Skoda Scala, czyli następca Rapida – Czesi nie są z tą nazwą pierwsi

Nie Favorit, nie Spaceback, a Scala. Tak będzie się nazywać zupełnie nowy, kompaktowy model czeskiej marki, który zajmie dotychczasowe miejsce Rapida. Samochód będzie większy, otrzyma zupełnie nową estetykę czeskiej marki i zadebiutuje jeszcze w tym roku!

Gdy w 2012 roku na rynek trafił model Rapid, Skoda zręcznie tłumaczyła jego sens. Mały liftback miał być alternatywą dla tych, dla których Octavia jest za duża i za droga. Samochód miał oferować maksimum przestrzeni za dobrą cenę, plasując się gdzieś na pograniczu segmentów – ale raczej bliżej klasy B.

W ofercie marki Rapida mieli kupować ci, którzy w przeszłości przychylnie patrzyli na wycofaną Fabię Sedan i Octavię Tour.

Rapid znaczy porażka

Tani liftback, owszem, zrobił karierę jako auto flotowe i taksówka, jednak przez 6 lat produkcji ogólny bilans popularności wygląda katastrofalnie.

Pomost między Fabią, a Octavią, nawet w połowie im nie dorównał wynikami sprzedaży. W najlepszym, 2014 roku kupiono 77 tysięcy sztuk. W najlepszym roku sprzedaży obecnej generacji Fabii z kolei, 177 tysięcy.

U Octavii jeszcze lepiej – w zeszłym roku kupiono ją aż 227 tysięcy razy. Co ciekawe, sprzedaż obu aut rośnie. Rapida – maleje. To prawdziwy fenomen u marki bijącej nieustanne rekordy popularności.

Tym razem – klasyczny kompakt

Nie pomogło nawet wprowadzenie w 2013 roku wersji Spaceback, która pełniła rolę kompaktowego hatchbacka. Samochód pozostał w cieniu klasycznej konkurencji z segmentu C.

Nic dziwnego zatem, że już po 6 latach Skoda żegna się z Rapidem w obu wersjach bez dalszej kontynuacji i odrzuca go w zapomnienie. Auto pozostanie w produkcji tylko w Chinach.

Czesi nie chcą się jednak poddać, a raczej próbują wyciągnąć wnioski z porażki. Rapid otrzyma następcę, ale opracowanego wedle zupełnie nowej koncepcji.

Tym razem będzie on oferowany w jednej wersji nadwoziowej, będąc klasycznym i pełnoprawnym kompaktowym hatchbackiem. Uzupełni tym samym ofertę Skody w segmencie, gdzie dotychczas Octavia była tylko liftbackiem lub kombi.

Scala – tę nazwę już znamy

O opracowaniu tego modelu mówi się przez cały bieżący rok i nadszedł wreszcie czas na konkrety. Dopiero teraz poznaliśmy nazwę – wbrew spekulacjom, nie będzie to Favorit, lecz Scala. Skoda Scala. Nazwa pochodzi z łaciny i oznacza coś w rodzaju schodów lub drabiny. Zdaniem Czechów, to metafora awansu tego modelu względem poprzednika.

Czesi nie są z taką nazwą ani pierwsi, ani nawet drudzy. W przeszłości takie imię, pisane z k, nosił kultowy model Zastavy – Zastava Skala, produkowana w latach 1971-2008. Dopiero co używać przestało też tę nazwę Renault, które w identycznej formie co Skoda, z c w środku, stosowało ją na rynkach rozwijających się. Pierw dla Nissana Almery w Meksyku, a potem dla Nissana Versy w Indiach.

Do grudnia wszystko będzie jasne

Wróćmy do Skody Scali. Samochód będzie garściami czerpał z prototypu Vision RS, który zadebiutował na początku miesiąca w Paryżu. Stylistycznie zatem, kompaktowe auto będzie reprezentować nowy kierunek stylistyczny marki. Odznaczać się będzie on większym grillem, strzelistymi reflektorami i brakiem loga na tylnej klapie – teraz będzie je zastępować wielki napis S K O D A. Żeby nikt nie miał W Ą T P L I W O Ś Ć I.

W środku pojawi się kokpit z cyfrowymi zegarami i wielkim ekranem dotykowym, a kabina pasażerska ma być przestronna i konkurencyjna względem np. Toyoty Corolli (już nie Auris), nowego Forda Focusa, czy też Opla Astry.

Skoda Scala ma ujrzeć światło dzienne jeszcze w tym roku. Wtedy poznamy też informację o silnikach i wyposażeniu, a przed sylwestrem – może i ceny.

