Toyota zatrudni w Polsce 600 osób i zainwestuje 288 mln zł

Dzięki temu będą u nas produkowane przekładnie do napędów hybrydowych w modelach C-HR i Corolla. Obecnie produkowane są już silniki oraz skrzynie biegów, które trafiają do montowni w Czechach, Wielkiej Brytanii, Francji, Turcji, Rosji, RPA i Japonii. Do 2020 roku Toyota ma zatrudniać w Polsce ponad 2500 osób i zainwestować łącznie 4,5 mld zł.

Toyota uruchamia w Wałbrzychu fabrykę przekładni do samochodów hybrydowych 4. generacji. Oznacza to, że Toyota Motor Manufacturing Poland, czyli w skrócie TMMP, zostanie pierwszym zakładem zlokalizowanym poza Azją, w którym będą produkowane elementy układów hybrydowych. Jest to jednocześnie dopiero druga fabryka Toyoty zlokalizowana poza Japonią, która będzie produkowała tak zaawansowane przekładnie.

Przekładnie trafią do Corolli i C-HR

Producent podkreśla, że przekładnie są kluczowym elementem napędu hybrydowego i będą stosowane w modelach C-HR Hybrid oraz Corolla Hybrid. Tym samym Wałbrzych stanie się centrum produkcyjnym elementów hybryd dla całej Europy. Zadaniem tego elementu jest łącznie współpracy silnika spalinowego oraz elektrycznego.

Jak ważne jest to dla Toyoty, świadczy fakt, że co drugie auto wyjeżdżające z salonów to właśnie hybryda. Ponadto poziom sprzedaży hybryd ciągle się zwiększa. I nie ma się co dziwić, bowiem łączą one oszczędność diesla z bezawaryjnością jednostek benzynowych.

288 mln zł, dodatkowe 600 miejsc pracy

Uruchomienie linii produkcyjnej nowej przekładni do napędu hybrydowego wiąże się z inwestycją 288 milionów zł. Ta inwestycja, jak i kolejne zaplanowane na najbliższe lata, utworzą 600 nowych miejsc pracy. Japoński producent chwali się także, że wraz nową fabryką inwestycje w Polsce sięgną 4,5 mld zł. W 2020 roku japoński producent ma zatrudniać w naszym kraju ponad 2500 pracowników.

„Wprowadzenie technologii produkcji przekładni hybrydowej do TMMP jako pierwszej fabryki poza Azją to dla nas ogromne wyróżnienie i wyraz ogromnego zaufania, jakim władze koncernu darzą polskie fabryki Toyoty. To pokazuje potencjał naszych pracowników oraz konkurencyjność całej organizacji” – powiedział Eiji Takeichi, prezes TMMP.

2 zakłady w Polsce już istnieją

TMMP posiada dwa zakłady zlokalizowane na Dolnym Śląsku. Fabryka w Wałbrzychu produkuje – obok nowych przekładni do napędów hybrydowych – także 1-litrowe silniki benzynowe oraz manualne i półautomatyczne skrzynie biegów. Jej roczne możliwości produkcyjne sięgają 371 tysięcy silników i 720 tysięcy skrzyń biegów do samochodów z napędem konwencjonalnym, zaś nowa linia produkcyjna może wytwarzać 180 tysięcy przekładni w ciągu roku.

Zakład w Jelczu-Laskowicach produkuje silniki benzynowe 1,5 l, a także silniki Diesla o pojemnościach 1,4 l oraz 2,2 l. Jego roczne zdolności produkcyjne wynoszą 180 tys. jednostek napędowych. Po uruchomieniu linii produkcyjnych nowych silników 2,0 l i 1,5 l zaprojektowanych w technologii TNGA, możliwości fabryki wzrosną do 309 tysięcy jednostek.

Polskie fabryki TMMP zaopatrują montownie samochodów Toyoty zlokalizowane w Europie: Czechach, Wielkiej Brytanii, Francji, Turcji i Rosji oraz poza Europą: w Republice Południowej Afryki i Japonii.

