GŁÓWNA

PRAWY PAS

WSPÓŁPRACA

INSTAGRAM

Piotr Lisowski

7 Lis 12:30

ABB pokazało najszybsze ładowarki na świecie - 600 kW!

Akumulatory zamontowane na dachu autobusów będą ładowane na przystankach mocą 600 kW przez 20 sekund. Podłączenie pojazdu do punktu ładowania trwa mniej niż sekundę. Jest to więc najszybsza na świecie technologia ładowania. Podczas postoju na przystanku końcowym autobus będzie ładowany w czasie od 1 do 5 minut, co umożliwi całkowite naładowanie akumulatorów.

 

{module_contentholder,name="reklama750-300"}

ABB otrzymała warte 20 mln USD zamówienie od szwajcarskiego producenta HESS na technologię błyskawicznego ładowania dla 20 autobusów elektrycznych wraz z powiązaną infrastrukturą. Autobusy staną się częścią floty miejskiego operatora we francuskim Nantes — Société d'Economie Mixte des Transports de l'Agglomération Nantaise (Semitan).

W pełni elektryczne, dwuprzegubowe autobusy o długości 24 metrów, które wyprodukuje firma HESS, będą pierwszymi tego typu pojazdami na świecie, które zostaną wyposażone w technologię szybkiego ładowania. Dzięki temu zwiększy się liczba przewożonych pasażerów przy jednoczesnym ograniczeniu hałasu i wyeliminowaniu emisji CO2. Nowe autobusy mają zostać wprowadzone na trasę pod koniec 2018 roku. Zarówno technologia szybkiego ładowania, jak i pokładowe wyposażenie trakcyjne ABB, są elementem rozwiązania TOSA (Trolleybus Optimisation Systčme Alimentation). Każdy z nowych autobusów elektrycznych będzie mógł przewieźć na raz 151 pasażerów.

– Ta rewolucyjna technologia nie wymaga sieci trakcyjnej i zapewnia cichy, bezemisyjny transport zbiorowy będący opłacalną alternatywą dla operatorów korzystających z autobusów zasilanych paliwami kopalnymi — powiedział Claudio Facchin, dyrektor Dywizji Produktów i Systemów Energetyki ABB.

Autobusy będą wykorzystywane na trasie BRT (linia 4), łączącej historyczne centrum Nantes z gminami położonymi na południowym brzegu Loary. Nowy system zwiększy przepustowość linii o 35 %, zapewniając zrównoważony transport dla około 2500 osób na godzinę. Od otwarcia linii w 2006 roku liczba pasażerów rosła, co doprowadziło do przepełnienia kursujących autobusów.

 

 

Ostatnio popularne: