Debiutuje V60 Cross Country – najładniejsze Volvo w ofercie?

Wczoraj miałem okazję zajrzeć na premierę nowego Volvo V60 Cross Country. Ów dopisek CC w dużym skrócie oznacza większy prześwit – aż 21 cm – oraz standardowy napęd na 4 koła.

Przedstawiciele producenta chwalili się przy okazji, że oto mamy do czynienia z najładniejszym Volvo jak dotąd, z czym trudno się kłócić. Ponadto nowa odmiana V60 kończy wprowadzanie nowej gamy modelowej samochodów Volvo, co zaczęło się od modelu XC90, zaprezentowanego ponad 4 lata temu.

Lepsze właściwości terenowe

Trudno w nie wątpić, bowiem 21 cm prześwitu, który jest najważniejszy przy wypadach poza asfalt, to rzeczywiście dużo. Jest to wartość niespotykana wśród podwyższonych osobówek. Dodam tylko, że standardowa odmiana V60 zawieszona jest o 7,5 cm niżej. Różnica jest mocno widoczna. Taki prześwit plasuje nowe kombi Volvo wśród takich aut jak Jaguar F-Pace, Audi Q5, Mazda CX-5, Volkswagen Tiguan, czy Jeep Cherokee. Nieźle, jak na kombi. Producent wspominał także o dodatkom do standardowego napędu AWD w postaci asystenta stromych zjazdów (Hill Descent Control) i trybem jazdy off-road.

Pod maską 2 litry

Wiemy także, że nowe Cross Country będzie na początku dostępne z dwoma silnikami. Pierwszy to diesel o oznaczeniu D4 i mocy 190 KM. Będzie też oferowana jednostka benzynowa T5 o mocy 250 KM. Oba silniki mają 2 litry pojemności, 4 cylindry i turbodoładowanie. Z czasem w ofercie pojawi się także klasyczna hybryda plug-in oraz wersja z mniejszym silnikiem elektrycznym, czyli tzw. mild hybrid.

Z wartościowych gadżetów wymienić należy także obsługę CarPlay i Android Auto, co pozwala przenieść zawartość telefonu na ekran samochodowy. Jest też system Pilot Asssist, który m.in. pozwala utrzymać auto na pasie ruchu – nawet gdy zapomni nam się skręcić. Wg deklaracji działa on do prędkości 130 km/h.

Ceny

Jest odrobinę drożej, niż za wersję V60. Odmiana Cross Country dostępna jest bowiem od 197 600 zł. Dla porównania klasyczne V60 kosztuje minimum 147 000 zł, ale ze słabszym silnikiem D3 150 KM i bez napędu AWD. Wersja z D4 i AWD kosztuje już 178 000 zł. Cross Country będzie także dostępny w abonamencie Care by Volvo. W ramach miesięcznej opłaty użytkownik otrzymuje m.in. ubezpieczenie auta, serwis oraz opony.

Komentarze

Najnowsze


  

Testy

więcej >>

pOPULARNE

Debiutuje V60 Cross Country – najładniejsze Volvo w ofercie?
Debiutuje V60 Cross Country – najładniejsze Volvo w ofercie?
Debiutuje V60 Cross Country – najładniejsze Volvo w ofercie?

Wczoraj miałem okazję zajrzeć na premierę nowego Volvo V60 Cross Country. Ów dopisek CC w dużym skrócie oznacza większy prześwit – aż 21 cm – oraz standardowy napęd na 4 koła.

Przedstawiciele producenta chwalili się przy okazji, że oto mamy do czynienia z najładniejszym Volvo jak dotąd, z czym trudno się kłócić. Ponadto nowa odmiana V60 kończy wprowadzanie nowej gamy modelowej samochodów Volvo, co zaczęło się od modelu XC90, zaprezentowanego ponad 4 lata temu.

Lepsze właściwości terenowe

Trudno w nie wątpić, bowiem 21 cm prześwitu, który jest najważniejszy przy wypadach poza asfalt, to rzeczywiście dużo. Jest to wartość niespotykana wśród podwyższonych osobówek. Dodam tylko, że standardowa odmiana V60 zawieszona jest o 7,5 cm niżej. Różnica jest mocno widoczna. Taki prześwit plasuje nowe kombi Volvo wśród takich aut jak Jaguar F-Pace, Audi Q5, Mazda CX-5, Volkswagen Tiguan, czy Jeep Cherokee. Nieźle, jak na kombi. Producent wspominał także o dodatkom do standardowego napędu AWD w postaci asystenta stromych zjazdów (Hill Descent Control) i trybem jazdy off-road.

Pod maską 2 litry

Wiemy także, że nowe Cross Country będzie na początku dostępne z dwoma silnikami. Pierwszy to diesel o oznaczeniu D4 i mocy 190 KM. Będzie też oferowana jednostka benzynowa T5 o mocy 250 KM. Oba silniki mają 2 litry pojemności, 4 cylindry i turbodoładowanie. Z czasem w ofercie pojawi się także klasyczna hybryda plug-in oraz wersja z mniejszym silnikiem elektrycznym, czyli tzw. mild hybrid.

Z wartościowych gadżetów wymienić należy także obsługę CarPlay i Android Auto, co pozwala przenieść zawartość telefonu na ekran samochodowy. Jest też system Pilot Asssist, który m.in. pozwala utrzymać auto na pasie ruchu – nawet gdy zapomni nam się skręcić. Wg deklaracji działa on do prędkości 130 km/h.

Ceny

Jest odrobinę drożej, niż za wersję V60. Odmiana Cross Country dostępna jest bowiem od 197 600 zł. Dla porównania klasyczne V60 kosztuje minimum 147 000 zł, ale ze słabszym silnikiem D3 150 KM i bez napędu AWD. Wersja z D4 i AWD kosztuje już 178 000 zł. Cross Country będzie także dostępny w abonamencie Care by Volvo. W ramach miesięcznej opłaty użytkownik otrzymuje m.in. ubezpieczenie auta, serwis oraz opony.