Komentarze

Najnowsze


  

Testy

więcej >>

pOPULARNE

Toyota zatrudni w Polsce 600 osób i zainwestuje 288 mln zł
Toyota zatrudni w Polsce 600 osób i zainwestuje 288 mln zł
Toyota zatrudni w Polsce 600 osób i zainwestuje 288 mln zł

Dzięki temu będą u nas produkowane przekładnie do napędów hybrydowych w modelach C-HR i Corolla. Obecnie produkowane są już silniki oraz skrzynie biegów, które trafiają do montowni w Czechach, Wielkiej Brytanii, Francji, Turcji, Rosji, RPA i Japonii. Do 2020 roku Toyota ma zatrudniać w Polsce ponad 2500 osób i zainwestować łącznie 4,5 mld zł.

Toyota uruchamia w Wałbrzychu fabrykę przekładni do samochodów hybrydowych 4. generacji. Oznacza to, że Toyota Motor Manufacturing Poland, czyli w skrócie TMMP, zostanie pierwszym zakładem zlokalizowanym poza Azją, w którym będą produkowane elementy układów hybrydowych. Jest to jednocześnie dopiero druga fabryka Toyoty zlokalizowana poza Japonią, która będzie produkowała tak zaawansowane przekładnie.

Przekładnie trafią do Corolli i C-HR

Producent podkreśla, że przekładnie są kluczowym elementem napędu hybrydowego i będą stosowane w modelach C-HR Hybrid oraz Corolla Hybrid. Tym samym Wałbrzych stanie się centrum produkcyjnym elementów hybryd dla całej Europy. Zadaniem tego elementu jest łącznie współpracy silnika spalinowego oraz elektrycznego.

Jak ważne jest to dla Toyoty, świadczy fakt, że co drugie auto wyjeżdżające z salonów to właśnie hybryda. Ponadto poziom sprzedaży hybryd ciągle się zwiększa. I nie ma się co dziwić, bowiem łączą one oszczędność diesla z bezawaryjnością jednostek benzynowych.

288 mln zł, dodatkowe 600 miejsc pracy

Uruchomienie linii produkcyjnej nowej przekładni do napędu hybrydowego wiąże się z inwestycją 288 milionów zł. Ta inwestycja, jak i kolejne zaplanowane na najbliższe lata, utworzą 600 nowych miejsc pracy. Japoński producent chwali się także, że wraz nową fabryką inwestycje w Polsce sięgną 4,5 mld zł. W 2020 roku japoński producent ma zatrudniać w naszym kraju ponad 2500 pracowników.

„Wprowadzenie technologii produkcji przekładni hybrydowej do TMMP jako pierwszej fabryki poza Azją to dla nas ogromne wyróżnienie i wyraz ogromnego zaufania, jakim władze koncernu darzą polskie fabryki Toyoty. To pokazuje potencjał naszych pracowników oraz konkurencyjność całej organizacji” – powiedział Eiji Takeichi, prezes TMMP.

2 zakłady w Polsce już istnieją

TMMP posiada dwa zakłady zlokalizowane na Dolnym Śląsku. Fabryka w Wałbrzychu produkuje – obok nowych przekładni do napędów hybrydowych – także 1-litrowe silniki benzynowe oraz manualne i półautomatyczne skrzynie biegów. Jej roczne możliwości produkcyjne sięgają 371 tysięcy silników i 720 tysięcy skrzyń biegów do samochodów z napędem konwencjonalnym, zaś nowa linia produkcyjna może wytwarzać 180 tysięcy przekładni w ciągu roku.

Zakład w Jelczu-Laskowicach produkuje silniki benzynowe 1,5 l, a także silniki Diesla o pojemnościach 1,4 l oraz 2,2 l. Jego roczne zdolności produkcyjne wynoszą 180 tys. jednostek napędowych. Po uruchomieniu linii produkcyjnych nowych silników 2,0 l i 1,5 l zaprojektowanych w technologii TNGA, możliwości fabryki wzrosną do 309 tysięcy jednostek.

Polskie fabryki TMMP zaopatrują montownie samochodów Toyoty zlokalizowane w Europie: Czechach, Wielkiej Brytanii, Francji, Turcji i Rosji oraz poza Europą: w Republice Południowej Afryki i Japonii.