Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio

już w sprzedaży - dane techniczne, silnik V6, wyposażenie i cena

Piotr Lisowski

6 LIS 21:00

Ruszyły zamówienia na Alfa Romeo Stelvio w wersji Quadrifoglio, czyli na najszybszego SUV-a na świecie. Dla niezorientowanych, Quadrifoglio oznacza obecność pod maską 510 konnego silnika V6 stworzonego we współpracy z Ferrari. Napęd przekazywany jest tylko na tył, albo na wszystkie 4 koła. Nowy model kosztuje od 402 800 zł wzwyż.

GŁÓWNA

PRAWY PAS

WSPÓŁPRACA

INSTAGRAM

proszę, wyłącz adblocka
reklamy na leftlane.pl nie zasłonią ci żadnych treści,
nie będą też same z siebie wydawały dźwięków

{module_contentholder,name="reklama750"}

Najważniejsze jest jednak to, co pod maską. A znajdziemy tam silnik V6 o mocy 510 KM. Ma on 2.9 litra pojemności, jest w całości wykonany z aluminium i garściami czerpie z technologii Ferrari. Jego moment obrotowy wynosi 600 Nm i jest dostępny w zakresie pomiędzy 2500, a 5000 obr./min.

Silnik współpracuje z 8 stopniową, automatyczną przekładnią, która biegi zmienia w zaledwie 150 ms. Efekt to przyspieszenie do 100 km/h w czasie 3,8 sekundy i prędkość maksymalna 383 km/h, czyli całkiem nieźle jak na pojemne auto rodzinne o masie własnej 1830 kg. Pomimo tak wysokiej masy własnej, jest też wspomniane 510 KM, co daje zaledwie 3,6 kg na 1 KM.

Napęd Q4 odpowiada za przenoszenie mocy silnika na wszystkie 4 koła. Standardowo 100% momentu obrotowego trafia na oś tylną, ale w razie potrzeby skrzynia rozdzielcza może przekazać 50% na przednie koła. W mechanizmie różnicowym znajdują się także 2 sprzęgła, które pozwalają odrębnie sterować przekazaniem momentu na każde z kół. Wszystko po to, by auto radziło sobie jak najlepiej w warunkach trudnej przyczepności.

Dodatki mogą jednak znacznie podnieść cenę samochodu wynoszącą od 402 800 zł, a kwoty które trzeba zapłacić za niektóre opcje robią duże wrażenie. Dla przykładu - powiększone hamulce ceramiczno-węglowe wymagają dopłaty 33 000 zł, fotele sportowe Sparco to kolejne 15 800 zł. Nieco mniej trzeba dorzucić do trójwarstwowego lakieru Rosso Competizione - 10 500 zł, zaś kolejne 8900 zł można przeznaczyć na nawigację z ekranem o przekątnej 8,8".

Warto przypomnieć, że Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio ustanowiła przed miesiącem nowy rekord kategorii SUV na niemieckim torze Nürburgring. Auto pokonało ponad 20 kilometrów Nordschleife (północna pętla) w czasie 7 min 51,7 s, poprawiając o 8 s poprzedni rekord w swojej kategorii. To lepszy czas, niż uzyskało BMW M5 F10, Porsche 911 GT3 (996), Lamborghini Gallardo LP 560-4, czy Mercedes-Benz SLR McLaren.