Najchętniej wyszukiwane marki samochodów – Polska, zaskakuje!

Spośród dziesiątek marek samochodowych, zawsze istnieje ta jedna, o której w internecie chce się dowiedzieć jak najwięcej. Stworzono infografikę, która obrazuje to w skali globalnej. Jaki producent króluje w Polsce?

Veygo przeprowadziło ostatnio ciekawe badanie. Sprawdzono wyniki wyszukiwań z ostatnich 12 miesięcy na tle najczęściej wyszukiwanych marek samochodowych w większości państw globu.

Najważniejsze wnioski

Kto zwyciężył? Toyota. Japoński gigant okazał się być najczęściej wyszukiwaną marką samochodową świata, zajmując pierwsze miejsce w 57 ze 171 przebadanych państw. Drugie i ostatnie miejsce na podium zajmuje kolejno BMW z 25 miejscami i Mercedes-Benz z 23 wygranymi państwami.

Globalnie, najwięcej razy w sumie wyszukano nazwę „Toyota” – 7,8 miliona razy. Kolejna była Honda z 7 milionami (zwycięstwo w ludnej Brazylii i Indonezji robi swoje), a ostatni – Ford, 6,4 miliona wyszukań.

Co ciekawe, w jedynie pięciu państwach zwyciężyli rodzimi producenci – w Niemczech Mercedes, w Malezji Perodua, w Indiach Maruti, we Francji Renault i w Szwecji – Volvo. Z kolei stosunkowo młoda i niewielka Tesla, zwyciężyła w europejskich bastionach aut elektrycznych – Holandii i Norwegii, a także na największym rynku świata, w Chinach!

Głównie aby kupić, rzadziej aby sobie pooglądać

W badaniach dominują marki popularne i oferujące samochody w niewygórowanych cenach. Dowodzi to tezie, że trendem światowym wciąż jest wpisywanie nazw samochodów w celu poznania najważniejszych informacji przed ewentualnym kupnem.

Marki trudno dostępne i producenci premium zwyciężyły w jedynie 12 krajach. Biorąc pod uwagę stopień zamożności poszczególnych z nich, faktyczna dysproporcja pojawia się jednaj w jeszcze mniejszym gronie.

Przykładowo – w biednej i szarganej recesją Wenezueli najwięcej razy szukano informacji o Lamborghini. Za to w bogatej Szwecji pierwsze miejsce Volvo nie dziwi, bo jest to zarazem… najpopularniejsza tam marka samochodowa pod względem sprzedaży.

Kto zwyciężył w Polsce?

Pierwsze miejsce w Polsce to jedno z wielu zaskoczeń wiążących się z opisywanym badaniem. Najczęściej w Polsce wyszukiwano bowiem nie BMW, nie Volkswagena, nie Audi, nawet nie Hondę, a Toyotę!

Do światowego zwycięstwa przyczynił się zatem i nasz kraj. Wśród przyczyn trudno dopatrywać się jednoznacznego czynnika. Być może to wszechobecna kampania reklamowa, być może popularność toyotowskiego programu leasingowego.

Nie traktujcie oczywiście tego badania jako coś, co koreluje z wynikami sprzedaży i prestiżem danej marki, bo są to zupełnie odrębne zagadnienia.

Komentarze

Najnowsze


  

Testy

więcej >>

pOPULARNE

Najchętniej wyszukiwane marki samochodów – Polska, zaskakuje!
Najchętniej wyszukiwane marki samochodów – Polska, zaskakuje!
Najchętniej wyszukiwane marki samochodów – Polska, zaskakuje!

Spośród dziesiątek marek samochodowych, zawsze istnieje ta jedna, o której w internecie chce się dowiedzieć jak najwięcej. Stworzono infografikę, która obrazuje to w skali globalnej. Jaki producent króluje w Polsce?

Veygo przeprowadziło ostatnio ciekawe badanie. Sprawdzono wyniki wyszukiwań z ostatnich 12 miesięcy na tle najczęściej wyszukiwanych marek samochodowych w większości państw globu.

Najważniejsze wnioski

Kto zwyciężył? Toyota. Japoński gigant okazał się być najczęściej wyszukiwaną marką samochodową świata, zajmując pierwsze miejsce w 57 ze 171 przebadanych państw. Drugie i ostatnie miejsce na podium zajmuje kolejno BMW z 25 miejscami i Mercedes-Benz z 23 wygranymi państwami.

Globalnie, najwięcej razy w sumie wyszukano nazwę „Toyota” – 7,8 miliona razy. Kolejna była Honda z 7 milionami (zwycięstwo w ludnej Brazylii i Indonezji robi swoje), a ostatni – Ford, 6,4 miliona wyszukań.

Co ciekawe, w jedynie pięciu państwach zwyciężyli rodzimi producenci – w Niemczech Mercedes, w Malezji Perodua, w Indiach Maruti, we Francji Renault i w Szwecji – Volvo. Z kolei stosunkowo młoda i niewielka Tesla, zwyciężyła w europejskich bastionach aut elektrycznych – Holandii i Norwegii, a także na największym rynku świata, w Chinach!

Głównie aby kupić, rzadziej aby sobie pooglądać

W badaniach dominują marki popularne i oferujące samochody w niewygórowanych cenach. Dowodzi to tezie, że trendem światowym wciąż jest wpisywanie nazw samochodów w celu poznania najważniejszych informacji przed ewentualnym kupnem.

Marki trudno dostępne i producenci premium zwyciężyły w jedynie 12 krajach. Biorąc pod uwagę stopień zamożności poszczególnych z nich, faktyczna dysproporcja pojawia się jednaj w jeszcze mniejszym gronie.

Przykładowo – w biednej i szarganej recesją Wenezueli najwięcej razy szukano informacji o Lamborghini. Za to w bogatej Szwecji pierwsze miejsce Volvo nie dziwi, bo jest to zarazem… najpopularniejsza tam marka samochodowa pod względem sprzedaży.

Kto zwyciężył w Polsce?

Pierwsze miejsce w Polsce to jedno z wielu zaskoczeń wiążących się z opisywanym badaniem. Najczęściej w Polsce wyszukiwano bowiem nie BMW, nie Volkswagena, nie Audi, nawet nie Hondę, a Toyotę!

Do światowego zwycięstwa przyczynił się zatem i nasz kraj. Wśród przyczyn trudno dopatrywać się jednoznacznego czynnika. Być może to wszechobecna kampania reklamowa, być może popularność toyotowskiego programu leasingowego.

Nie traktujcie oczywiście tego badania jako coś, co koreluje z wynikami sprzedaży i prestiżem danej marki, bo są to zupełnie odrębne zagadnienia.