Debiutuje Land Rover Defender Works V8 o mocy 405 KM

Land Rover zapowiedział właśnie wprowadzenie limitowanej odmiany legendarnego Defendera, który został wyposażony w silnik V8 o mocy 405 KM. Pozwala to na przyspieszenie do 100 km/h w czasie 5,6 sekundy i osiągnięcie zawrotnych 170 km/h. Nie są to jednak całkowicie nowe samochody, a egzemplarze odrestaurowane do stanu fabrycznego. Produkcję tego modelu oficjalnie zakończono w styczniu 2016 roku.

Land Rover Defender Works V8 powstał z okazji 70 lecia marki Land Rover i jest to najmocniejszy i najszybszy Defender w historii. Ma być hołdem dla wczesnych modeli o „dużych” mocach z roku 1979. 5 litrowa jednostka V8 nie została wyposażona w żadną turbinę, a mimo to oferuje kierowcy 405 KM oraz 515 Nm momentu obrotowego.

Silniki V8 były już montowane pod maskami Land Roverów od roku 1979. Miał on pojemność 3.5 litra i osiągał mało porywające 90 KM. W roku 1984 wzrosła ona do 113 KM i do 135 KM w roku 1984. W 1998 roku pojawiła się też edycja limitowana na 50 lecie marki, wyposażona w 190 konne, 4 litrowe V8 pochodzące z Range Rovera.

Do przeniesienia napędu wykorzystano automatyczną, 8 stopniową skrzynię ZF. Auto w porównaniu do oryginału ma też większe hamulce (tarcze 335 mm z przodu i 300 mm z tyłu) oraz poprawione zawieszenie. Limitowany Defender wyposażony jest także w 18 calowe koła oraz opony terenowe w rozmiarze 265/65

W środku skóra oraz multimedia z miniaturowym ekranem, przygotowane specjalnie dla modeli klasycznych. W przeciwieństwie do oryginału, limitowany Defender wyposażony zostanie także w światła LED.

Cena samochodów zaczynają się od 150 000 funtów, czyli ponad 700 000 zł. Auto zostanie wyprodukowane w liczbie 150 egzemplarzy, niestety już w dniu ogłoszenia większość aut znalazła właścicieli. Jeżeli ktoś nie zdążył, informacja na pocieszenie jest taka, że wkrótce część zastosowanych udoskonaleń pojawi się w sprzedaży. A to oznacza możliwość samodzielnej poprawy zawieszenia, czy hamulców.

Komentarze

Najnowsze


  

Testy

więcej >>

pOPULARNE

Debiutuje Land Rover Defender Works V8 o mocy 405 KM
Debiutuje Land Rover Defender Works V8 o mocy 405 KM
Debiutuje Land Rover Defender Works V8 o mocy 405 KM

Land Rover zapowiedział właśnie wprowadzenie limitowanej odmiany legendarnego Defendera, który został wyposażony w silnik V8 o mocy 405 KM. Pozwala to na przyspieszenie do 100 km/h w czasie 5,6 sekundy i osiągnięcie zawrotnych 170 km/h. Nie są to jednak całkowicie nowe samochody, a egzemplarze odrestaurowane do stanu fabrycznego. Produkcję tego modelu oficjalnie zakończono w styczniu 2016 roku.

Land Rover Defender Works V8 powstał z okazji 70 lecia marki Land Rover i jest to najmocniejszy i najszybszy Defender w historii. Ma być hołdem dla wczesnych modeli o „dużych” mocach z roku 1979. 5 litrowa jednostka V8 nie została wyposażona w żadną turbinę, a mimo to oferuje kierowcy 405 KM oraz 515 Nm momentu obrotowego.

Silniki V8 były już montowane pod maskami Land Roverów od roku 1979. Miał on pojemność 3.5 litra i osiągał mało porywające 90 KM. W roku 1984 wzrosła ona do 113 KM i do 135 KM w roku 1984. W 1998 roku pojawiła się też edycja limitowana na 50 lecie marki, wyposażona w 190 konne, 4 litrowe V8 pochodzące z Range Rovera.

Do przeniesienia napędu wykorzystano automatyczną, 8 stopniową skrzynię ZF. Auto w porównaniu do oryginału ma też większe hamulce (tarcze 335 mm z przodu i 300 mm z tyłu) oraz poprawione zawieszenie. Limitowany Defender wyposażony jest także w 18 calowe koła oraz opony terenowe w rozmiarze 265/65

W środku skóra oraz multimedia z miniaturowym ekranem, przygotowane specjalnie dla modeli klasycznych. W przeciwieństwie do oryginału, limitowany Defender wyposażony zostanie także w światła LED.

Cena samochodów zaczynają się od 150 000 funtów, czyli ponad 700 000 zł. Auto zostanie wyprodukowane w liczbie 150 egzemplarzy, niestety już w dniu ogłoszenia większość aut znalazła właścicieli. Jeżeli ktoś nie zdążył, informacja na pocieszenie jest taka, że wkrótce część zastosowanych udoskonaleń pojawi się w sprzedaży. A to oznacza możliwość samodzielnej poprawy zawieszenia, czy hamulców.