Kolejny VW Passat może być produkowany tylko w… Czechach

Grupa Volkswagena szykuje duże przemeblowanie. Niemiecki koncern chce zbudować dużą gamę elektrycznych pojazdów, do których potrzeba odpowiednich mocy produkcyjnych. Ofiarą tego padnie VW Passat, który po raz pierwszy w historii od 2023 roku prawdopodobnie nie będzie produkowany już w Niemczech. Może paść na Czechy.

Volkswagen Passat to samochód, którego nie trzeba nikomu przedstawiać. Przez 45 lat produkcji doczekał się ośmiu generacji, miliona sprzedanych sztuk na całym świecie i doskonałej rozpoznawalności.

Passat coraz słabszy

Średniej wielkości auto niemieckiej marki wciąż sprzedaje się bardzo dobrze, jednak i on notuje spadki popularności w szerszej perspektywie. To choroba powszechnie panująca w klasie średniej, która jest w coraz większym kryzysie. Rola Passata w gamie Volkswagena ma w przyszłości w dodatku stracić nieco na znaczeniu.

A przynajmniej tak można odczytać działania koncernu z Wolfsburga. Nie zależy już mu na tym, aby Passat był w przyszłości „Made in Germany”. Dziewiąta generacja, która ma zadebiutować w 2023 roku, nie ma już być produkowana ani w zakładach w Emden, ani w Zwickau.

Emden tylko dla elektryków

Skąd taka zmiana? Volkswagen szykuje się do ofensywy samochodów elektrycznych. Już w przyszłym roku na rynek trafi elektryczny hatchback I.D. Neo, który stworzy fundamenty pod całą gamę samochodów na prąd z serii I.D.

Niemcy wiążą duże nadzieje co do sprzedaży tych pojazdów. Aby sprostać tym oczekiwaniom trzeba się przygotować odpowiednie moce produkcyjne. Aż 3 niemieckie zakłady Volkswagena mają budować różne modele z serii I.D.. Jedna, ma w całości zostać przekształcona w produkującą samochody elektryczne.

Czeski Passat?

Chodzi o zakłady w Emden, gdzie obecnie jeszcze produkuje się Passata w obu wersjach nadwozia i w wersjach specjalnych. Zmiana profilu tej fabryki oznacza koniec produkcji tego samochodu w Niemczech, bo inne zakłady w Zwickau nie mają już się zajmować więcej tym modelem.

Od 2023 roku, zajmie się tym fabryka koncernu Volkswagena ulokowana poza ojczystym krajem. Jak podał koncern w komunikacie z 16 listopada, wybór padnie prawdopodobnie na zakłady Skody we wsi Kvasiny w Czechach.

Równowaga zachowana

Obecnie wytwarza się tam Skodę Superb, Kodiaq, Karoq i Seata Atekę. Przeniesienie tam w całości produkcji Passata spowodowałoby spore oszczędności w kosztach produkcji, bo Superb i Passat to w końcu pokrewne konstrukcje.

Co ciekawe, produkcja Passata w Kvasinach oznaczać będzie… przenosiny produkcji Skody Karoq i Seata Ateki do innych zakładów. Mówi się o nowej fabryce we Wschodniej Europie.

Komentarze

Najnowsze


  

Testy

więcej >>

pOPULARNE

Kolejny VW Passat może być produkowany tylko w… Czechach
Kolejny VW Passat może być produkowany tylko w… Czechach
Kolejny VW Passat może być produkowany tylko w… Czechach

Grupa Volkswagena szykuje duże przemeblowanie. Niemiecki koncern chce zbudować dużą gamę elektrycznych pojazdów, do których potrzeba odpowiednich mocy produkcyjnych. Ofiarą tego padnie VW Passat, który po raz pierwszy w historii od 2023 roku prawdopodobnie nie będzie produkowany już w Niemczech. Może paść na Czechy.

Volkswagen Passat to samochód, którego nie trzeba nikomu przedstawiać. Przez 45 lat produkcji doczekał się ośmiu generacji, miliona sprzedanych sztuk na całym świecie i doskonałej rozpoznawalności.

Passat coraz słabszy

Średniej wielkości auto niemieckiej marki wciąż sprzedaje się bardzo dobrze, jednak i on notuje spadki popularności w szerszej perspektywie. To choroba powszechnie panująca w klasie średniej, która jest w coraz większym kryzysie. Rola Passata w gamie Volkswagena ma w przyszłości w dodatku stracić nieco na znaczeniu.

A przynajmniej tak można odczytać działania koncernu z Wolfsburga. Nie zależy już mu na tym, aby Passat był w przyszłości „Made in Germany”. Dziewiąta generacja, która ma zadebiutować w 2023 roku, nie ma już być produkowana ani w zakładach w Emden, ani w Zwickau.

Emden tylko dla elektryków

Skąd taka zmiana? Volkswagen szykuje się do ofensywy samochodów elektrycznych. Już w przyszłym roku na rynek trafi elektryczny hatchback I.D. Neo, który stworzy fundamenty pod całą gamę samochodów na prąd z serii I.D.

Niemcy wiążą duże nadzieje co do sprzedaży tych pojazdów. Aby sprostać tym oczekiwaniom trzeba się przygotować odpowiednie moce produkcyjne. Aż 3 niemieckie zakłady Volkswagena mają budować różne modele z serii I.D.. Jedna, ma w całości zostać przekształcona w produkującą samochody elektryczne.

Czeski Passat?

Chodzi o zakłady w Emden, gdzie obecnie jeszcze produkuje się Passata w obu wersjach nadwozia i w wersjach specjalnych. Zmiana profilu tej fabryki oznacza koniec produkcji tego samochodu w Niemczech, bo inne zakłady w Zwickau nie mają już się zajmować więcej tym modelem.

Od 2023 roku, zajmie się tym fabryka koncernu Volkswagena ulokowana poza ojczystym krajem. Jak podał koncern w komunikacie z 16 listopada, wybór padnie prawdopodobnie na zakłady Skody we wsi Kvasiny w Czechach.

Równowaga zachowana

Obecnie wytwarza się tam Skodę Superb, Kodiaq, Karoq i Seata Atekę. Przeniesienie tam w całości produkcji Passata spowodowałoby spore oszczędności w kosztach produkcji, bo Superb i Passat to w końcu pokrewne konstrukcje.

Co ciekawe, produkcja Passata w Kvasinach oznaczać będzie… przenosiny produkcji Skody Karoq i Seata Ateki do innych zakładów. Mówi się o nowej fabryce we Wschodniej Europie.