Komentarze

Najnowsze


  

Testy

więcej >>

pOPULARNE

Skoda Scala, czyli następca Rapida – Czesi nie są z tą nazwą pierwsi
Skoda Scala, czyli następca Rapida – Czesi nie są z tą nazwą pierwsi
Skoda Scala, czyli następca Rapida – Czesi nie są z tą nazwą pierwsi

Nie Favorit, nie Spaceback, a Scala. Tak będzie się nazywać zupełnie nowy, kompaktowy model czeskiej marki, który zajmie dotychczasowe miejsce Rapida. Samochód będzie większy, otrzyma zupełnie nową estetykę czeskiej marki i zadebiutuje jeszcze w tym roku!

Gdy w 2012 roku na rynek trafił model Rapid, Skoda zręcznie tłumaczyła jego sens. Mały liftback miał być alternatywą dla tych, dla których Octavia jest za duża i za droga. Samochód miał oferować maksimum przestrzeni za dobrą cenę, plasując się gdzieś na pograniczu segmentów – ale raczej bliżej klasy B.

W ofercie marki Rapida mieli kupować ci, którzy w przeszłości przychylnie patrzyli na wycofaną Fabię Sedan i Octavię Tour.

Rapid znaczy porażka

Tani liftback, owszem, zrobił karierę jako auto flotowe i taksówka, jednak przez 6 lat produkcji ogólny bilans popularności wygląda katastrofalnie.

Pomost między Fabią, a Octavią, nawet w połowie im nie dorównał wynikami sprzedaży. W najlepszym, 2014 roku kupiono 77 tysięcy sztuk. W najlepszym roku sprzedaży obecnej generacji Fabii z kolei, 177 tysięcy.

U Octavii jeszcze lepiej – w zeszłym roku kupiono ją aż 227 tysięcy razy. Co ciekawe, sprzedaż obu aut rośnie. Rapida – maleje. To prawdziwy fenomen u marki bijącej nieustanne rekordy popularności.

Tym razem – klasyczny kompakt

Nie pomogło nawet wprowadzenie w 2013 roku wersji Spaceback, która pełniła rolę kompaktowego hatchbacka. Samochód pozostał w cieniu klasycznej konkurencji z segmentu C.

Nic dziwnego zatem, że już po 6 latach Skoda żegna się z Rapidem w obu wersjach bez dalszej kontynuacji i odrzuca go w zapomnienie. Auto pozostanie w produkcji tylko w Chinach.

Czesi nie chcą się jednak poddać, a raczej próbują wyciągnąć wnioski z porażki. Rapid otrzyma następcę, ale opracowanego wedle zupełnie nowej koncepcji.

Tym razem będzie on oferowany w jednej wersji nadwoziowej, będąc klasycznym i pełnoprawnym kompaktowym hatchbackiem. Uzupełni tym samym ofertę Skody w segmencie, gdzie dotychczas Octavia była tylko liftbackiem lub kombi.

Scala – tę nazwę już znamy

O opracowaniu tego modelu mówi się przez cały bieżący rok i nadszedł wreszcie czas na konkrety. Dopiero teraz poznaliśmy nazwę – wbrew spekulacjom, nie będzie to Favorit, lecz Scala. Skoda Scala. Nazwa pochodzi z łaciny i oznacza coś w rodzaju schodów lub drabiny. Zdaniem Czechów, to metafora awansu tego modelu względem poprzednika.

Czesi nie są z taką nazwą ani pierwsi, ani nawet drudzy. W przeszłości takie imię, pisane z k, nosił kultowy model Zastavy – Zastava Skala, produkowana w latach 1971-2008. Dopiero co używać przestało też tę nazwę Renault, które w identycznej formie co Skoda, z c w środku, stosowało ją na rynkach rozwijających się. Pierw dla Nissana Almery w Meksyku, a potem dla Nissana Versy w Indiach.

Do grudnia wszystko będzie jasne

Wróćmy do Skody Scali. Samochód będzie garściami czerpał z prototypu Vision RS, który zadebiutował na początku miesiąca w Paryżu. Stylistycznie zatem, kompaktowe auto będzie reprezentować nowy kierunek stylistyczny marki. Odznaczać się będzie on większym grillem, strzelistymi reflektorami i brakiem loga na tylnej klapie – teraz będzie je zastępować wielki napis S K O D A. Żeby nikt nie miał W Ą T P L I W O Ś Ć I.

W środku pojawi się kokpit z cyfrowymi zegarami i wielkim ekranem dotykowym, a kabina pasażerska ma być przestronna i konkurencyjna względem np. Toyoty Corolli (już nie Auris), nowego Forda Focusa, czy też Opla Astry.

Skoda Scala ma ujrzeć światło dzienne jeszcze w tym roku. Wtedy poznamy też informację o silnikach i wyposażeniu, a przed sylwestrem – może i ceny.