To koniec Lublinów we flocie Bodzio Meble – o dziwo, wytrzymały do 2018 roku

Kończy się pewna epoka. Ostatnia duża firma usuwa ze swojej floty dostawczaków słynnego Lublina. Choć te toporne, powolne i awaryjne samochody wycofano z produkcji 11 lat temu, to działały one dla Bodzio Meble do teraz. W końcu nadszedł jednak czas na zmiany. Lubliny zastąpią Hyundaie H350.

Jednego Lublinowi odmówić nie można. Samochód pomimo fatalnej jakości poszycia nadwozia, prymitywnej techniki i mało dynamicznego napędu, zrobił zaskakująco dużą karierę. Swego czasu Lubliny stosowały służby publiczne w wielu polskich miastach, jeździły one dla firm kurierskich, poczty i zajechały nawet daleko poza granice naszego kraju.

Zdjęcia wysłużonych, bliskich dziś biodegradacji, Lublinów można znaleźć z takich państw, jak Czechy, Białoruś, Węgry, Serbia, Włochy, a nawet Syria. Czas jednak leci nieubłaganie, a konkurencja już dawno temu przekazała nabywcom, że wszystko jest lepsze, byle nie Lublin…

Lublin, debiutując w 1993 roku, wytrzymał w produkcji aż do 2007 roku, przechodząc po drodze dwie duże modernizacje. Samochód do końca nie cieszył się dobrą opinią wśród użytkowników, stając się jednak częścią polskiego krajobrazu. To dlatego pewnie wielu traktuje go dziś z sentymentem.

Desperacka próba reaktywacji Lublina jako Pasagon skończyła się tak szybko, jak się zaczęła. Nie uchroniła od procesu masowego znikania Lublinów z dróg, które dzisiaj są już coraz większym rarytasem. Niebawem ten stan tylko się pogłębi.

Firma Bodzio Meble zapowiedziała bowiem, że w przyszłym roku całkowicie zmodernizuje swoją flotę samochodów dostawczych. Lubliny, które służyły po dziś dzień (!), w najbliższych tygodniach wyprą równie oryginalne Hyundaie H350.

Zlecenie polskiej firmy meblarskiej z pewnością tchnie nieco życia w sprzedaż tego koreańskiego auta, bowiem jego popularność jest znikoma. A Lubliny… Pozostaje już tylko pożegnać. Najwyższy czas.

źródło: 40ton

Komentarze

Najnowsze


  

Testy

więcej >>

pOPULARNE

To koniec Lublinów we flocie Bodzio Meble – o dziwo, wytrzymały do 2018 roku
To koniec Lublinów we flocie Bodzio Meble – o dziwo, wytrzymały do 2018 roku
To koniec Lublinów we flocie Bodzio Meble – o dziwo, wytrzymały do 2018 roku

Kończy się pewna epoka. Ostatnia duża firma usuwa ze swojej floty dostawczaków słynnego Lublina. Choć te toporne, powolne i awaryjne samochody wycofano z produkcji 11 lat temu, to działały one dla Bodzio Meble do teraz. W końcu nadszedł jednak czas na zmiany. Lubliny zastąpią Hyundaie H350.

Jednego Lublinowi odmówić nie można. Samochód pomimo fatalnej jakości poszycia nadwozia, prymitywnej techniki i mało dynamicznego napędu, zrobił zaskakująco dużą karierę. Swego czasu Lubliny stosowały służby publiczne w wielu polskich miastach, jeździły one dla firm kurierskich, poczty i zajechały nawet daleko poza granice naszego kraju.

Zdjęcia wysłużonych, bliskich dziś biodegradacji, Lublinów można znaleźć z takich państw, jak Czechy, Białoruś, Węgry, Serbia, Włochy, a nawet Syria. Czas jednak leci nieubłaganie, a konkurencja już dawno temu przekazała nabywcom, że wszystko jest lepsze, byle nie Lublin…

Lublin, debiutując w 1993 roku, wytrzymał w produkcji aż do 2007 roku, przechodząc po drodze dwie duże modernizacje. Samochód do końca nie cieszył się dobrą opinią wśród użytkowników, stając się jednak częścią polskiego krajobrazu. To dlatego pewnie wielu traktuje go dziś z sentymentem.

Desperacka próba reaktywacji Lublina jako Pasagon skończyła się tak szybko, jak się zaczęła. Nie uchroniła od procesu masowego znikania Lublinów z dróg, które dzisiaj są już coraz większym rarytasem. Niebawem ten stan tylko się pogłębi.

Firma Bodzio Meble zapowiedziała bowiem, że w przyszłym roku całkowicie zmodernizuje swoją flotę samochodów dostawczych. Lubliny, które służyły po dziś dzień (!), w najbliższych tygodniach wyprą równie oryginalne Hyundaie H350.

Zlecenie polskiej firmy meblarskiej z pewnością tchnie nieco życia w sprzedaż tego koreańskiego auta, bowiem jego popularność jest znikoma. A Lubliny… Pozostaje już tylko pożegnać. Najwyższy czas.

źródło: 40ton