To koniec BMW Serii 3 GT – luksusowy liftback nie będzie miał następcy

BMW tak rozpędziło się w ostatnich latach z prezentowaniem niszowych samochodów, że teraz orientuje się, że napłodzono ich trochę za dużo. Póki co, w pierwszej kolejności odpada Seria 3 GT. Ekscentryczny liftback nie doczeka się następcy i odejdzie w zapomnienie w 2020 roku.

Pierwszy lody przełamał Mercedes, opracowując pierwszą nieszablonową wariację na temat klasycznego sedana. Nadał jej sportową, lekką sylwetkę i nadał imię CLS, marketingowo dodając do tego hasło “czterodrzwiowe coupe”. Jako drugie, inaczej do tematu zdecydowało się podejść BMW. Na bazie nowej generacji Serii 3 (F10) stworzył w 2009 roku dziwną mieszankę liftbacka z sedanem, nazywając to Serią 5 Gran Turismo i zaliczając do nie istniejącego segmentu PAV, czyli Progressive Activity Vehicle.

W 2013 roku zdecydowano się poszerzyć ofertę dziwnie stylizowanych liftbacków na bazie konwencjonalnych modeli o jeszcze jedno auto. Była nim mniejsza Seria 3 Gran Turismo, która miała pełnić rolę przestronniejszej alternatywy dla zwykłej Serii 3 i zarazem konkurencji dla pokazanego w międzyczasie Audi A5 Sportback.

Samochód, zdaniem wielu, nie grzeszył urodą i zgodnie z oczekiwaniami – pozostał niszową propozycją w ofercie bawarskiego producenta. Gdy w zeszłym roku Seria 5 GT została wycofana na rzecz większego i bardziej konwencjonalnego 6 GT, zaczęto się zastanawiać co z “Trójką” Gran Turismo.

No i wyjaśniło się. Samochód zniknie z oferty marki w 2020 roku bez przewidzianego następcy. BMW argumentuje, że przez ostatnie lata “target tego modelu zmienił gusta”. Teraz, ponoć, woli siedzieć wyżej i wybiera modele X1, X2 i X3. Sens tego samochodu został zatem zatracony – donosi Motoring.

Wiadomość ta oznacza zarazem, że przedstawiona właśnie nowa Seria 3 nie doczeka się odmiany liftback. Przerażające, prawda?

Komentarze

Najnowsze


  

Testy

więcej >>

pOPULARNE

To koniec BMW Serii 3 GT – luksusowy liftback nie będzie miał następcy
To koniec BMW Serii 3 GT – luksusowy liftback nie będzie miał następcy
To koniec BMW Serii 3 GT – luksusowy liftback nie będzie miał następcy

BMW tak rozpędziło się w ostatnich latach z prezentowaniem niszowych samochodów, że teraz orientuje się, że napłodzono ich trochę za dużo. Póki co, w pierwszej kolejności odpada Seria 3 GT. Ekscentryczny liftback nie doczeka się następcy i odejdzie w zapomnienie w 2020 roku.

Pierwszy lody przełamał Mercedes, opracowując pierwszą nieszablonową wariację na temat klasycznego sedana. Nadał jej sportową, lekką sylwetkę i nadał imię CLS, marketingowo dodając do tego hasło “czterodrzwiowe coupe”. Jako drugie, inaczej do tematu zdecydowało się podejść BMW. Na bazie nowej generacji Serii 3 (F10) stworzył w 2009 roku dziwną mieszankę liftbacka z sedanem, nazywając to Serią 5 Gran Turismo i zaliczając do nie istniejącego segmentu PAV, czyli Progressive Activity Vehicle.

W 2013 roku zdecydowano się poszerzyć ofertę dziwnie stylizowanych liftbacków na bazie konwencjonalnych modeli o jeszcze jedno auto. Była nim mniejsza Seria 3 Gran Turismo, która miała pełnić rolę przestronniejszej alternatywy dla zwykłej Serii 3 i zarazem konkurencji dla pokazanego w międzyczasie Audi A5 Sportback.

Samochód, zdaniem wielu, nie grzeszył urodą i zgodnie z oczekiwaniami – pozostał niszową propozycją w ofercie bawarskiego producenta. Gdy w zeszłym roku Seria 5 GT została wycofana na rzecz większego i bardziej konwencjonalnego 6 GT, zaczęto się zastanawiać co z “Trójką” Gran Turismo.

No i wyjaśniło się. Samochód zniknie z oferty marki w 2020 roku bez przewidzianego następcy. BMW argumentuje, że przez ostatnie lata “target tego modelu zmienił gusta”. Teraz, ponoć, woli siedzieć wyżej i wybiera modele X1, X2 i X3. Sens tego samochodu został zatem zatracony – donosi Motoring.

Wiadomość ta oznacza zarazem, że przedstawiona właśnie nowa Seria 3 nie doczeka się odmiany liftback. Przerażające, prawda?