Jakimi drogami ekspresowymi pojedziemy jeszcze w 2018 roku? Mapa

Wybory spowodowały, że część dróg zostanie uruchomiona nieco wcześniej niż planowano. W 2018 roku dostaniemy do użytku 200 km dróg szybkiego ruchu. GDDKiA twierdzi też, że w tym czasie podpisze umowy na kolejne 138 km ekspresówek.

W ubiegłą środę oddano do użytku fragment drogi S3 o długości 36 km od Legnicy do Bolkowa. Tym samym region został skomunikowany z autostradą A4, a jeszcze w tym roku przez S3 będzie można z Bolkowa dotrzeć do Szczecina. A w 2023 r. przejedziemy całą, blisko 500-kilometrową trasą, od Świnoujścia do granicy z Czechami. To fragment międzynarodowej drogi E65 łączącej szwedzkie Malmö z greckim Chania.

W tym tygodniu ma zostać uruchomiony fragment trasy S8 na odcinku Wyszków – Poręba. Długość odcinka to 13 km. Pozwoli to spiąć w całości Warszawę i Białystok drogą ekspresową o łącznej długości niemal 180 km.

Jest również szansa, że jeszcze w tym tygodniu oddana do użytku zostanie cała obwodnica Radomia, czyli fragment drogi ekspresowej S7. To z pewnością ucieszy podróżujących z Warszawy do Kielc i Krakowa.

W tym roku mają się też pojawić odcinki S7 łączące Gdańsk i Elbląg oraz Kielce i Jędrzejów. Trasa stanowi element transeuropejskich sieci transportowych i jest zlokalizowana w bazowym korytarzu TEN-T (Morze Bałtyckie – Morze Adriatyckie, Gdańsk – Warszawa – Katowice). Stanowi również fragment międzynarodowej drogi E77.

Do końca roku należy się jeszcze spodziewać uruchomienia S3 na odcinku w okolicach Zielonej Góry i Lubina, dzięki czemu będzie można przejechać ekspresówką od Bolkowa, aż do Szczecina.

Ale nie wszystko pójdzie tak gładko. Opóźnienia dotkną budowy trasy S8 w Nadarzynie koło Warszawy, która miała być oddana do użytku w roku 2019.

Nie jest też dobrze z trasą S5 od Wrocławia do Poznania. Pierwszy termin oddania do użytku to rok… 2012. Ostatni termin dotyczył roku 2019. Wszystko wskazuje na to, że i ten nie zostanie dotrzymany.

W dalszej perspektywie

Trasa S3 zostanie przedłużona w kierunku Lubawki, czyli granicy z Czechami. Brakujące 31 km trasy będzie kosztowało niemal 2,4 mld zł. Jest to pewne, bo właśnie podpisano umowę na jej wykonanie. W tym przypadku trzeba będzie poczekać aż do roku 2023.

Jeszcze w tym roku przetargi na 138 km

Ponadto GDDKiA zapowiada, że do końca roku ogłosi przetargi na kolejne 138 km dróg ekspresowych. Wśród nich będą ciągi dróg: A18, S11, DK9, 28, 45 i 78, a szacowana łączna wartość to ok 2,6 mld zł.

Ogłoszony zostanie przetarg na przebudowę południowej nitki obecnej DK18, by dostosować ją do parametrów autostrady na blisko 22-kilometrowym odcinku za węzłem Żary Zachód na DK12 i przed węzłem Iłowa na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką 296.

Ponadto palnowane jest zaprojektowanie i budowa obwodnicy Olesna (28 km) w ciągu przyszłej S11, a także odcinka tej trasy od Koszalina do Bobolic (47,7 km).

Kolejne przetargi będą dotyczyć budowy obwodnic: Ostrowca Świętokrzyskiego na DK9 (2,7 km), Nowego Sącza – fragmentu na terenie gminy Chełmiec na DK28 (1,4 km), Praszki na DK45 (blisko 12 km) oraz Poręby i Zawiercia w ciągu DK78 (ponad 24 km).

