Jakim cudem przednionapędowa Honda Civic Type-R jest szybsza od konkurentów z AWD?

Honda Civic Type-R generuje 306 KM i przekazuje napęd na przednie koła. Konkurencja w postaci Focusa RS (350 KM), Subaru WRX STI (305 KM) i Volkswagena Golf R (292 KM) napędzane ma wszystkie koła (AWD). Mimo to z testów Motor Trend wynika, to Type R jest najszybszym z tych samochodów. Jest też najbardziej praktyczny, najbardziej ekonomiczny, a przy okazji  – najtańszy.

Wg testów rozpędzenie się do 60 mil na godzinę zajęło Hondzie 5 sekund i tylko Focus RS zrobił to szybciej – w 4,7 sekundy. Jednak przy 70 mph to już Honda wychodzi na prowadzenie. Przy 100 mph (160 km/h) Honda nie daje konkurentom żadnych szans. Osiąga tą prędkość o 1 s szybciej, niż Ford i prawie 2 s szybciej od Volkswagena.

W przypadku 1/4 mili również tylko Ford okazał się o 0,2 s szybszy od Hondy (13,7 s). Hamowanie? Ta sama sytuacja, Type R zatrzymuje się najszybciej z całej czwórki. Przewagę Hondy potwierdziły też testy na torze, w których Type R najszybciej dojechał do mety.

I właśnie dlatego kanał Engineering Explained postanowił przyjrzeć się konstrukcji silnika 4 cylindrowego K20C1 o pojemności 2 litrów. Więcej szczegółów na filmie poniżej.

Komentarze

Najnowsze


  

Testy

więcej >>

pOPULARNE

Jakim cudem przednionapędowa Honda Civic Type-R jest szybsza od konkurentów z AWD?
Jakim cudem przednionapędowa Honda Civic Type-R jest szybsza od konkurentów z AWD?
Jakim cudem przednionapędowa Honda Civic Type-R jest szybsza od konkurentów z AWD?

Honda Civic Type-R generuje 306 KM i przekazuje napęd na przednie koła. Konkurencja w postaci Focusa RS (350 KM), Subaru WRX STI (305 KM) i Volkswagena Golf R (292 KM) napędzane ma wszystkie koła (AWD). Mimo to z testów Motor Trend wynika, to Type R jest najszybszym z tych samochodów. Jest też najbardziej praktyczny, najbardziej ekonomiczny, a przy okazji  – najtańszy.

Wg testów rozpędzenie się do 60 mil na godzinę zajęło Hondzie 5 sekund i tylko Focus RS zrobił to szybciej – w 4,7 sekundy. Jednak przy 70 mph to już Honda wychodzi na prowadzenie. Przy 100 mph (160 km/h) Honda nie daje konkurentom żadnych szans. Osiąga tą prędkość o 1 s szybciej, niż Ford i prawie 2 s szybciej od Volkswagena.

W przypadku 1/4 mili również tylko Ford okazał się o 0,2 s szybszy od Hondy (13,7 s). Hamowanie? Ta sama sytuacja, Type R zatrzymuje się najszybciej z całej czwórki. Przewagę Hondy potwierdziły też testy na torze, w których Type R najszybciej dojechał do mety.

I właśnie dlatego kanał Engineering Explained postanowił przyjrzeć się konstrukcji silnika 4 cylindrowego K20C1 o pojemności 2 litrów. Więcej szczegółów na filmie poniżej.