S7 z Gdańska do Warszawy dłuższa o kolejne 40 km

Oznacza to, że już 203 km z trasy Warszawa – Gdańsk będziemy jechać po drodze ekspresowej. Jej łączna długość docelowo wyniesie 333 km. Najdłużej poczekamy na wyjazd S7 z Warszawy. Obecnie opracowywana jest dopiero koncepcja, a droga w całości zostanie oddana najwcześniej w roku 2024.

GDDKiA poinformowała o oddaniu do użytku dwóch kolejnych odcinków drogi ekspresowej S7, na granicy województwa warmińsko-mazurskiego oraz pomorskiego. Chodzi o 40-kilometrowy odcinek, od Koszwał do Elbląga. Nowy fragment trasy połączył istniejące fragmenty, południową obwodnicę Gdańska i obwodnicę Elbląga. Umożliwia to szybki, bezpieczny i komfortowy przejazd z Gdańska w kierunku Elbląga i Warszawy.

Tym samym kierowcy mają już do dyspozycji ponad 203 km z ok. 333 km S7, pomiędzy Gdańskiem i Warszawą. Wiosną przyszłego roku rozpoczną się prace w terenie na kolejnych blisko 73 km trasy, a w przygotowaniu jest ponad 57-kilometrowy odcinek od Płońska do obwodnicy Warszawy.

Budowę 40-kilometrowego fragmentu S7 podzielono na dwa odcinki realizacyjne: od Koszwał do Nowego Dworu Gdańskiego (wykonawca Metrostav) i Nowego Dworu Gdańskiego do Elbląga (Budimex). Prace ruszyły w październiku 2015 r. Nowa droga ma dwie jezdnie po dwa pasy ruchu i pas awaryjny. Włączenie do ruchu umożliwiają cztery węzły: Cedry Małe, Dworek, Żuławy Wschód i Elbląg Zachód.

Ponadto wyremontowano nawierzchnię dwujezdniowego fragmentu „starej” DK7 w okolicy istniejącego węzła Nowy Dwór Gdański. Zbudowano także nowe mosty, na Wiśle w Kiezmarku (prawie 930 m długości) oraz na Nogacie (blisko 600 m). Dotychczasowy most przez Wisłę pozostanie do obsługi ruchu lokalnego: pojazdów okolicznych mieszkańców, maszyn rolniczych, rowerzystów i pieszych.

S7 Warszawa – Gdańsk dopiero 2024 roku

Dla odcinka Płońsk – Czosnów opracowywana jest koncepcja programowa, a wiosną przyszłego roku ogłosimy przetarg na realizację inwestycji (ten odcinek ma zapewnione finansowanie).

Projektanci pracują także nad koncepcją programową dla odcinka Czosnów – Kiełpin, a na dalszy fragment trasy łączący się z obwodnicą Warszawy toczy się przetarg na opracowanie dokumentacji. S7 od Czosnowa do Warszawy jest obecnie poza limitem 135 mld zł przewidzianych na realizację zadań z Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-23. Przy zapewnieniu finansowania wylot z Warszawy w kierunku Gdańska mógłby zostać oddany do ruchu w drugiej połowie 2024 roku.

źródło: gddkia.gov.pl

Komentarze

Najnowsze


  

Testy

więcej >>

pOPULARNE

S7 z Gdańska do Warszawy dłuższa o kolejne 40 km
S7 z Gdańska do Warszawy dłuższa o kolejne 40 km
S7 z Gdańska do Warszawy dłuższa o kolejne 40 km

Oznacza to, że już 203 km z trasy Warszawa – Gdańsk będziemy jechać po drodze ekspresowej. Jej łączna długość docelowo wyniesie 333 km. Najdłużej poczekamy na wyjazd S7 z Warszawy. Obecnie opracowywana jest dopiero koncepcja, a droga w całości zostanie oddana najwcześniej w roku 2024.

GDDKiA poinformowała o oddaniu do użytku dwóch kolejnych odcinków drogi ekspresowej S7, na granicy województwa warmińsko-mazurskiego oraz pomorskiego. Chodzi o 40-kilometrowy odcinek, od Koszwał do Elbląga. Nowy fragment trasy połączył istniejące fragmenty, południową obwodnicę Gdańska i obwodnicę Elbląga. Umożliwia to szybki, bezpieczny i komfortowy przejazd z Gdańska w kierunku Elbląga i Warszawy.

Tym samym kierowcy mają już do dyspozycji ponad 203 km z ok. 333 km S7, pomiędzy Gdańskiem i Warszawą. Wiosną przyszłego roku rozpoczną się prace w terenie na kolejnych blisko 73 km trasy, a w przygotowaniu jest ponad 57-kilometrowy odcinek od Płońska do obwodnicy Warszawy.

Budowę 40-kilometrowego fragmentu S7 podzielono na dwa odcinki realizacyjne: od Koszwał do Nowego Dworu Gdańskiego (wykonawca Metrostav) i Nowego Dworu Gdańskiego do Elbląga (Budimex). Prace ruszyły w październiku 2015 r. Nowa droga ma dwie jezdnie po dwa pasy ruchu i pas awaryjny. Włączenie do ruchu umożliwiają cztery węzły: Cedry Małe, Dworek, Żuławy Wschód i Elbląg Zachód.

Ponadto wyremontowano nawierzchnię dwujezdniowego fragmentu „starej” DK7 w okolicy istniejącego węzła Nowy Dwór Gdański. Zbudowano także nowe mosty, na Wiśle w Kiezmarku (prawie 930 m długości) oraz na Nogacie (blisko 600 m). Dotychczasowy most przez Wisłę pozostanie do obsługi ruchu lokalnego: pojazdów okolicznych mieszkańców, maszyn rolniczych, rowerzystów i pieszych.

S7 Warszawa – Gdańsk dopiero 2024 roku

Dla odcinka Płońsk – Czosnów opracowywana jest koncepcja programowa, a wiosną przyszłego roku ogłosimy przetarg na realizację inwestycji (ten odcinek ma zapewnione finansowanie).

Projektanci pracują także nad koncepcją programową dla odcinka Czosnów – Kiełpin, a na dalszy fragment trasy łączący się z obwodnicą Warszawy toczy się przetarg na opracowanie dokumentacji. S7 od Czosnowa do Warszawy jest obecnie poza limitem 135 mld zł przewidzianych na realizację zadań z Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-23. Przy zapewnieniu finansowania wylot z Warszawy w kierunku Gdańska mógłby zostać oddany do ruchu w drugiej połowie 2024 roku.

źródło: gddkia.gov.pl