źródła: GDDKiA oraz http://ssc.siskom.waw.pl

Komentarze

Najnowsze


  

Testy

więcej >>

pOPULARNE

Jakimi drogami ekspresowymi pojedziemy jeszcze w 2018 roku? Mapa
Jakimi drogami ekspresowymi pojedziemy jeszcze w 2018 roku? Mapa
Jakimi drogami ekspresowymi pojedziemy jeszcze w 2018 roku? Mapa

Wybory spowodowały, że część dróg zostanie uruchomiona nieco wcześniej niż planowano. W 2018 roku dostaniemy do użytku 200 km dróg szybkiego ruchu. GDDKiA twierdzi też, że w tym czasie podpisze umowy na kolejne 138 km ekspresówek.

W ubiegłą środę oddano do użytku fragment drogi S3 o długości 36 km od Legnicy do Bolkowa. Tym samym region został skomunikowany z autostradą A4, a jeszcze w tym roku przez S3 będzie można z Bolkowa dotrzeć do Szczecina. A w 2023 r. przejedziemy całą, blisko 500-kilometrową trasą, od Świnoujścia do granicy z Czechami. To fragment międzynarodowej drogi E65 łączącej szwedzkie Malmö z greckim Chania.

W tym tygodniu ma zostać uruchomiony fragment trasy S8 na odcinku Wyszków – Poręba. Długość odcinka to 13 km. Pozwoli to spiąć w całości Warszawę i Białystok drogą ekspresową o łącznej długości niemal 180 km.

Jest również szansa, że jeszcze w tym tygodniu oddana do użytku zostanie cała obwodnica Radomia, czyli fragment drogi ekspresowej S7. To z pewnością ucieszy podróżujących z Warszawy do Kielc i Krakowa.

W tym roku mają się też pojawić odcinki S7 łączące Gdańsk i Elbląg oraz Kielce i Jędrzejów. Trasa stanowi element transeuropejskich sieci transportowych i jest zlokalizowana w bazowym korytarzu TEN-T (Morze Bałtyckie – Morze Adriatyckie, Gdańsk – Warszawa – Katowice). Stanowi również fragment międzynarodowej drogi E77.

Do końca roku należy się jeszcze spodziewać uruchomienia S3 na odcinku w okolicach Zielonej Góry i Lubina, dzięki czemu będzie można przejechać ekspresówką od Bolkowa, aż do Szczecina.

Ale nie wszystko pójdzie tak gładko. Opóźnienia dotkną budowy trasy S8 w Nadarzynie koło Warszawy, która miała być oddana do użytku w roku 2019.

Nie jest też dobrze z trasą S5 od Wrocławia do Poznania. Pierwszy termin oddania do użytku to rok… 2012. Ostatni termin dotyczył roku 2019. Wszystko wskazuje na to, że i ten nie zostanie dotrzymany.

W dalszej perspektywie

Trasa S3 zostanie przedłużona w kierunku Lubawki, czyli granicy z Czechami. Brakujące 31 km trasy będzie kosztowało niemal 2,4 mld zł. Jest to pewne, bo właśnie podpisano umowę na jej wykonanie. W tym przypadku trzeba będzie poczekać aż do roku 2023.

Jeszcze w tym roku przetargi na 138 km

Ponadto GDDKiA zapowiada, że do końca roku ogłosi przetargi na kolejne 138 km dróg ekspresowych. Wśród nich będą ciągi dróg: A18, S11, DK9, 28, 45 i 78, a szacowana łączna wartość to ok 2,6 mld zł.

Ogłoszony zostanie przetarg na przebudowę południowej nitki obecnej DK18, by dostosować ją do parametrów autostrady na blisko 22-kilometrowym odcinku za węzłem Żary Zachód na DK12 i przed węzłem Iłowa na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką 296.

Ponadto palnowane jest zaprojektowanie i budowa obwodnicy Olesna (28 km) w ciągu przyszłej S11, a także odcinka tej trasy od Koszalina do Bobolic (47,7 km).

Kolejne przetargi będą dotyczyć budowy obwodnic: Ostrowca Świętokrzyskiego na DK9 (2,7 km), Nowego Sącza – fragmentu na terenie gminy Chełmiec na DK28 (1,4 km), Praszki na DK45 (blisko 12 km) oraz Poręby i Zawiercia w ciągu DK78 (ponad 24 km).

źródła: GDDKiA oraz http://ssc.siskom.waw.pl