Niech żyją auta bez dachu! Oto nowe BMW serii 8 Cabriolet

W czasie, gdy w przyszłym roku z rynku zniknie ostatnie cabrio popularnej marki, w świecie premium to nadwozie ma się doskonale. BMW prezentuje właśnie drugą wersję nadwoziową Serii 8, która właśnie szykuje się do rynkowego debiutu. Wygląda świetnie na zdjęciach, które wyciekły dziś przed południem.

W klasie flagowych coupe BMW zaszła w tym roku zmiana warty. Wysłużoną serię 6, która obecna była na rynku od 2010 roku, zastępuje właśnie nowy model o starej nazwie. To nieco masywniejsza i agresywniej stylizowana Seria 8, która analogicznie do dotychczasowego modelu będzie oferowana aż w 3 wersjach nadwoziowych.

Rodzina nowej Serii 8 powiększa się

Pierwsze było odsłonięte w maju coupe. W przyszłym roku, gamę ma uświetnić sportowo stylizowany sedan w stylu Gran Turismo. Jednak nim to nastąpi, drugim nadwoziem będzie klasyczny kabriolet. W końcu kto powiedział, że ich czas minął?

Patrząc przez pryzmat tańszych marek, faktycznie, idea kabrioletu całkowicie się wyczerpała i boleśnie upadła. W ostatnich latach małe i duże auta bez dachu wycofał z gamy Peugeot, Nissan, Renault czy Volkswagen. W przyszłym roku, ostatni do tego grona dołączy Opel, wycofując mało popularną Cascadę.

Kabriolety – od przyszłego roku, tylko luksusowe

W ten sposób, od 2019 roku cabriolety staną się w 100% domeną marek premium. Te nie planują się z ich wycofywać, choć ich produkcja jest droga, konstrukcja skomplikowana, a grono klientów ograniczone. BMW właśnie odświeżyło swoje flagowe auto bez dachu (nie licząc i8 Spider), zgrabnie łącząc elegancję ze sportem.

Stylistycznie trudno tutaj szukać niespodzianek na tle znanej już wersji coupe. Dominuje duży grill, strzeliste i wąskie reflektory, a tył zdobią typowe dla nowych modeli podłużne lampy. Szyku dodają masywne nadkola i podwójne końcówki wydechu (miejmy nadzieję to nie imitacja jak u Mercedesa).

Co pod maską?

BMW serii 8 Cabriolet będzie napędzało z pewnością kilka jednostek napędowych. Jako że powyższe zdjęcia to wyciek (BMW jeszcze nie wypuściło oficjalnych zdjęć), to i informacje na temat danych technicznych są bardzo skąpe.

Carscoops podaje, że topowym wariantem będzie M850i xDrive. Będzie ono napędzane podwójnie turbodoładowanym, 4,4-litrowym V8 o mocy 523 KM i 750 Nm momentu obrotowego. Jednostka będzie współpracowała z ośmiobiegową, automatyczną skrzynią biegów.

Sprint do setki? W 3,7 sekundy. Prędkość maksymalna? 250 km/h. Ceny? Te poznamy na początku 2019 roku.

Komentarze

Najnowsze


  

Testy

więcej >>

pOPULARNE

Niech żyją auta bez dachu! Oto nowe BMW serii 8 Cabriolet
Niech żyją auta bez dachu! Oto nowe BMW serii 8 Cabriolet
Niech żyją auta bez dachu! Oto nowe BMW serii 8 Cabriolet

W czasie, gdy w przyszłym roku z rynku zniknie ostatnie cabrio popularnej marki, w świecie premium to nadwozie ma się doskonale. BMW prezentuje właśnie drugą wersję nadwoziową Serii 8, która właśnie szykuje się do rynkowego debiutu. Wygląda świetnie na zdjęciach, które wyciekły dziś przed południem.

W klasie flagowych coupe BMW zaszła w tym roku zmiana warty. Wysłużoną serię 6, która obecna była na rynku od 2010 roku, zastępuje właśnie nowy model o starej nazwie. To nieco masywniejsza i agresywniej stylizowana Seria 8, która analogicznie do dotychczasowego modelu będzie oferowana aż w 3 wersjach nadwoziowych.

Rodzina nowej Serii 8 powiększa się

Pierwsze było odsłonięte w maju coupe. W przyszłym roku, gamę ma uświetnić sportowo stylizowany sedan w stylu Gran Turismo. Jednak nim to nastąpi, drugim nadwoziem będzie klasyczny kabriolet. W końcu kto powiedział, że ich czas minął?

Patrząc przez pryzmat tańszych marek, faktycznie, idea kabrioletu całkowicie się wyczerpała i boleśnie upadła. W ostatnich latach małe i duże auta bez dachu wycofał z gamy Peugeot, Nissan, Renault czy Volkswagen. W przyszłym roku, ostatni do tego grona dołączy Opel, wycofując mało popularną Cascadę.

Kabriolety – od przyszłego roku, tylko luksusowe

W ten sposób, od 2019 roku cabriolety staną się w 100% domeną marek premium. Te nie planują się z ich wycofywać, choć ich produkcja jest droga, konstrukcja skomplikowana, a grono klientów ograniczone. BMW właśnie odświeżyło swoje flagowe auto bez dachu (nie licząc i8 Spider), zgrabnie łącząc elegancję ze sportem.

Stylistycznie trudno tutaj szukać niespodzianek na tle znanej już wersji coupe. Dominuje duży grill, strzeliste i wąskie reflektory, a tył zdobią typowe dla nowych modeli podłużne lampy. Szyku dodają masywne nadkola i podwójne końcówki wydechu (miejmy nadzieję to nie imitacja jak u Mercedesa).

Co pod maską?

BMW serii 8 Cabriolet będzie napędzało z pewnością kilka jednostek napędowych. Jako że powyższe zdjęcia to wyciek (BMW jeszcze nie wypuściło oficjalnych zdjęć), to i informacje na temat danych technicznych są bardzo skąpe.

Carscoops podaje, że topowym wariantem będzie M850i xDrive. Będzie ono napędzane podwójnie turbodoładowanym, 4,4-litrowym V8 o mocy 523 KM i 750 Nm momentu obrotowego. Jednostka będzie współpracowała z ośmiobiegową, automatyczną skrzynią biegów.

Sprint do setki? W 3,7 sekundy. Prędkość maksymalna? 250 km/h. Ceny? Te poznamy na początku 2019 roku.