Używasz Tesli w celach komercyjnych? Nie możesz już korzystać z Superchargerów!

Ładowarki Tesla Supercharger miały być dostępne za darmo dla wszystkich. Tymi słowami producent zachęcał klientów w 2013 roku do zakupu swoich samochodów. Mimo to Tesla od 2017 roku wprowadziła opłaty, a teraz blokuje dostęp do Superchargerów dla taksówkarzy, firm transportowych i aut rządowych.

W 2013 roku przez Sieć przetoczyły się doniesienia, w których Tesla obiecywała, iż ładowarki Supercharger będą zawsze darmowe dla posiadaczy samochodów Tesla, także dla modeli wyprodukowanych w przyszłości.

Tak optymistyczne podejście producenta zaczęło zmieniać się w roku 2015, kiedy to firma zwróciła się listownie do części klientów, z prośba by korzystali rzadziej z lokalnych ładowarek, bo te są głównie po to, by móc się naładować na dłuższych trasach. Producent sugerował wtedy, że do codziennego użytkowania klienci powinni ładować samochody w domach, a nie w Superchargerach.

Mimo to do końca 2016 roku każdy właściciel samochodu Tesla mógł za darmo korzystać z Superchargerów na całym świecie, w tym w Polsce. Wszystko zmieniło się 1 stycznia 2017 roku. Od tego momentu każdy nowy właściciel Modelu X, Modelu S i Modelu 3 musi już płacić, by skorzystać ze stacji Supercharger.

Wg najnowszych doniesień Tesla wprowadziła kolejne zmiany w regulaminie, które zabraniają korzystania ze stacji Supercharger taksówkarzom, firmom transportowym i pozostałym osobom, które wykorzystują pojazdy w celach komercyjnych. Na liście znalazły się także samochody wykorzystywane przez rząd. Nowy regulamin obowiązuje od 15 grudnia 2017 roku i dotyczy samochodów zakupionych po tym terminie.

A co jeżeli ktoś nie posłucha? Tesla Motors grozi możliwością wyłączenia dostępu do części lub nawet wszystkich ładowarek. Pełną treść nowego regulaminu znajdziecie w ostatnim linku źródła.

Ponadto budowa ładowarek Supercharger w Polsce ciągle się opóźnia. Obecnie mamy 3 tego typu stacje – w Katowicach, pod Wrocławiem i koło Poznania. W planach jest kolejnych 5 stacji, Rzeszów, Sieradz, Stryków, Ciechocinek i Ostrów Mazowiecka.

źródła: hybridcars.com Tesla Promises ‘Free’ Supercharger Access ‘Forever’ For All Its Future Cars (2013), autoblog.com Tesla sends out ‘don’t use our Superchargers all the time’ letters (2015), tesla.com Supercharger Fair Use Policy (2017)

Komentarze

Najnowsze


  

Testy

więcej >>

pOPULARNE

Używasz Tesli w celach komercyjnych? Nie możesz już korzystać z Superchargerów!
Używasz Tesli w celach komercyjnych? Nie możesz już korzystać z Superchargerów!
Używasz Tesli w celach komercyjnych? Nie możesz już korzystać z Superchargerów!

Ładowarki Tesla Supercharger miały być dostępne za darmo dla wszystkich. Tymi słowami producent zachęcał klientów w 2013 roku do zakupu swoich samochodów. Mimo to Tesla od 2017 roku wprowadziła opłaty, a teraz blokuje dostęp do Superchargerów dla taksówkarzy, firm transportowych i aut rządowych.

W 2013 roku przez Sieć przetoczyły się doniesienia, w których Tesla obiecywała, iż ładowarki Supercharger będą zawsze darmowe dla posiadaczy samochodów Tesla, także dla modeli wyprodukowanych w przyszłości.

Tak optymistyczne podejście producenta zaczęło zmieniać się w roku 2015, kiedy to firma zwróciła się listownie do części klientów, z prośba by korzystali rzadziej z lokalnych ładowarek, bo te są głównie po to, by móc się naładować na dłuższych trasach. Producent sugerował wtedy, że do codziennego użytkowania klienci powinni ładować samochody w domach, a nie w Superchargerach.

Mimo to do końca 2016 roku każdy właściciel samochodu Tesla mógł za darmo korzystać z Superchargerów na całym świecie, w tym w Polsce. Wszystko zmieniło się 1 stycznia 2017 roku. Od tego momentu każdy nowy właściciel Modelu X, Modelu S i Modelu 3 musi już płacić, by skorzystać ze stacji Supercharger.

Wg najnowszych doniesień Tesla wprowadziła kolejne zmiany w regulaminie, które zabraniają korzystania ze stacji Supercharger taksówkarzom, firmom transportowym i pozostałym osobom, które wykorzystują pojazdy w celach komercyjnych. Na liście znalazły się także samochody wykorzystywane przez rząd. Nowy regulamin obowiązuje od 15 grudnia 2017 roku i dotyczy samochodów zakupionych po tym terminie.

A co jeżeli ktoś nie posłucha? Tesla Motors grozi możliwością wyłączenia dostępu do części lub nawet wszystkich ładowarek. Pełną treść nowego regulaminu znajdziecie w ostatnim linku źródła.

Ponadto budowa ładowarek Supercharger w Polsce ciągle się opóźnia. Obecnie mamy 3 tego typu stacje – w Katowicach, pod Wrocławiem i koło Poznania. W planach jest kolejnych 5 stacji, Rzeszów, Sieradz, Stryków, Ciechocinek i Ostrów Mazowiecka.

źródła: hybridcars.com Tesla Promises ‘Free’ Supercharger Access ‘Forever’ For All Its Future Cars (2013), autoblog.com Tesla sends out ‘don’t use our Superchargers all the time’ letters (2015), tesla.com Supercharger Fair Use Policy (2017)