Piotr Lisowski

27 LIS 20:25

Pierwsza Jazda

Ssang Yong rexton

I już to samo w sobie jest dosyć zaskakującą historią. Ale dalej jest jeszcze lepiej, bo wnętrze Rextona wygląda jakby ktoś skopiował 2x droższe Volvo XC 90. Może trochę w kanciasty sposób, ale mimo wszystko to porównanie do mistrza w klasie SUV. Dbałość o detale miejscami wyrywa z butów, np. skórzane elementy mają starannie poprowadzone przeszycia na skórze nappa.

proszę, wyłącz adblocka
reklamy na leftlane.pl nie zasłonią ci żadnych treści,
nie będą też same z siebie wydawały dźwięków

{module_contentholder,name="reklama750"}

Jakość wykonania wnętrza mocno zaskakuje na plusZalety

Do tego dochodzi wielki ekran systemu multimedialnego - 9,2", świetna jakość, szybki i wyposażony w najbardziej estetyczny interfejs, z jakim się zetknąłem. Włączając w to Volvo, Mercedesa, BMW i całą resztę dostępną na polskim rynku. Obsługa Android Auto i Map Google? Żaden problem.

Są nawet podgrzewane i wentylowane przednie fotele, jak i podgrzewana tylna kanapa. Może liczniki nie są w pełni elektroniczne, ale mimo analogowych wskazówek pomiędzy nimi znajduje się kolejny, 7 calowy ekran LCD. Poza tym Ssang Yong Rexton jest 7 osobowy. Widziałem już wiele 7 osobowych aut i wszystkie sprawiały wrażenie, jakby zostały zaprojektowane dla Nicka Vujicica. Ale nie Rexton.

W 3 rzędzie Ssang Yonga zaskakująco komfortowo mieszczą 2 osoby, zarówno jeżeli chodzi o miejsce na nogi, jak i na głowę. To dosyć podejrzane, bo Rexton ma "zaledwie" 4,85 długości, a z ciaśniejszym 3 rzędem spotkałem się nawet w dłuższych autach. Wyjaśnieniem jest trochę mniej przestrzenny 2 rząd siedzeń. Jeżeli kierowca ma 1,9 m wzrostu, wysoka osoba siedząca za nim będzie dotykała kolanami do oparcia.

Warto też wiedzieć, że napęd w Rextonie może być przekazywany na 2 lub 4 koła, zależnie od wersji. Auto może spodobać się fanom offroadu, bo zostało oparte na ramie, zawieszenie może być niezależne, wielowahaczowe lub ze sztywnym mostem. Trochę fajnie, bo zwiększa to odporność na uderzenia boczne, a trochę już nie, bo z tego powodu masa auta waha się od 1975 kg do 2243 kg, zależnie od silnika, skrzyni, napędu i wyposażenia. To znowu negatywnie wpływa na przyspieszenie, prowadzenie i zużycie paliwa.

interfejs działa płynnie,a ekran może mieć aż 9,2 calaWady

Silnik, który znajdował się pod maską tego egzemplarza, to diesel. Miał 2 litry pojemności, 181 KM, 420 Nm momentu obrotowego (od 1600 do 2600 obr./min), wszystko połączone z 7 stopniowym automatem. Gdy we 4 zapakowaliśmy się do auta, było stanowczo za mało mocy, żeby dynamicznie przyspieszać. Na domiar złego wyciszenie silnika trudno określić zwrotem idealne, albo nawet dobre.

Wg danych technicznych przyspieszenie do setki wynosi... no właśnie, producent nawet tego nie podaje. W każdym razie nie jest dobrze. Wyjściem z sytuacji będzie zakup wersji 2.0 benzyna. Turbodoładowany silnik generuje 225 KM i 350 Nm (od 1500 do 4500 obr./min), co powinno w znacznym stopniu rozwiązać problem braku przyspieszenia i hałasu.

Ceny

No i ceny, które też prezentują się podejrzanie niskie, bo Rexton startuje od 109 900 zł, po 146 900 zł w najwyższym wyposażeniu Sapphire - z benzyną 225 KM. Jednak parę rzeczy wymaga wtedy dopłaty. By mieć m.in. 7 miejsc, 4x4, 20 calowe felgi, automat i komplet wyposażenia, włącznie z pikowaną tapicerką nappa, kamerami 360 stopni, trzeba dorzucić ok 50 000 zł.

TESTY SAMOCHODÓW

Świetna Honda dla starych ludzi, czyli Civic 4D w sedanie - test, recenzja, opinie, wady, zalety, dane techniczne, opis, pickup, automat, cvt, turbo

Zostaw komentarz

proszę, wyłącz adblocka
reklamy na leftlane.pl nie zasłonią ci żadnych treści,
nie będą też same z siebie wydawały dźwięków