Audi e-tron GT – nadchodzi pierwszy konkurent Tesli Model S, ale powoli

Audi przedstawia oficjalną zapowiedź swojego pierwszego, elektrycznego modelu, który będzie konkurować bezpośrednio z Teslą Model S. E-tron GT póki co jest prototypem, a na drogi wyjedzie za dwa lata, pod koniec 2020 roku. Ma imponować osiągami, ale pięta achillesowa pozostaje ta sama – mizerny zasięg.

Niemieckie marki premium szykują się do ofensywy w klasie samochodów elektrycznych. U Audi, gama o przydomku e-tron ma składać się docelowo z kilku modeli. Pierwszy jest już gotowy do sprzedaży – średniej wielkości SUV zmierzy się m.in. z Jaguarem I-Pace i Mercedesem eQC.

Drugim odcinkiem sagi będzie majestatyczny fastback o sylwetce podobnej do A7, oddelegowany jednak do zupełnie innej roli. Audi e-tron GT, dzięki swojemu całkowicie elektrycznemu napędowi, ma być bezpośrednim konkurentem Tesli Model S.

Po wielu zapowiedziach zbliża się zatem zdecydowana i konkretna odpowiedź na kalifornijskie auto, które odegrało ogromną rolę w przebiciu się samochodów elektrycznych do powszechnej świadomości.

Stylistycznie zapowiada się kawał świetnie wyglądającego samochodu. Styliści popuścili wodze fantazji, przez co masywne nadwozie zdobią liczne przetłoczenia, muskularne nadkola czy agresywnie stylizowane lampy. E-tron GT ma być sedanem. O sukcesie autorów projektu może świadczyć fakt, że trzeba się będzie przyjrzeć dokładnie, aby tę cechę nadwozia dostrzec.

E-tron GT w wersji studyjnej ma rozstaw osi o długości 2,90 metra, mierzy niecałe 5 metrów długości i 1,96 metra szerokości. Jednocześnie, auto będzie zaskakująco niskie – dokładnie 1,38 metra wysokości.

Układ napędowy e-trona GT osiąga moc 582 KM. Samochód maksymalnie rozpędzi się do 240 km/h, osiągnie 100 km/h w 3,5 sekundy, a zasięg – oszacowano na 400 KM. Średnio. Widać, jaki parametr, pomimo przechwałek wielkich koncernów, dalej pozostaje piętą achillesową samochodów elektrycznych. Pytanie, kiedy uda się to zmienić.

Pocieszeniem jest fakt, że e-tron GT to jeszcze nieukończony projekt. Samochód jest obecnie wciąż tylko prototypem, a jego seryjny wariant ma trafić na rynek dopiero za 2 lata – na przełomie 2020 i 2021 roku. W międzyczasie, bo już w przyszłym roku, do sprzedaży trafi techniczny krewny e-trona GT – Porsche Taycan.

Patrząc na wiek Tesli Model S (na rynku od 6 lat), niebawem pytanie „co na to konkurencja” będzie trzeba obrócić. Jaka będzie odpowiedź Tesli na poczynania konkurencji?

Komentarze

Najnowsze


  

Testy

więcej >>

pOPULARNE

Audi e-tron GT – nadchodzi pierwszy konkurent Tesli Model S, ale powoli
Audi e-tron GT – nadchodzi pierwszy konkurent Tesli Model S, ale powoli
Audi e-tron GT – nadchodzi pierwszy konkurent Tesli Model S, ale powoli

Audi przedstawia oficjalną zapowiedź swojego pierwszego, elektrycznego modelu, który będzie konkurować bezpośrednio z Teslą Model S. E-tron GT póki co jest prototypem, a na drogi wyjedzie za dwa lata, pod koniec 2020 roku. Ma imponować osiągami, ale pięta achillesowa pozostaje ta sama – mizerny zasięg.

Niemieckie marki premium szykują się do ofensywy w klasie samochodów elektrycznych. U Audi, gama o przydomku e-tron ma składać się docelowo z kilku modeli. Pierwszy jest już gotowy do sprzedaży – średniej wielkości SUV zmierzy się m.in. z Jaguarem I-Pace i Mercedesem eQC.

Drugim odcinkiem sagi będzie majestatyczny fastback o sylwetce podobnej do A7, oddelegowany jednak do zupełnie innej roli. Audi e-tron GT, dzięki swojemu całkowicie elektrycznemu napędowi, ma być bezpośrednim konkurentem Tesli Model S.

Po wielu zapowiedziach zbliża się zatem zdecydowana i konkretna odpowiedź na kalifornijskie auto, które odegrało ogromną rolę w przebiciu się samochodów elektrycznych do powszechnej świadomości.

Stylistycznie zapowiada się kawał świetnie wyglądającego samochodu. Styliści popuścili wodze fantazji, przez co masywne nadwozie zdobią liczne przetłoczenia, muskularne nadkola czy agresywnie stylizowane lampy. E-tron GT ma być sedanem. O sukcesie autorów projektu może świadczyć fakt, że trzeba się będzie przyjrzeć dokładnie, aby tę cechę nadwozia dostrzec.

E-tron GT w wersji studyjnej ma rozstaw osi o długości 2,90 metra, mierzy niecałe 5 metrów długości i 1,96 metra szerokości. Jednocześnie, auto będzie zaskakująco niskie – dokładnie 1,38 metra wysokości.

Układ napędowy e-trona GT osiąga moc 582 KM. Samochód maksymalnie rozpędzi się do 240 km/h, osiągnie 100 km/h w 3,5 sekundy, a zasięg – oszacowano na 400 KM. Średnio. Widać, jaki parametr, pomimo przechwałek wielkich koncernów, dalej pozostaje piętą achillesową samochodów elektrycznych. Pytanie, kiedy uda się to zmienić.

Pocieszeniem jest fakt, że e-tron GT to jeszcze nieukończony projekt. Samochód jest obecnie wciąż tylko prototypem, a jego seryjny wariant ma trafić na rynek dopiero za 2 lata – na przełomie 2020 i 2021 roku. W międzyczasie, bo już w przyszłym roku, do sprzedaży trafi techniczny krewny e-trona GT – Porsche Taycan.

Patrząc na wiek Tesli Model S (na rynku od 6 lat), niebawem pytanie „co na to konkurencja” będzie trzeba obrócić. Jaka będzie odpowiedź Tesli na poczynania konkurencji?