Nissan otrzymał już ponad 12 000 zamówień na drugą generację Nissana Leaf

I to pomimo że w europejskich salonach model będzie dostępny dopiero od lutego. W rezultacie co 12 minut w Europie sprzedawany jest kolejny egzemplarz nowej odsłony najpopularniejszego samochodu elektrycznego na świecie. Od wprowadzenia do sprzedaży pierwszej generacji Leafa – w 2010 roku – zdecydowało się na niego ponad 283 000 klientów.

Popularność potwierdzają m.in. dane z sieci polskich ładowarek Greenway. Operator kilka dni temu poinformował, że klienci najchętniej korzystają ze złącza CHAdeMO – to aż 72% wszystkich sesji! Standardy CCS i AC, wykorzystywane przez pozostałych producentów (m.in. Hyundai, BMW, Renault) mają zbliżone wyniki – ok. 14%. Klienci, którzy korzystają z standardów CCS i CHAdeMo spędzają na naszych stacjach średnio od 40 do 15 min, ładujący prądem zmiennym ok. 78 min.

Długość całkowita nowego Leafa wynosi 4,49 m, szerokość 1,79 m, wysokość 1,54 m i rozstaw osi 2,70 m. To sprawia, że nowy, elektryczny Nissan jest naprawdę dużym samochodem. Bagażnik o pojemności 435 litrów i składana tylna kanapa, dzielona w proporcjach 60/40, powinny zapewnić naprawdę duże możliwości przewożenia bagażu, czyniąc z nowego Leafa praktyczny samochodem rodzinny. Maksymalna pojemność bagażnika ze złożonymi siedzeniami wynosi 1176 litrów.

Jeden z najszybszych elektryków na rynku!

Nowy elektryczny zespół napędowy rozwija 150 KM mocy i 320 Nm momentu obrotowego, co przekłada się na przyspieszenie od od 0 do 100 km/h w 7,9 s i jest jednym z najlepszych wyników w tym segmencie. Nie biorąc pod uwagę Tesli rzecz jasna.

Nowy Nissan Leaf ma zasięg 378 km według NEDC. Ponadto model jest pierwszym samochodem z napędem elektrycznym przetestowanym zgodnie z procedurą WLTP, która wykazała, że zasięg w cyklu miejskim wynosi nawet 415 km na jednym ładowaniu. Tego typu test dokładniej odzwierciedla rzeczywiste sytuacje, co oznacza że kierowcy mogą podróżować dłużej.

Czas ładowania do 80% (szybkie ładowanie – 50 kW) zajmuje od 40 do 60 minut oraz 7,5 godziny do 100% za pomocą ładowarki naściennej Wallbox o mocy 7 kW.

Jazda prawie autonomiczna

Kierowca może wykorzystać system ProPILOT jak tradycyjny tempomat, ustawiając żądaną prędkość jazdy i odległość od poprzedzającego pojazdu. Korzystając z radaru i kamery, system ProPILOT dostosuje prędkość do pojazdu znajdującego się z przodu oraz będzie utrzymywał pojazd na środku pasa ruchu. Z technologii można również korzystać podczas jazdy w korku, dzięki czemu codzienne dojazdy staną się mniej męczące.

ProPILOT Park to funkcja automatycznego parkowania praktycznie bez udziału kierowcy. System potrafi parkować zarówno równolegle, jak i prostopadle (przodem i tyłem) – wystarczy, że kierowca nowego Nissana wybierze jedną z dostępnych opcji. Po naciśnięciu przycisku ProPILOT Park nowy Leaf przejmie manewr parkowania, a po jego zakończeniu automatycznie uruchomi hamulec postojowy.

Natomiast funkcja e‑Pedal zmienia sposób prowadzenia pojazdu. Ruszanie, zwiększanie, zmniejszanie prędkości oraz zatrzymywanie jest możliwe przy użyciu wyłącznie pedału przyspieszenia. Producent twierdzi, że pomaga to zredukować zmęczenie i stres podczas codziennej jazdy po mieście, ograniczając korzystanie z pedału hamulca nawet o 90% w porównaniu do tradycyjnych pojazdów.

Ceny nowej odsłony Nissana Leaf rozpoczynają się na polskim rynku od 139 000 złotych. Na najbardziej wymagających użytkowników czeka wersja Tekna dostępna za 165 500 złotych. Pierwsze nowe Leafy opuściły linię produkcyjną w grudniu. Auta trafią do europejskich klientów już w przyszłym miesiącu.

