Jaki jest rzeczywisty zasięg samochodów elektrycznych przy 120 km/h?

Tesla Model 3 vs Hyundai Kona Electric vs Ioniq Electric vs Nissan Leaf vs Renault Zoe.

Bo jeżeli myślisz, że jest to zasięg deklarowany przez producenta – nic z tych rzeczy. Ten zazwyczaj sprawdza się przy baaardzo delikatnej jeździe po mieście, lub w trasie, ale w porywach do 90 km/h. Tyle, że przecież niemal nikt nie jedzie na autostradzie z taką prędkością. Częściej jest to 120 lub 140 km/h.

Problem jest taki, że zasięg aut elektrycznych mocno spada wraz z rosnącą prędkością. Danych dotyczących 140 km/h nie mamy, jednak wypożyczalnia aut Nextmove postanowiła sprawdzić jak się sprawy mają przy 120 km/h.

Na początek ranking zużycia energii elektrycznej na 100 km.

  1. Hyundai Ioniq Electric – 14,4 kWh/100 km
  2. Tesla Model 3 – 14,7 kWh/100 km
  3. Hyundai Kona Electric – 16,6 kWh/100 km
  4. Nissan Leaf II – 17,1 kWh/100 km
  5. Renault Zoe – 17,3 kWh/100 km

Jak widać najbardziej oszczędnym autem okazał się Hyundai Ioniq Electric, zaraz później jest Tesla Model 3. Najmniej ekonomicznymi samochodami okazały się Nissan Leaf II oraz Renault Zoe, co potwierdzają i nasze obserwacje. Kona Electric okazała się gorsza od Ioniq prawdopodobnie ze względu na gorszą aerodynamikę – w końcu jest to SUV.

Najoszczędniejszy przejedzie najmniej

Gdy te wyniki odniesiemy do pojemności baterii, największym zasięgiem wykazuje się Tesla Model 3 (75 kWh, 510 km). Drugie miejsce należy do Hyundaia Kona Electric (64 kWh, 386 km), potem mamy Renault Zoe (41 kWh, 228 km), Nissan Leaf II (ok. 37 kWh, 216 km), a na końcu w teorii najbardziej oszczędny Hyundai Ioniq Electric z wynikiem 194 km. Jest to efekt zamontowania w nim najmniejszej z baterii – 28 kWh.

źródło: elektrowoz.pl

Komentarze

Najnowsze


  

Testy

więcej >>

pOPULARNE

Jaki jest rzeczywisty zasięg samochodów elektrycznych przy 120 km/h?
Jaki jest rzeczywisty zasięg samochodów elektrycznych przy 120 km/h?
Jaki jest rzeczywisty zasięg samochodów elektrycznych przy 120 km/h?

Tesla Model 3 vs Hyundai Kona Electric vs Ioniq Electric vs Nissan Leaf vs Renault Zoe.

Bo jeżeli myślisz, że jest to zasięg deklarowany przez producenta – nic z tych rzeczy. Ten zazwyczaj sprawdza się przy baaardzo delikatnej jeździe po mieście, lub w trasie, ale w porywach do 90 km/h. Tyle, że przecież niemal nikt nie jedzie na autostradzie z taką prędkością. Częściej jest to 120 lub 140 km/h.

Problem jest taki, że zasięg aut elektrycznych mocno spada wraz z rosnącą prędkością. Danych dotyczących 140 km/h nie mamy, jednak wypożyczalnia aut Nextmove postanowiła sprawdzić jak się sprawy mają przy 120 km/h.

Na początek ranking zużycia energii elektrycznej na 100 km.

  1. Hyundai Ioniq Electric – 14,4 kWh/100 km
  2. Tesla Model 3 – 14,7 kWh/100 km
  3. Hyundai Kona Electric – 16,6 kWh/100 km
  4. Nissan Leaf II – 17,1 kWh/100 km
  5. Renault Zoe – 17,3 kWh/100 km

Jak widać najbardziej oszczędnym autem okazał się Hyundai Ioniq Electric, zaraz później jest Tesla Model 3. Najmniej ekonomicznymi samochodami okazały się Nissan Leaf II oraz Renault Zoe, co potwierdzają i nasze obserwacje. Kona Electric okazała się gorsza od Ioniq prawdopodobnie ze względu na gorszą aerodynamikę – w końcu jest to SUV.

Najoszczędniejszy przejedzie najmniej

Gdy te wyniki odniesiemy do pojemności baterii, największym zasięgiem wykazuje się Tesla Model 3 (75 kWh, 510 km). Drugie miejsce należy do Hyundaia Kona Electric (64 kWh, 386 km), potem mamy Renault Zoe (41 kWh, 228 km), Nissan Leaf II (ok. 37 kWh, 216 km), a na końcu w teorii najbardziej oszczędny Hyundai Ioniq Electric z wynikiem 194 km. Jest to efekt zamontowania w nim najmniejszej z baterii – 28 kWh.

źródło: elektrowoz.pl