jest także Bentley Entertainment Tablet na zagłówkach foteli. To nic innego jak tablet z ekranem o przekątnej 10,2 cala działający pod kontrolą Androida. Urządzenie obsługuje 4G, Bluetooth oraz Wi-Fi.

Nie da się ukryć, że Bentyaga wraz ze swoją premierą ustanowił zupełnie nową kategorię astronomicznie drogich SUV-ów, przy których nawet Porsche Cayenne prezentuje się dosyć tanio. Cena modelu V8 nie została jeszcze ujawniona. Wersja z silnikiem W12 kosztuje ok. 200 000 euro, czyli grubo ponad 800 000 zł.