Piotr Lisowski

9 STY 19:30

proszę, wyłącz adblocka
reklamy na leftlane.pl nie zasłonią ci żadnych treści,
nie będą też same z siebie wydawały dźwięków

{module_contentholder,name="reklama750"}

Kia Stinger GT

napęd na tył, a pod maską V6 twin turbo i 365 KM!

Pod maską pracuje widlasty, 6-cylindrowy silnik twin-turbo o pojemności 3.3 litra, osiągający 510 Nm już od 1300 obr/min! Napęd przenoszony jest na tylne lub wszystkie koła, dzięki czemu Stinger przyspiesza do 100 km/h w ciągu zaledwie 5,1 sek i osiąga prędkość 269 km/h.

{module_contentholder, name="sty17_U248826_BP_infinity"}
{module_contentholder, name="sty17_U248827_BP_infinity"}
{module_contentholder, name="sty17_U248828_BP_infinity"}
{module_contentholder, name="sty17_U248829_BP_infinity"}
{module_contentholder, name="sty17_U317593_BP_infinity"}

Kia Motors zaprezentowała dziś zupełnie nowy model o nazwie Stinger, bazujący na koncepcyjnym modelu GT. Pięcioosobowy sedan o sylwetce sportowego coupé będzie konkurował w klasie, w której dominują samochody europejskich producentów.

Przetłoczenia poprowadzono tak, aby Kia Stinger sprawiała wrażenie sportowego coupé, a nie czterodrzwiowego rodzinnego sedana. Z tyłu charakter groźnego sportowego auta potęgują dyfuzor i cztery owalne końcówki układu wydechowego. Mimo to „Stinger nie jest samochodem, który ma umożliwić jak najszybsze dotarcie do celu. Stinger jest autem, w którym podróż do celu ma być przyjemnością.” – uważa Gregory Guillaume, główny stylista Kia Motors w Europie.

Pod względem rozstawu osi Stinger przerasta Audi A4, Infiniti Q50, Lexusa IS, BMW serii 4 Gran Coupé, a nawet Lexus GS i Mercedesa CLS. Jest też dłuższy (4830 mm) i szerszy (1870 mm) niż porównywalne modele w tym segmencie. Producent przekonuje, że przekłada się to na bardziej przestronne wnętrze.

Stinger to pierwszy model Kia, który umożliwia kierowcy wybór trybu pracy amortyzatorów - Dynamic Stability Damping Control. Dzięki temu systemowi Stinger potrafi dostosować siłę tłumienia amortyzatorów do warunków na drodze i do stylu jazdy.

Kia oferuje do wyboru dwa turbodoładowane silniki, każdy umieszczony wzdłużnie. 2-litrowy turbodoładowany silnik czterocylindrowy, oznaczony jako Theta II, generuje około 255 KM przy 6200 obr/min. Maksymalny moment obrotowy wynosi 353 Nm i jest dostępny od 1400 do 4000 obr/min.

Drugi silnik (Lambda II) – widlasty, sześciocylindrowy, twin-turbo – ma pojemność 3,3 litra i osiąga moc 365 KM przy 6000 obr/min oraz generuje moment obrotowy o wartości 510 Nm już od 1300 obr/min do 4500 obr/min. Z tym silnikiem pod maską Kia Stinger przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu zaledwie 5,1 sekundy i osiąga maksymalną prędkość wynoszącą 269 km/h.

Obydwie jednostki napędowe współpracują z 8-stopniową automatyczną skrzynią biegów, z możliwością zmiany przełożeń łopatkami przy kierownicy. Stinger to pierwszy sedan marki Kia oferowany, do wyboru, z napędem na tylne lub na cztery koła.

Wersje z napędem na tylne koła mają seryjnie montowany mechaniczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, aby podczas jazdy po drogach o śliskiej nawierzchni moment obrotowy między koła rozkładał się jak najbardziej równomiernie. Wentylowane hamulce tarczowe firmy Brembo należą do standardu wyposażenia odmiany V6 twin-turbo. Zaciski z przodu są czterotłoczkowe, a z tyłu – dwutłoczkowe.

W środku znajdziemy m.in. kolorowy Head-Up Display (HUD) o regulowanej wysokości, który umożliwi kierowcy zobaczenie najważniejszych informacji dotyczących jazdy na linii wzroku, przed przednią szybą. Poza tym w konsoli środkowej znajduje się miejsce na bezprzewodowe ładowanie smartfonów.

Podstawy system audio dla Stingera z 2-litrowym silnikiem obejmuje 6 głośników i siedmiocalowy ekran dotykowy. Wyposażenie Stingera z 3,3-litrowym V6 zawiera już 9 głośników i zewnętrzny wzmacniacz. Dostępny jest również zestaw Harman / Kardon o mocy 720 watów, z zewnętrznym wzmacniaczem oraz z 15 głośnikami i subwooferami umieszczonymi pod siedzeniami kierowcy i pasażera.

Oferowany w różnych wersjach silnikowych oraz z luksusowym wykończeniem i wyposażeniem Stinger trafi do sprzedaży zarówno w Stanach Zjednoczonych, jak i w Europie do końca 2017 roku. Ceny zostaną ogłoszone bliżej premiery rynkowej.

{module_contentholder, name="sty17_U247068_BP_infinity"}

proszę, wyłącz adblocka
reklamy na leftlane.pl nie zasłonią ci żadnych treści,
nie będą też same z siebie wydawały dźwięków

{module_contentholder,name="reklama300"}