Rusza przetarg na przebudowę „patatajki” w okolicach Żar i Żagania

Przez zaniedbania kolejnych rządów zaciskamy zęby ze wstydu. Nie chcemy nawet wiedzieć co myślą obcokrajowcy wjeżdżający na A18 z Berlina w kierunku Wrocławia. W końcu rusza przetarg na przebudowę 21 km południowej jezdni drogi krajowej nr 18. Do remontu pozostanie jeszcze około 50 km.

Każdy kto chociaż raz podróżował tzw. patatajką (nawierzchnia złożona z płyt betonowych i wyboje na asfaltowych łączeniach) nie chce powtarzać tych traumatycznych doznań. Kolejnym razem szuka zazwyczaj objazdu. Strażnicy graniczni czy policjanci często muszą walczyć ze wstydem, bo Niemcy pytają gdzie zaczyna się autostrada albo jak ominąć ten fragment.

Internauci śmieją się, że to swoisty test dla samochodów sprowadzanych z zachodu, w których nic nie puka i nic nie stuka, dopóki nie wjadą na odcinek wstydu. Chodzi o południową jezdnię drogi krajowej nr 18 (północna jezdnia tej trasy została wyremontowana w 2006 roku).

Będzie przebudowa drogi wstydu

GDDKiA wybierze wykonawcę, którego zadaniem będzie przebudowa południowej jezdni autostrady A18 Olszyna – Golnice wraz z budową Obwodu Utrzymania Autostrady i przygotowaniem zaplecza. Całość potrwa około 25 miesięcy od momentu podpisania umowy.

Jak możemy przeczytać na stronie GDDKiA – to inwestycja, na którą kierowcy czekali od lat. Stan techniczny nawierzchni jezdni południowej na trasie Olszyna – Golnice jest zły. Na całym odcinku występują spękania podłużne i poprzeczne, a także wykruszenia i ubytki w płytach betonowych, co jest odczuwalne podczas podróży. Nawierzchnia jest niejednorodna, ponieważ najbardziej zniszczone płyty betonowe pokryto masą bitumiczną. Wykonywane na bieżąco zabiegi utrzymaniowe nie poprawiają długofalowo komfortu i bezpieczeństwa jazdy użytkowników drogi, dlatego konieczna jest gruntowna przebudowa tej trasy – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

Tak wyglądał fragment Berlinki (Reichsautobahn Berlin-Königsberg) w 1936 roku. Droga miała spiąć Berlin z Królewcem za czasów III Rzeszy. Ten odcinek w okolicach Szczecina właśnie doczekał się remontu, prace trwają.

 

Komentarze

Najnowsze


  

Testy

więcej >>

pOPULARNE

Rusza przetarg na przebudowę „patatajki” w okolicach Żar i Żagania
Rusza przetarg na przebudowę „patatajki” w okolicach Żar i Żagania
Rusza przetarg na przebudowę „patatajki” w okolicach Żar i Żagania

Przez zaniedbania kolejnych rządów zaciskamy zęby ze wstydu. Nie chcemy nawet wiedzieć co myślą obcokrajowcy wjeżdżający na A18 z Berlina w kierunku Wrocławia. W końcu rusza przetarg na przebudowę 21 km południowej jezdni drogi krajowej nr 18. Do remontu pozostanie jeszcze około 50 km.

Każdy kto chociaż raz podróżował tzw. patatajką (nawierzchnia złożona z płyt betonowych i wyboje na asfaltowych łączeniach) nie chce powtarzać tych traumatycznych doznań. Kolejnym razem szuka zazwyczaj objazdu. Strażnicy graniczni czy policjanci często muszą walczyć ze wstydem, bo Niemcy pytają gdzie zaczyna się autostrada albo jak ominąć ten fragment.

Internauci śmieją się, że to swoisty test dla samochodów sprowadzanych z zachodu, w których nic nie puka i nic nie stuka, dopóki nie wjadą na odcinek wstydu. Chodzi o południową jezdnię drogi krajowej nr 18 (północna jezdnia tej trasy została wyremontowana w 2006 roku).

Będzie przebudowa drogi wstydu

GDDKiA wybierze wykonawcę, którego zadaniem będzie przebudowa południowej jezdni autostrady A18 Olszyna – Golnice wraz z budową Obwodu Utrzymania Autostrady i przygotowaniem zaplecza. Całość potrwa około 25 miesięcy od momentu podpisania umowy.

Jak możemy przeczytać na stronie GDDKiA – to inwestycja, na którą kierowcy czekali od lat. Stan techniczny nawierzchni jezdni południowej na trasie Olszyna – Golnice jest zły. Na całym odcinku występują spękania podłużne i poprzeczne, a także wykruszenia i ubytki w płytach betonowych, co jest odczuwalne podczas podróży. Nawierzchnia jest niejednorodna, ponieważ najbardziej zniszczone płyty betonowe pokryto masą bitumiczną. Wykonywane na bieżąco zabiegi utrzymaniowe nie poprawiają długofalowo komfortu i bezpieczeństwa jazdy użytkowników drogi, dlatego konieczna jest gruntowna przebudowa tej trasy – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

Tak wyglądał fragment Berlinki (Reichsautobahn Berlin-Königsberg) w 1936 roku. Droga miała spiąć Berlin z Królewcem za czasów III Rzeszy. Ten odcinek w okolicach Szczecina właśnie doczekał się remontu, prace trwają.