Od 2020 roku opony zimowe będą miały rozsądniejsze oznaczenia

Aktualnie z napisów na opinie dowiedzieć się możemy mnóstwa rzeczy, jednak w większości średnio przydatnych. Jest to m.in. generowany hałas, czy opór toczenia. Kupujący nie dostaje jednak informacji jak opona zimowa radzi sobie w warunkach zimowych.

I to ma się zmienić. Na oponie ma pojawić się informacja jak radzi sobie ona na śniegu. Obecnie, by dowiedzieć się, jakie opony najlepiej radzą sobie w zimie, trzeba posiłkować się wyszukiwarką i  tym testami organizowanymi m.in. przez ADAC.

Będą przeprowadzane nowe pomiary

Testy, wg których oznaczane będą opony, mają być prowadzone w określonych warunkach. Pokrywa śnieżna ma mieć zawsze podobną twardość, zaś temperatura powietrza i śniegu musi być na minusie, ale nie niższym niż -15 stopni Celsjusza.

Procedura ma brać pod uwagę fakt, by nie wyciągać opon z ciepłego magazynu. Opona ma wcześniej leżeć co najmniej 2 godziny w takich właśnie warunkach. By określić jak opona trzyma się śnieżnej nawierzchni, przeprowadzane będą testy hamowania z prędkości 28 km/h oraz 8 km/h.

Dwa nowe symbole na oponach zimowych

Na oponach znajdziemy 2 nowe symbole. Pierwszym z nich mają być szczyty i płatek śniegu, co oznacza że dobrze radzi sobie na średnio ubitym śniegu. Jeżeli na oponie zobaczymy symbol sopli lodu, oznaczać to będzie, że ta opona dobrze radzi sobie także podczas jazdy na lodzie.

źródło: ROZPORZĄDZENIE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY – w sprawie etykietowania opon pod kątem efektywności paliwowej i innych zasadniczych parametrów oraz uchylające rozporządzenie (WE) nr 1222/2009, fot. maxpixel.net

Komentarze

Najnowsze


  

Testy

więcej >>

pOPULARNE

Od 2020 roku opony zimowe będą miały rozsądniejsze oznaczenia
Od 2020 roku opony zimowe będą miały rozsądniejsze oznaczenia
Od 2020 roku opony zimowe będą miały rozsądniejsze oznaczenia

Aktualnie z napisów na opinie dowiedzieć się możemy mnóstwa rzeczy, jednak w większości średnio przydatnych. Jest to m.in. generowany hałas, czy opór toczenia. Kupujący nie dostaje jednak informacji jak opona zimowa radzi sobie w warunkach zimowych.

I to ma się zmienić. Na oponie ma pojawić się informacja jak radzi sobie ona na śniegu. Obecnie, by dowiedzieć się, jakie opony najlepiej radzą sobie w zimie, trzeba posiłkować się wyszukiwarką i  tym testami organizowanymi m.in. przez ADAC.

Będą przeprowadzane nowe pomiary

Testy, wg których oznaczane będą opony, mają być prowadzone w określonych warunkach. Pokrywa śnieżna ma mieć zawsze podobną twardość, zaś temperatura powietrza i śniegu musi być na minusie, ale nie niższym niż -15 stopni Celsjusza.

Procedura ma brać pod uwagę fakt, by nie wyciągać opon z ciepłego magazynu. Opona ma wcześniej leżeć co najmniej 2 godziny w takich właśnie warunkach. By określić jak opona trzyma się śnieżnej nawierzchni, przeprowadzane będą testy hamowania z prędkości 28 km/h oraz 8 km/h.

Dwa nowe symbole na oponach zimowych

Na oponach znajdziemy 2 nowe symbole. Pierwszym z nich mają być szczyty i płatek śniegu, co oznacza że dobrze radzi sobie na średnio ubitym śniegu. Jeżeli na oponie zobaczymy symbol sopli lodu, oznaczać to będzie, że ta opona dobrze radzi sobie także podczas jazdy na lodzie.

źródło: ROZPORZĄDZENIE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY – w sprawie etykietowania opon pod kątem efektywności paliwowej i innych zasadniczych parametrów oraz uchylające rozporządzenie (WE) nr 1222/2009, fot. maxpixel.net