Komentarze

Najnowsze


  

Testy

więcej >>

pOPULARNE

Nissan otrzymał już ponad 12 000 zamówień na drugą generację Nissana Leaf
Nissan otrzymał już ponad 12 000 zamówień na drugą generację Nissana Leaf
Nissan otrzymał już ponad 12 000 zamówień na drugą generację Nissana Leaf

I to pomimo że w europejskich salonach model będzie dostępny dopiero od lutego. W rezultacie co 12 minut w Europie sprzedawany jest kolejny egzemplarz nowej odsłony najpopularniejszego samochodu elektrycznego na świecie. Od wprowadzenia do sprzedaży pierwszej generacji Leafa – w 2010 roku – zdecydowało się na niego ponad 283 000 klientów.

Popularność potwierdzają m.in. dane z sieci polskich ładowarek Greenway. Operator kilka dni temu poinformował, że klienci najchętniej korzystają ze złącza CHAdeMO – to aż 72% wszystkich sesji! Standardy CCS i AC, wykorzystywane przez pozostałych producentów (m.in. Hyundai, BMW, Renault) mają zbliżone wyniki – ok. 14%. Klienci, którzy korzystają z standardów CCS i CHAdeMo spędzają na naszych stacjach średnio od 40 do 15 min, ładujący prądem zmiennym ok. 78 min.

Długość całkowita nowego Leafa wynosi 4,49 m, szerokość 1,79 m, wysokość 1,54 m i rozstaw osi 2,70 m. To sprawia, że nowy, elektryczny Nissan jest naprawdę dużym samochodem. Bagażnik o pojemności 435 litrów i składana tylna kanapa, dzielona w proporcjach 60/40, powinny zapewnić naprawdę duże możliwości przewożenia bagażu, czyniąc z nowego Leafa praktyczny samochodem rodzinny. Maksymalna pojemność bagażnika ze złożonymi siedzeniami wynosi 1176 litrów.

Jeden z najszybszych elektryków na rynku!

Nowy elektryczny zespół napędowy rozwija 150 KM mocy i 320 Nm momentu obrotowego, co przekłada się na przyspieszenie od od 0 do 100 km/h w 7,9 s i jest jednym z najlepszych wyników w tym segmencie. Nie biorąc pod uwagę Tesli rzecz jasna.

Nowy Nissan Leaf ma zasięg 378 km według NEDC. Ponadto model jest pierwszym samochodem z napędem elektrycznym przetestowanym zgodnie z procedurą WLTP, która wykazała, że zasięg w cyklu miejskim wynosi nawet 415 km na jednym ładowaniu. Tego typu test dokładniej odzwierciedla rzeczywiste sytuacje, co oznacza że kierowcy mogą podróżować dłużej.

Czas ładowania do 80% (szybkie ładowanie – 50 kW) zajmuje od 40 do 60 minut oraz 7,5 godziny do 100% za pomocą ładowarki naściennej Wallbox o mocy 7 kW.

Jazda prawie autonomiczna

Kierowca może wykorzystać system ProPILOT jak tradycyjny tempomat, ustawiając żądaną prędkość jazdy i odległość od poprzedzającego pojazdu. Korzystając z radaru i kamery, system ProPILOT dostosuje prędkość do pojazdu znajdującego się z przodu oraz będzie utrzymywał pojazd na środku pasa ruchu. Z technologii można również korzystać podczas jazdy w korku, dzięki czemu codzienne dojazdy staną się mniej męczące.

ProPILOT Park to funkcja automatycznego parkowania praktycznie bez udziału kierowcy. System potrafi parkować zarówno równolegle, jak i prostopadle (przodem i tyłem) – wystarczy, że kierowca nowego Nissana wybierze jedną z dostępnych opcji. Po naciśnięciu przycisku ProPILOT Park nowy Leaf przejmie manewr parkowania, a po jego zakończeniu automatycznie uruchomi hamulec postojowy.

Natomiast funkcja e‑Pedal zmienia sposób prowadzenia pojazdu. Ruszanie, zwiększanie, zmniejszanie prędkości oraz zatrzymywanie jest możliwe przy użyciu wyłącznie pedału przyspieszenia. Producent twierdzi, że pomaga to zredukować zmęczenie i stres podczas codziennej jazdy po mieście, ograniczając korzystanie z pedału hamulca nawet o 90% w porównaniu do tradycyjnych pojazdów.

Ceny nowej odsłony Nissana Leaf rozpoczynają się na polskim rynku od 139 000 złotych. Na najbardziej wymagających użytkowników czeka wersja Tekna dostępna za 165 500 złotych. Pierwsze nowe Leafy opuściły linię produkcyjną w grudniu. Auta trafią do europejskich klientów już w przyszłym miesiącu.