Nikola Tre z zasięgiem 1200 km – pierwsza sensowna nie-spalinowa ciężarówka?

Brzmi to co najmniej jak niezręczny zbieg okoliczności, ale nie – pod żadnym pozorem nie mylcie przedsiębiorstwa Nikola Motor z Tesla Inc. Ten pierwszy, to niewielki startup, który ma ambitne plany co do produkcji elektrycznych ciężarówek. Model Tre stworzono z myślą o Europie. Kwestia zasięgu nareszcie zmierza w dobrą stronę.

Oto najnowszy projekt ciągnika siodłowego z napędem wodorowo-elektryznym. Nikola Tre (z norweskiego, trzy) została opracowana przez startup z Utah specjalnie dla Europy. W przyszłości, Amerykanie chcą spróbować podbić serca kierowców na Starym Kontynencie.

Co w ogóle oznacza “specjalnie dla Europy”? Przede wszystkim rozchodzi się o wymiary, bowiem w tej kwestii panują u nas o wiele bardziej restrykcyjne przepisy, niż za Oceanem. Ciągnik spełnia przepisy co do długości, a sylwetką wpisuje się w klasyczny schemat takiego pojazdu w Europie.

Z zewnątrz, zwraca uwagę oczywiście oryginalną, wykończoną lampami LED kabiną i np. zasłoniętą drugą osią, jednak nie to jest tutaj najważniejsze. Nikola Tre ma wyróżniać się przede wszystkim napędem.

Ma być ona w przyszłości oferowana w różnych wariantach mocy, poczynając od 500, na 1000 KM kończąc. W przypadku pojazdów ciężarowych, nie sposób pominąć kwestię zasięgu. I w tej kwestii, Nikola Tre ma być sporym krokiem naprzód wśród tej wielkości pojazdów z niekonwencjonalnym napędem.

Zasięg ma wynosić, w zależności od odmiany, od 500 do 1200 KM na jednym ładowaniu. Wraz z pracami konstruktorskimi, które ciągle trwają, te parametry mogą się jeszcze polepszyć.

Prezes Nikola Motor, Trevor Milton, zdradził, że testy drogowe ciężarówki zaczną się w 2020 roku. Produkcja – ma wystartować między 2022 a 2023 rokiem.

Do 2030 roku Nikola chce zbudować 700 stacji tankowania wodoru (Tre ma napęd wodorowo-elektryczny) w samej Kanadzie i USA. Pierwsza w Europie ma się pojawić za 4 lata, a z końcem dekady ma być ich pełno na całym kontynencie. Ambitne.

Komentarze

Najnowsze


  

Testy

więcej >>

pOPULARNE

Nikola Tre z zasięgiem 1200 km – pierwsza sensowna nie-spalinowa ciężarówka?
Nikola Tre z zasięgiem 1200 km – pierwsza sensowna nie-spalinowa ciężarówka?
Nikola Tre z zasięgiem 1200 km – pierwsza sensowna nie-spalinowa ciężarówka?

Brzmi to co najmniej jak niezręczny zbieg okoliczności, ale nie – pod żadnym pozorem nie mylcie przedsiębiorstwa Nikola Motor z Tesla Inc. Ten pierwszy, to niewielki startup, który ma ambitne plany co do produkcji elektrycznych ciężarówek. Model Tre stworzono z myślą o Europie. Kwestia zasięgu nareszcie zmierza w dobrą stronę.

Oto najnowszy projekt ciągnika siodłowego z napędem wodorowo-elektryznym. Nikola Tre (z norweskiego, trzy) została opracowana przez startup z Utah specjalnie dla Europy. W przyszłości, Amerykanie chcą spróbować podbić serca kierowców na Starym Kontynencie.

Co w ogóle oznacza “specjalnie dla Europy”? Przede wszystkim rozchodzi się o wymiary, bowiem w tej kwestii panują u nas o wiele bardziej restrykcyjne przepisy, niż za Oceanem. Ciągnik spełnia przepisy co do długości, a sylwetką wpisuje się w klasyczny schemat takiego pojazdu w Europie.

Z zewnątrz, zwraca uwagę oczywiście oryginalną, wykończoną lampami LED kabiną i np. zasłoniętą drugą osią, jednak nie to jest tutaj najważniejsze. Nikola Tre ma wyróżniać się przede wszystkim napędem.

Ma być ona w przyszłości oferowana w różnych wariantach mocy, poczynając od 500, na 1000 KM kończąc. W przypadku pojazdów ciężarowych, nie sposób pominąć kwestię zasięgu. I w tej kwestii, Nikola Tre ma być sporym krokiem naprzód wśród tej wielkości pojazdów z niekonwencjonalnym napędem.

Zasięg ma wynosić, w zależności od odmiany, od 500 do 1200 KM na jednym ładowaniu. Wraz z pracami konstruktorskimi, które ciągle trwają, te parametry mogą się jeszcze polepszyć.

Prezes Nikola Motor, Trevor Milton, zdradził, że testy drogowe ciężarówki zaczną się w 2020 roku. Produkcja – ma wystartować między 2022 a 2023 rokiem.

Do 2030 roku Nikola chce zbudować 700 stacji tankowania wodoru (Tre ma napęd wodorowo-elektryczny) w samej Kanadzie i USA. Pierwsza w Europie ma się pojawić za 4 lata, a z końcem dekady ma być ich pełno na całym kontynencie. Ambitne.