Ujawniono ceny nowej Corolli – bez diesli, więcej hybryd i bogate wyposażenie

Wielkimi krokami zbliża się rynkowy debiut zupełnie nowej, dwunastej generacji Toyoty Corolli. Samochód wjedzie do salonów w marcu, a nim to nastąpi – Japończycy ujawnili ceny swojego nowego kompaktowego modelu. Najtańszy model kosztuje 75 900 złotych.

Końca dobiega kariera zarówno produkowanej od 2013 roku jedenastej generacji Corolli Sedan, jak i sprzedawanego pół roku dłużej Aurisa. Oba samochody zastąpi tym razem jednolita rodzina modeli, które nazywać się będą po prostu Corolla – niezależnie od nadwozia.

Podstawowo – 1,2-litrowy benzyniak

Będzie zupełnie, jak przed 2007 rokiem, kiedy to Auris wkroczył na europejski rynek na miejsce hatchbacka i później – kombi. Sprzedaż skompletowanej po latach rodziny Corolli ruszy w marcu 2019 roku, a już teraz Toyota ujawniła cennik.

Podstawowy model to hatchback w wariancie Active, który będzie napędzany 1,2-litrowym benzyniakiem o mocy 116 KM. Cena – 75 900 złotych lub dodatkowo 3000 dopłaty, jeśli mowa o wersji kombi. W przypadku wariantu sedan, najtańszy wariant to wydatek 77 900 złotych. Samochód w takiej konfiguracji 1,6-litrowy benzyniak o mocy 132 KM. Powiew tradycji!

Po jednej benzynie i żadnych diesli

No i w kwestii klasycznych źródeł napędu to wszystko. W gamie silnikowej Corolli póki co zabraknie jednostek benzynowych o innych pojemnościach i wariantach mocy. Nie będzie też diesli – Japończycy powoli wycofują się z konstruowania silników wysokoprężnych. Rośnie za to znaczenie wariantów hybrydowych.

Tym razem będą dostępne bowiem aż dwie odmiany z napędem spalinowo-elektrycznym. Pierwsza będzie zawierać w sobie 1,8-litrowy silnik benzynowy o mocy 122 KM, a druga – 2,0-litrowego benzyniaka o mocy 180 KM.

Wybór między tymi opcjami będą mieli nabywcy wersji hatchback oraz kombi. Cena podstawowego wariantu w przypadku hatchbacka to 89 900 złotych, dla kombi 92 900 złotych, a sedana – 93 900 złotych. Mocniejszy, dla hatchbacka i kombi, to odpowiednio koszt 106 900 złotych i 110 900 złotych. Kupujący sedana będą mogli dobrać jedynie słabszą, 122-konną odmianę.

Zróżnicowany wybór

Toyota przewidziała cztery wersje wyposażeniowe – Active, Comfort, Executive i Selection. Pierwsze dwa będą dostępne z każdą jednostką napędową, Executive tylko z odmianami hybrydowymi, a Selection – tylko dla wersji hatchback i kombi.

Najdroższym wariantem Aurisa będzie kombi Selection w hybrydowej wersji 2-litrowym benzyniakiem. Będzie on kosztował 132 400 złotych.

Bogate wyposażenie

Ceny nowej Corolli są dość wysokie, jednak rekompensatą ma być bogate wyposażenie już od bazowej wersji. Składać się będzie na to m.in. adaptacyjny tempomat, złącza USB/AUX, światła do jazdy dziennej w technologii LED i system zapobiegający kolizjom.

Komentarze

Najnowsze


  

Testy

więcej >>

pOPULARNE

Ujawniono ceny nowej Corolli – bez diesli, więcej hybryd i bogate wyposażenie
Ujawniono ceny nowej Corolli – bez diesli, więcej hybryd i bogate wyposażenie
Ujawniono ceny nowej Corolli – bez diesli, więcej hybryd i bogate wyposażenie

Wielkimi krokami zbliża się rynkowy debiut zupełnie nowej, dwunastej generacji Toyoty Corolli. Samochód wjedzie do salonów w marcu, a nim to nastąpi – Japończycy ujawnili ceny swojego nowego kompaktowego modelu. Najtańszy model kosztuje 75 900 złotych.

Końca dobiega kariera zarówno produkowanej od 2013 roku jedenastej generacji Corolli Sedan, jak i sprzedawanego pół roku dłużej Aurisa. Oba samochody zastąpi tym razem jednolita rodzina modeli, które nazywać się będą po prostu Corolla – niezależnie od nadwozia.

Podstawowo – 1,2-litrowy benzyniak

Będzie zupełnie, jak przed 2007 rokiem, kiedy to Auris wkroczył na europejski rynek na miejsce hatchbacka i później – kombi. Sprzedaż skompletowanej po latach rodziny Corolli ruszy w marcu 2019 roku, a już teraz Toyota ujawniła cennik.

Podstawowy model to hatchback w wariancie Active, który będzie napędzany 1,2-litrowym benzyniakiem o mocy 116 KM. Cena – 75 900 złotych lub dodatkowo 3000 dopłaty, jeśli mowa o wersji kombi. W przypadku wariantu sedan, najtańszy wariant to wydatek 77 900 złotych. Samochód w takiej konfiguracji 1,6-litrowy benzyniak o mocy 132 KM. Powiew tradycji!

Po jednej benzynie i żadnych diesli

No i w kwestii klasycznych źródeł napędu to wszystko. W gamie silnikowej Corolli póki co zabraknie jednostek benzynowych o innych pojemnościach i wariantach mocy. Nie będzie też diesli – Japończycy powoli wycofują się z konstruowania silników wysokoprężnych. Rośnie za to znaczenie wariantów hybrydowych.

Tym razem będą dostępne bowiem aż dwie odmiany z napędem spalinowo-elektrycznym. Pierwsza będzie zawierać w sobie 1,8-litrowy silnik benzynowy o mocy 122 KM, a druga – 2,0-litrowego benzyniaka o mocy 180 KM.

Wybór między tymi opcjami będą mieli nabywcy wersji hatchback oraz kombi. Cena podstawowego wariantu w przypadku hatchbacka to 89 900 złotych, dla kombi 92 900 złotych, a sedana – 93 900 złotych. Mocniejszy, dla hatchbacka i kombi, to odpowiednio koszt 106 900 złotych i 110 900 złotych. Kupujący sedana będą mogli dobrać jedynie słabszą, 122-konną odmianę.

Zróżnicowany wybór

Toyota przewidziała cztery wersje wyposażeniowe – Active, Comfort, Executive i Selection. Pierwsze dwa będą dostępne z każdą jednostką napędową, Executive tylko z odmianami hybrydowymi, a Selection – tylko dla wersji hatchback i kombi.

Najdroższym wariantem Aurisa będzie kombi Selection w hybrydowej wersji 2-litrowym benzyniakiem. Będzie on kosztował 132 400 złotych.

Bogate wyposażenie

Ceny nowej Corolli są dość wysokie, jednak rekompensatą ma być bogate wyposażenie już od bazowej wersji. Składać się będzie na to m.in. adaptacyjny tempomat, złącza USB/AUX, światła do jazdy dziennej w technologii LED i system zapobiegający kolizjom.